2019-07-28, 13:03
Medlem
Grollarens avatar
Det intressanta med detta är väl vad det tyder på.
Lite otäckt att det kan hända i Sverige. Vår rätt som kvinnor blir dränkt i alla rasistanklagelser, så vad har vi för möjligheter att försvara oss? Kommer det bli fler sådana här händelser, tills det införs klädregler för oss kvinnor? Hur långt ska vi gå för att anpassa oss till andra kulturer?
Det var nog minst tio år sedan jag själv tyckte att det var bekvämt att röra sig ute sommarklädd. Gloende kommenterande utlandsfödda fick det att krypa längs med ryggraden. Nej det känns inte ok längre att klä sig som man vill.
De här strömningarna, att vi numer ses som horor, är skrämmande och begränsande.
Ibland undrar jag om någon ens kommer att försvara oss, efter att kvinnohatet brett ut sig i feminismens spår. Detta i kombination med antirasismens rörelse, lämnar kvinnor åt sitt öde.
Jag kan jag nog bara konstatera att kvinnorna står på tur, som nästa offer för den nya mångkulturen.
Citera
2019-07-28, 13:03
Medlem
Drullknulls avatar
För vilket brott har anmälan upprättas?
Citera
2019-07-28, 13:05
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
För vilket brott har anmälan upprättas?

Har det upprättats en anmälan?

Det spekulerades i tråden om att det borde upprättas.
Citera
2019-07-28, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Så enligt dig är shorts på stan inte ok i Sverige? Sanslöst! År 2019! 🙉 Shorts har "ben" som går ned mot låren. Bikini har inte det! Har du ägt en bikini eller sett en på nära håll?

Vet du vad, - du och likasinnade kommer aldrig få styra vad andra har på sig! I Sverige! Vad sägs om det!? 🤣😂

Jag har aldrig ägt en bikini. De där shortsen har kortare ben än mina boxerkallingar. Och jo, lagen om förargelseväckande beteende har funnits under många år.
Citera
2019-07-28, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiberius.
Den moderna kvinnan bör avsäga sig sin högst orimliga självbestämmanderätt och istället värna om den familjära sammanhållningen samt det moraliska ansvarstagandet, då detta besitter ett betydligt högre värde än individuell frihet och infantil egoism samt behovet av att med minimal klädsel exponera sig själv...

Att klä sig anständigt är inte under några som helst omständigheter synonymt med att leva under förtryck utan snarare ett tecken på goda egenskaper som karaktär och integritet...

/ Tiberius

Herregud! Vi skriver 2019 inte 1919 eller 1819. Time To Wake Up!

Denna tråd handlar om en ung kvinna i shorts och top som blir avslängd från en BUSS. När fick busschaufförer mandat att bedöma folks klädsel i förhållande till om de är lämpliga som lokalbussresenärer?

Aldrig är svaret, och denna chaufför med självpåtaglig rätt att döma ut någon på grund av kädsel är missanpassad år 2019.

Du verkar lika missanpassad som chauffören i Malmö. Infantilt dravel är vad du kommer med.
Citera
2019-07-28, 13:06
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Har det upprättats en anmälan?

Det spekulerades i tråden om att det borde upprättas.

Det borde det ha gjorts me tanke på att tråden ligger i forumet för aktuella brott trots svärmen av ot inlägg. Vad för brott kan det röra sig om?
Citera
2019-07-28, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Den här frågan handlar om Amanda och huruvida busschauffören hade rätt eller fel att neka henne åka med sin buss med sin betalda biljett!

Vilket var väl samma sak som jag sa??
Citera
2019-07-28, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Skulle bli svårt, han har till exempel varenda äldre svensk uppfostrad medborgare med sig. Fråga din mormor och farmor om det var okej när de var ung att gå omkring på stan i underkläder. Svaret skulle bli nej. Det är inget osvenskt med hyfs.

Haha detta var riktigt kul eftersom du inte vet åldern på människorna du pratar med.

Om min mormor hade levt, så hade hon sagt Nej ...hade min mamma levt så hade även hon sagt Nej..båda dessa kvinnor var unga för så länge sen.

Nu vill jag berätta för alla anständiga äldre svenska människor att på tiden då dessa kvinnor levde med anständighet i klädval (om de hade råd), blev kvinnorna iallafall våldtagna, misshandlade m.m trots att kvinnorna var anständiga.

Ps. Hon gick inte omkring i underkläder. Hon hade shorts och en top.

Nu ska jag ta på mig mina shorts och min blus utan ärmar ...sicken galen kärring va?
Citera
2019-07-28, 13:11
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Det borde det ha gjorts me tanke på att tråden ligger i forumet för aktuella brott trots svärmen av ot inlägg. Vad för brott kan det röra sig om?

Diskrimineringslagen, fast det är inget man kan åtalas för tror jag.

Alternativt hatbrott genom ofredande.

Tycker att den lilla grisen ska anmälas.
Senast redigerad av kungarolf 2019-07-28 kl. 13:16.
Citera
2019-07-28, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
Feministerna borde gå bananas men NEJ helt tyst svårt för vänstern också att påtala att andra kulturer kan vara sämre för KVINNOR.

Det här är sannolikt jobbigt för vänstersympatiserande och feminister som röstar vänster. Man värnar om både mångkultur och kvinnors rättigheter. Situationer som Amandas, och värre, blir allt vanligare, och då blir det en konflikt- hur ska man nu tänka / reagera? Det är därför vi hör så lite från dessa i sådana här lägen.
Citera
2019-07-28, 13:16
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
Feministerna borde gå bananas men NEJ helt tyst svårt för vänstern också att påtala att andra kulturer kan vara sämre för KVINNOR.

Feministerna är väl inte alls tysta, de skyller på "alla män".

Detta inkluderar Amanda själv, btw.
Citera
2019-07-28, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Diskrimineringslagen, fast det är inget man kan åtalas för tror jag.

Alternativt hatbrott genom ofredande.

Tycker han ska anmälas.
Chauffören är tagen ur tjänst och man har haft samtal med honom. Han inser att han gjort fel (fan tro´t). På måndag skall man tydligen ha ytterligare samtal med honom. Förhoppningsvis förlorar han jobbet. Han är inte anställd som klädpolis. Han är anställd att köra människor från A till B. Alla vet att om man springer omkring naken på stan så kan man bli gripen för ofredande. Men det gjorde inte den här tjejen. Hon var sommarklädd i den 30-gradiga värmen. Vi vet alla att det är 85% invandrare som kör våra bussar. Och många av dom anser att kvinnan skall vara heltäckt. Denna chaffis ansåg tydligen det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in