2019-07-28, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiberius.
Problemet ligger i att man faktiskt döms utifrån sin klädsel, och väljer man frivilligt på grund av ungdomligt oförstånd och yttre påverkan, att klä sig som en simpel hora blir man också sedd och behandlad som en sådan...

Anständighet framför promiskuitet borde väl ändå vara att föredra...?

/ Tiberius

". .. man döms utifrån sin klädsel..." Är varken din eller någon annans sak att döma! Här i Sverige har vi rätt att gå klädda som vi vill. Inga shariapoliser ska styra över vare sig kvinnor eller män här i västvärlden!
Citera
2019-07-28, 04:07
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Det är inga ”processer”, det är en laglig rätt att vara klädd hur man önskar i privatlivet. Vad skulle du säga om män med långt skägg och kvinnor i slöja blev nekade att åka buss?

Är inte slöjan till för att dölja skägget 😅...
Citera
2019-07-28, 04:21
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rullibull
I min kultur? Du menar den svenska då? Är svensk, född och uppvuxen här, precis som vilken annan svenne som helst. Men din lågpanna gör det omöjligt för dig att förstå att en svensk faktiskt kan avvika från horidealet du själv dyrkar. Stackare!

Du har missat en sak !

Här i Sverige lär vi grabbar oss att respektera kvinnor ÄVEN om de går nakna över stan - förstår du då ??

Du måste lära dej att vi karlar i Sverige ser kvinnor som människor och har därför inga problem med vad de har på sig .

Vi har en rak seriös värdering utav kvinnan och hennes personlighet och skiter faktiskt i vilka kläder hon har eller inte har på sig .

Vi tänder på intelligens och inte på ett par tuttar , ett arsle eller hud .

I det här landet behöver vi mer än en naken kropp att titta på för att vilja ligga -e du med !?

I vårt land är vi så pass vana vid nakna människor så det är inte viktigt för oss .

Det viktiga för oss är hennes intelligens och speciella personlighet . Att man trivs ihop och gillar samma saker .

Om hon sen är halvnaken spelar väl ingen roll om det är varmt ute ?
Vi är ju vana att bada bastu ihop kvinnor och män , utan problem så wtf ...

Vi män är upplärda med att man skall respektera kvinnor med eller utan kläder , för de är människor -inte horor !

Lär dej detta , hur vi tänker här i Sverige eller åk till ett annat land och bosätt dej .

Det är Du som ser ner på kvinnor genom ditt hor-snack .
Det kallas för förtal och det kan du faktiskt bli anmäld för .
Då vet du ...

Det är inte meningen att svenska tjejer skall behöva bli påsatta utav överkåta invandrare bara för att de inte vet hur en naken kvinna ser ut .

Sagt av en brorsa till tre svenska systrar som jag vill skall slippa bli överfallna utav slödder .

Ni måste LÄRA ER att våra svenska tjejer får få klädda i typ bikini i det här landet utan att bli ansedda som horor.

Här i Sverige är kvinnor lika mycket värda - vilka kläder de än har .

På det viset är det , så lär Er förstå det , annars dra härifrån !

Man måste som kille kunna avstå att ligga med en tjej även om hon står framför dej i snygg bh och trosor ,
för hon kan vara någons syster eller någons flickvän och det gör att man måste tänka logiskt och gentlemannamässigt och behandla henne som prinsessa ( se men inte röra )
för hon är en människa -värd att respekteras även om hennes klädsel är lite naket .

Förstått !
Inga djuriska hoppa-på bruden-beteenden får ske !
Det är därför vi svenska killar har en mycket större respekt för kvinnor känns det som ...

Sagt av en bror ...
Senast redigerad av landbandy 2019-07-28 kl. 04:44.
Citera
2019-07-28, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Du har missat en sak !

Här i Sverige lär vi grabbar oss att respektera kvinnor ÄVEN om de går nakna över stan - förstår du då ??

Du måste lära dej att vi karlar i Sverige ser kvinnor som människor och har därför inga problem med vad de har på sig .

Vi har en rak seriös värdering utav kvinnan och hennes personlighet och skiter faktiskt i vilka kläder hon har eller inte har på sig .

Vi tänder på intelligens och inte på ett par tuttar , ett arsle eller hud .

I det här landet behöver vi mer än en naken kropp att titta på för att vilja ligga -e du med !?

I vårt land är vi så pass vana vid nakna människor så det är inte viktigt för oss .

Det viktiga för oss är hennes intelligens och speciella personlighet . Att man trivs ihop och gillar samma saker .

Om hon sen är halvnaken spelar väl ingen roll om det är varmt ute ?
Vi är ju vana att bada bastu ihop kvinnor och män , utan problem så wtf ...

Vi män är upplärda med att man skall respektera kvinnor med eller utan kläder , för de är människor -inte horor !

Lär dej detta , hur vi tänker här i Sverige eller åk till ett annat land och bosätt dej .

Det är Du som ser ner på kvinnor genom ditt hor-snack .
Det kallas för förtal och det kan du faktiskt bli anmäld för .
Då vet du ...

Nej, du kan inte bli fälld för förtal genom att säga att en grupp kvinnor klär sig som horor. Knappast om man säger att en kvinna klär sig som en hora heller. Men sedan, visst vi lär oss kanske respektera tjejer, vet inte om jag köper hela den svenskförhärliga texten men visst, vi lär oss kanske respektera tjejer. Men för det vill man kanske inte behöva se extremt lättklädda tjejer eller killar på andra ställen än stranden. Kanske vill man inte behöva sitta på en stol där en halvnaken människa suttit och svettas. Den här frågan handlar inte om killar som respekterar tjejer, utan om människor som går omkring alldeles för lättklädda respekterar oss andra människor i samhället. Och ja, jag är toksvensk, men köper inte husblatten Balis problembeskrivning i denna fråga.
Citera
2019-07-28, 04:49
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Nej, du kan inte bli fälld för förtal genom att säga att en grupp kvinnor klär sig som horor. Knappast om man säger att en kvinna klär sig som en hora heller. Men sedan, visst vi lär oss kanske respektera tjejer, vet inte om jag köper hela den svenskförhärliga texten men visst, vi lär oss kanske respektera tjejer. Men för det vill man kanske inte behöva se extremt lättklädda tjejer eller killar på andra ställen än stranden. Kanske vill man inte behöva sitta på en stol där en halvnaken människa suttit och svettas. Den här frågan handlar inte om killar som respekterar tjejer, utan om människor som går omkring alldeles för lättklädda respekterar oss andra människor i samhället. Och ja, jag är toksvensk, men köper inte husblatten Balis problembeskrivning i denna fråga.

Oki då e jag med .
Ja , jo du har rätt -tror t.o.m att om man går med enbart badbyxor eller bikini på stans centrum så kan man bli polisanmäld ?
Är det inte så ?

Tänkte bara att den här tjejen det gäller , avkickad från bussen -hon kan ju ha varit på badplats och behövde fara typ hem , då är det ju inte så snällt utav busschauffören att vägra åktur ?
Citera
2019-07-28, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Oki då e jag med .
Ja , jo du har rätt -tror t.o.m att om man går med enbart badbyxor eller bikini på stans centrum så kan man bli polisanmäld ?
Är det inte så ?

Tänkte bara att den här tjejen det gäller , avkickad från bussen -hon kan ju ha varit på badplats och behövde fara typ hem , då är det ju inte så snällt utav busschauffören att vägra åktur ?

Snällt och snällt, hur snällt var det av henne att i princip bara ha något bh-liknande på sig. Frågan här är enligt mig om det är av henne att ha minimala kläder eller rätt av chaffisen att respektera andra på bussen istället? Och den andra frågan, hur fan blev detta en fråga om sharialagar eller inte, måste jag vilja ha stening, halshuggning och burka bara för att jag vill slippa se folk i underkläder i det offentliga rummet?
Citera
2019-07-28, 05:20
Medlem
Chauffören begärde knappast att hon skulle drapera sig i burka. Helt rimligt tycker jag att av en chaufför att markera att det inte är okej att sitta på bussen iklädd typ bikini-sorts och BH. Jag vill helst INTE sitta på säten solkade av tidigare resenärers bikini-rövsvett. Hennes föräldrar borde lärt henne att hålla denna hänsyn i "allmän miljö" - men nu gjorde det inte det, och då anser jag de rimligt att chauffören valde att ta på sig den striden.
Citera
2019-07-28, 05:21
Medlem
carminaburanas avatar
Har de gått ut med etnicitet / religion på busschaffisen i Msm?
Citera
2019-07-28, 05:24
Medlem
Konstigt att alla på detta forum gaggar så JÄVLA mycket om ur jävligt det är att en tonåring ombeds klä sig acceptabelt på allmänna trafikfordon. Ser ni inga problem alls med hur dagens svenska ungdomar växer upp helt utan lärdom kring hur man förväntas klä sig, uppträda, bete sig och föra sig i olika sammanhang man stöter på i livet?

Klart det är dåligt beteende att åka buss iklädd bikini. Fråga valfri Sverige-född farmor/mormor om lämpligheten i detta så får ni snabbt höra hur detta EJ är acceptabelt enligt "traditionella svenska värderingar". Punkt.
Senast redigerad av Malin.Nilsson 2019-07-28 kl. 05:27.
Citera
2019-07-28, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Konstigt att alla på detta forum gaggar så JÄVLA mycket om ur jävligt det är att en tonåring ombeds klä sig acceptabelt på allmänna trafikfordon. Ser ni inga problem alls med hur dagens svenska ungdomar växer upp helt utan lärdom kring hur man förväntas klä sig, uppträda, bete sig och föra sig i olika sammanhang man stöter på i livet?

Klart det är dåligt beteende att åka buss iklädd bikini. Fråga valfri Sverige-född farmor/mormor om lämpligheten i detta så får ni snabbt höra hur detta EJ är acceptabelt enligt "traditionella svenska värderingar". Punkt.

Det roligaste är att detta ska vara det nya Sverige. En av de största skandalerna vi haft på svt är Per Oscarsson som klädde av sig kläderna ner till underkläder i Hylands hörna. Det var en praktskandal, tror det var på 60 talet. Så mycket var snacket om det nya Sverige värt.
Citera
2019-07-28, 05:37
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Konstigt att alla på detta forum gaggar så JÄVLA mycket om ur jävligt det är att en tonåring ombeds klä sig acceptabelt på allmänna trafikfordon.

Nah, Svensken har sedan 1975 tagit sig mer och fler rättigheter att få vara och verka som denne själv vill samtidigt som den via SJW-fenomen kunnat "banka skiten ur" vem som än ifrågasatte dessa rättigheter och dess yttring.

Personligen, så ser jag den utvecklingen som Positiv för evolutionen som sådan.

Citat:
Ser ni inga problem alls med hur dagens svenska ungdomar växer upp helt utan lärdom kring hur man förväntas klä sig, uppträda, bete sig och föra sig i olika sammanhang man stöter på i livet?

Mitt autistminne tvingar mig att bokstavgrant minnas hur förväntningarna såg ut när Jag var ung, hur mina känslor kring det var, samt VAD jag tyckte om det hela.

I won't betray my soul by becoming what I originally Hated!
That'd make my whole existence quite meaningless now wouldn't it?

Citat:

Konservatism har aldrig haft någon framtid.
Citera
2019-07-28, 05:47
Medlem
Mr Gs avatar
Fan vad folk är tröga här. Det "går" från nästan naken, till underkläder!
Tjejen hade för i helvete SHORTS på sig.

Jävla idioter.

Gå en kurs. Eller nåt. Förbannade nötter...

Shorts, är inte underwear.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in