2019-07-28, 10:26
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dajevlar
Tyvärr är det dessa ytterligheter som polariserar vårt samhälle. Jag blir helt sjuk när jag försöker hitta orsakerna. Någon vill verkligen destabilisera och förstöra vårt samhälle. Varför? Vem? Är allt det som sker nu en slump eller finns det en beräkning bakom?

Det är inte en slump, men det gör ont att falla ända ner i botten på kaninhålet. Det går emot all programmering samhället har drillat dig i.
Citera
2019-07-28, 10:28
Medlem
I Malmö är alla busschaufförer invandrare.
Citera
2019-07-28, 10:28
Medlem
Tiberius.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramida
Sexualitet och kläder är inte samma sak. Det finns ingen koppling mellan kläder och antalet samlag/partners.
Däremot finns det koppling mellan kläder och ekonomisk konjunktur.

Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
". .. man döms utifrån sin klädsel..." Är varken din eller någon annans sak att döma! Här i Sverige har vi rätt att gå klädda som vi vill. Inga shariapoliser ska styra över vare sig kvinnor eller män här i västvärlden!

Att det alltid har förekommit normer kring olika typer av klädstil eller specifika intressen är ett odiskutabelt och vedertaget faktum, dock så väljer den enskilda individen själv huruvida han eller hon önskar att följa dessa men man bör vara medveten om att det är anständigheten som vägleder och påverkar våra tankar, vårt uppförande och våra beslut, således utgör den också kärnan i vår karaktär...

En kvinna av heder borde föredra att förmedla ett intryck av anständighet framför promiskuitet, men är hon oförmögen att klara av detta själv så är det inte alls konstigt att en, genom plikt och ansvar, uppfostrande omgivning ser till att denna fasad upprätthålls...

Konstigare än så är det faktiskt inte och det trodde jag (nästan) alla förstod...

/ Tiberius
Citera
2019-07-28, 10:30
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Hehe...
Vänta bara 4-5 år så ska ni få se....
Hela malmö och stora delar av göteborg och samma för stockholm kommer vara förstörda.
Hon har inte sagt om det var en muslim eller inte, påpekar hon😭😭😭😴.

Citat:
Ursprungligen postat av Jagtardindotter
Behövde hon gå ut i media för detta?

Ja, jag tycker att det är suveränt att hon har gått ut i media. Varken det var hennes syfte eller inte, så har det gått en chockvåg genom samhället, för alla kan faktiskt gissa vad chauffören hade för bakgrund.

Och just därför kan det (minst omedvetet) vara smart att Amanda riktar in sig på att problemet är män som säger åt kvinnor hur de ska klä sig. Om hon hade svarat på frågan om chaufförens bakgrund, så hade traditionella media inte gett henne en tiondels sekund. Nu har det här istället nått ut ganska brett.

Och "parallell rättskipning" borde införas som brott.
Citera
2019-07-28, 10:31
Medlem
Drapåtrissors avatar
Bara för Amanda att hämta ut det feta skadeståndet. Eller får hon som svensk bara nöja sig med en pliktskyldig ursäkt?
https://imgur.com/a/XItynVR
Citera
2019-07-28, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclair
Ordningslagens kapitel om kollektivtafik ger chaufförer rätt att avvisa den som kan förmodas störa ordningen på bussen. Till det torde väl räknas att utsätta medpassagerare för sin svettiga hud.
– Varken vi eller Skånetrafiken har någon policy kring hur resenärer ska vara klädda, utan alla ska behandlas lika. Det som nu har inträffat är att en enskild medarbetare har agerat tvärtemot det, säger David Erixon, kommunikationschef för Nobina.

Han har gjort fel och vi kommer att följa upp det här och utreda saken vidare, fortsätter han.

https://www.expressen.se/kvallsposte...st-gjorde-fel/
Vad är det som är så svårt att förstå?
Citera
2019-07-28, 10:38
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Är inte det minsta full, eller på annat sätt påverkad. Det har på flertalet ställen i denna tråd nämnts att Skånetrafiken ansåg att det var sunt förnuft som skulle gälla, samt att svenskar visste vad sunt förnuft innebär. Uppenbart var det inga inlägg man kunde lita på, då Skånetrafiken överhuvudtaget inte talat om sunt förnuft vad jag nu kunde se. Är ointresserad av att vara klädd som denna kvinna, jag är intresserad av vart gränsen går, naket, underkläder, kön som visas. Eftersom så många rasister i tråden surrat om svenska seder och annat, utan att någon överhuvudtaget vågat ge sig på att diskutera vad dessa svenska seder innebär.

Lovade inte du just att sluta älta din efterblivenhet och om blottade kukar i den här tråden "för att hålla den ren"?

Här är citat om "sunt förnuft". Artikeln är redan länkad i tråden flera gånger, och var grunden för den diskussionen. Ännu mer häpnadsväckande är att du själv tillhör dem som länkat den i tråden!

Citat:
Mark Fenzel vid Skånetrafiks verksamhetsjour bekräftar att det inte finns någon klädpolicy.

– Det handlar mer om sunt förnuft.

https://www.expressen.se/kvallsposte...for-lattkladd/
Citera
2019-07-28, 10:42
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
Fast nu hade hon inte minimal bikini (ifall hon hade haft det hade det varit anmärkningsvärt men jag tror ändå inte chauffören hade haft rätt att neka henne åka med), hon hade shorts som var korta men inte extremkorta, och linne som i och för sig ser ut som bikiniöverdel. Med andra ord, en klädsel som man ser hela tiden på tjejer i affärer, på stan, i tunnelbana och
bussar mm. Chaufförens beteende är absurt, och om han inte fattar det så lever han i en annan värld... någon som vet hur länge han bott i Sverige?
Nej, hon hade inte minimal bikini på sig, jag tog minimal bikini på gubbe som ett extremt exempel för att påvisa att det trots allt finns en gräns.

Jag tycker att det hade varit fint med ett ordentligt klargörande i frågan vad som är OK och inte att ha på sig i kollektivtrafiken. Och givetvis, det ska inte spela nån roll om man är en fräsch feministisk "stark kvinna" eller en nudistgubbe. Gränsen bör dras efter vad som är hygieniskt riktigt, inte efter nån religiös tyckare (åt något håll).

Alltså: Uppenbarligen måste det finnas en gräns eftersom man inte får åka buss (o)klädd hursomhelst. Hade gränsen passerats i fallet med Amanda? Troligtvis inte, alltså gjorde busschauffören fel.

För övrigt hade det varit intressant att göra en bakterieodling runt en "fräsch" tjejs rumpa efter en dag på stan i shorts värdiga det sexuellt frigjorda samhället.
Citera
2019-07-28, 10:42
Medlem
För det första är chauffören med all sannolikhet en muslim. Inte heller otroligt om staten bekostat hans busskörkort.
Att sen ha mage och börja ställa krav på hur våra kvinnor klär sig... Jag säger som Trump,
om han nu ogillar det här landet så dra bara, det är är valfritt att sticka härifrån.

Busschaffuörsklädpolisen borde få sparken för att han utsatte henne för fara som inte lät henne följa med,
då det finns fler som honom i Malmö som ser henne som en hora och genom att han inte släppte på henne så utsatte han henne för risk.
Sen så är en get en get, en idiot är en idiot, det är onödigt att bli förbannad på egentligen, men han borde söka nytt jobb i nån mörk källarlokal så han slipper se våra vackra kvinnor.
Sen är det tråkigt med svenskar som ger honom rätt, av hygienskäl och att dom inte skulle sätta sig nära, vilket är helt obegripligt för mig. Ser jag en snygg lättklädd kvinna så ber jag till gudarna att hon ska sätta sig bredvid mig.

Snart är det vinter och då måste man börja tända på ögonfransar och bli till sig om man får syn på en ankel liksom.

Så jag njuter fan av vädret och all lättkläddhet det för med sig. Har inget problem även om en stor tjock man går runt barbröstad, det spelar verkligen ingen roll. Och jag blir verkligen glad av att se lättklädda kvinnor, är det någon som jag därute? Is there anyone out there?
https://www.youtube.com/watch?v=Pm617g15pXs
Citera
2019-07-28, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tochtli
"Den som sa det han var det!". Jävla idiot.

Vad stör dig med bikiniöverdel? Är det din bitterhet över att aldrig få knulla som spökar?
Bikini har man när man badar. I övrigt bör man sätta på anständig klädsel för att inte folk ska tänka fula tankar om en. Tyvärr har unga flickor inte fått lära sig det eftersom perversa gubbar som du gläds åt deras naivitet ENBART för att du själv ska kunna flukta efter dem på bussen. PERVO!
Citera
2019-07-28, 10:46
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Sjukt ologiskt uttalande av Ribbing. Hudkontakt pga den andres för små kläder förutsätter ju att hon själv har lika små kläder. Men hon var väl inte så skarp, med tanke på hur hon gick hädan.
Precis.

Dessutom blir det hudkontakt även om man har vanlig kortärmad skjorta och halvlånga shorts, så problemet finns redan i så fall.
Citera
2019-07-28, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiberius.
Att det alltid har förekommit normer kring olika typer av klädstil eller specifika intressen är ett odiskutabelt och vedertaget faktum, dock så väljer den enskilda individen själv huruvida han eller hon önskar att följa dessa men man bör vara medveten om att det är anständigheten som vägleder och påverkar våra tankar, vårt uppförande och våra beslut, således utgör den också kärnan i vår karaktär...

En kvinna av heder borde föredra att förmedla ett intryck av anständighet framför promiskuitet, men är hon oförmögen att klara av detta själv så är det inte alls konstigt att en, genom plikt och ansvar, uppfostrande omgivning ser till att denna fasad upprätthålls...

Konstigare än så är det faktiskt inte och det trodde jag (nästan) alla förstod...

/ Tiberius
Dags för dig att riva av lite lappar på kalendern och inse att vi inte lever på medeltiden längre. Hoppas du inte, liksom busschauffören, framför din gamla omoderna värderingar till flickor och kvinnor. Låt dem klä sig som de vill så länge det inte är en religiös ofrihet som styr över dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in