2019-07-28, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Skånetrafiken har inte agerat över huvud taget under denna händelse. Den som agerat är en av deras anställda, från vilkens mentala övertygelse Skånetrafik tar totalt avstånd ifrån:
https://www.facebook.com/skanetrafik..._lQw&__tn__=-R

Ärendet är redan avslutat i.o.m. svaret på Facebook. Vad mer finns att diskutera?

Jo, de har visst agerat, de har identifierat föraren, och sedan stängt av denna under "utredning" som det så sagt. Men också precis som du säger, så har de redan sagt att det är föraren som gjort fel. Problemet blir bara att de hänvisar till sunt förnuft, vilket väldigt sällan fungerar bra i arbetsrättsliga tvister. Det var också så att innan folkstormen så hade Skånetrafiken vissa värderingar, men efter folkstormen alla människor välkomna oavsett klädsel, vilket inte stämmer. Då jag knappast lär få åka naken på bussen. Men jag har startat en ny tråd om detta i juridik istället, bara för att behålla denna tråd ren.
Citera
2019-07-28, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av with3r
Låt mig gissa - hon röstade på ett vänsterparti 2018 Det där är troligen knappt nåt mot hur det kommer vara i Swedistan om 20 år
I hennes (numera raderade?) Facebookinlägg skrev hon om att kontakta Sydsvenskan och Aftonbladet så jag hade nog rätt. Bra att chauffören visade henne vad hon röstade för
Citera
2019-07-28, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Bild på klädseln som fick chauffören att leka självutnämnd moralpolis. Inte stötande för vanliga människor eller?
https://imgur.com/a/pOJAeh5
Hur vet du det? Hävdade hon inte att hon va klädd i linne?
Citera
2019-07-28, 01:46
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Jo, de har visst agerat, de har identifierat föraren, och sedan stängt av denna under "utredning" som det så sagt. Men också precis som du säger, så har de redan sagt att det är föraren som gjort fel.

Yep, i stater som ej är diktaturer, så kan enskilda människor ibland agera på ett sätt som inte är för statens eller företagets bästa.

Citat:
Problemet blir bara att de hänvisar till sunt förnuft,

Var i sitt inlägg gör de det?

Citat:
Det var också så att innan folkstormen så hade Skånetrafiken vissa värderingar,

Folkstormen är bara ett par timmar gammal.
Försöker du påskina att du Testat deras "nya" policy inom de 7 timmar som passerat mellan deras ursäkt och Nu?

If YES: beskriv fallet, bemötandet samt resultatet. Du får Pluspoäng om Flashback exklusivt får emottaga din Första rapport om detta test.
Citera
2019-07-28, 02:13
Medlem
Citat:

Var i sitt inlägg gör de det?

Folkstormen är bara ett par timmar gammal.
Försöker du påskina att du Testat deras "nya" policy inom de 7 timmar som passerat mellan deras ursäkt och Nu?

Bra frågor, jag hittar det inte, alltså är det absolut helt okej för mig att åka naken nästa gång, ska bli spännande.

För övrigt väldigt intressant i detta ämne, många blir oroliga att de ska bli avkastade för olämplig klädsel. men få oroas övar ett behöva träffa en extremt lättklädd människa på bussen. Jag är precis tvärt om, skulle uppleva det extremt obehagligt att ha en synlig kuk i bussen, eller sitta på samma säte som en naken människa suttit på tidigare, eller en människa i bara underkläder. Visar att vi alla är oroliga för olika saker.
Citera
2019-07-28, 02:14
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Amandas Facebook.

Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Men din tangentbordskrigande lilla bög. Vakna upp till verkligheten. Det finns inget som heter "svenskt". Det har 7 av 8 partiet fastslagit. Fortfarande lever vi i ett mångkulturellt samhälle och muslimerna får inte känna sig kränkta. Det har socialdemokraterna fastslagit.

När jag var i ayia napa förra året fick jag inte hoppa på bussen då jag och polaren inte hade på oss tröja i den heta värmen. Trots att jag är kille och det hände i ett kristet land.

Dessutom finns det något som heter sedlighetsbrott. Jag är säker på att jag som man inte hade fått komma in i bussen utan tröja som kommer svetta ner sitsarna. Jag har sett bilden på hur hon klädde sig den dagen och det är inte acceptabelt. Det har ingenting med sharialagar att göra.

Var har hon postat den bilden?
Citera
2019-07-28, 02:25
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Bra frågor, jag hittar det inte,

men du valde i fyllan och villan att ändå posta ett påstående som du visste var falskt.

Citat:
alltså är det absolut helt okej för mig att åka naken nästa gång, ska bli spännande.

Jag har druckit 75cl sprit och rökt 5 jointar med super-pollem, men min argumentationsförmåga är inte ens i närheten så dålig som Din är.

Vad har Du tagit, och var kan jag köpa dess ekvivalens?

Som svar på din förvirrade fråga: Åk i samma för män ekvivalent klädsel som kvinnan i detta ärende. Blir du behandlad på samma sätt som Hon, så kan vi snacka taktik för hur man på bästa sätt kan avrätta Skånetrafik rent Synergiskt.

I'm very good at corp-killing. All I need is a good enough Reason. Do You have one?
Citera
2019-07-28, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Inte alls. Hon gick klädd som en bokstavlig halvnaken gatuhörnshora, så den naturliga följdfrågan blev huruvida hon var påväg till ett eskortjobb eller för att prostituera sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Tiberius.
Problemet ligger i att man faktiskt döms utifrån sin klädsel, och väljer man frivilligt på grund av ungdomligt oförstånd och yttre påverkan, att klä sig som en simpel hora blir man också sedd och behandlad som en sådan...

Anständighet framför promiskuitet borde väl ändå vara att föredra...?

/ Tiberius
Sexualitet och kläder är inte samma sak. Det finns ingen koppling mellan kläder och antalet samlag/partners.
Däremot finns det koppling mellan kläder och ekonomisk konjunktur.
Citera
2019-07-28, 02:42
Medlem
Citat:
men du valde i fyllan och villan att ändå posta ett påstående som du visste var falskt.

Jag har druckit 75cl sprit och rökt 5 jointar med super-pollem, men min argumentationsförmåga är inte ens i närheten så dålig som Din är.

Vad har Du tagit, och var kan jag köpa dess ekvivalens?

Som svar på din förvirrade fråga: Åk i samma för män ekvivalent klädsel som kvinnan i detta ärende. Blir du behandlad på samma sätt som Hon, så kan vi snacka taktik för hur man på bästa sätt kan avrätta Skånetrafik rent Synergiskt.

I'm very good at corp-killing. All I need is a good enough Reason. Do You have one?

Är inte det minsta full, eller på annat sätt påverkad. Det har på flertalet ställen i denna tråd nämnts att Skånetrafiken ansåg att det var sunt förnuft som skulle gälla, samt att svenskar visste vad sunt förnuft innebär. Uppenbart var det inga inlägg man kunde lita på, då Skånetrafiken överhuvudtaget inte talat om sunt förnuft vad jag nu kunde se. Är ointresserad av att vara klädd som denna kvinna, jag är intresserad av vart gränsen går, naket, underkläder, kön som visas. Eftersom så många rasister i tråden surrat om svenska seder och annat, utan att någon överhuvudtaget vågat ge sig på att diskutera vad dessa svenska seder innebär.
Citera
2019-07-28, 02:50
Medlem
Tor7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Som vanligt ska ni börja tjata om invandrare. Hur vet ni att det inte var en vanlig svensk surgubbe som hade en dålig dag och tog ut sin ilska på den här tjejen?

Är ju inte det roligaste att köra omkring i en stekhet buss hela dagarna.

Med det sagt så är det ju uppenbart att busschauffören gjorde fel utifrån hennes berättelse. Oavsett vilket land han härstammar ifrån.

1. Jag har bott I Malmö I många år och vet att det ej är sure Bengt som kör!
2. Så pga. att man ej tycker ens arbete är så roligt har man rätt att missbruka det... vilken vansinnig kommentar!
3. Det handlar i allra högsta grad om vilket land han härstammar ifrån eftersom det är det här vi kommer att få i ökad mängd med allt fler muslimska ockupanter!
Citera
2019-07-28, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tor7
1. Jag har bott I Malmö I många år och vet att det ej är sure Bengt som kör!
2. Så pga. att man ej tycker ens arbete är så roligt har man rätt att missbruka det... vilken vansinnig kommentar!
3. Det handlar i allra högsta grad om vilket land han härstammar ifrån eftersom det är det här vi kommer att få i ökad mängd med allt fler muslimska ockupanter!

Så det är osvenskt att inte vilja se nästintill nakna människor? För i så fall är jag och Ribbing jävligt osvenska människor. Jag är född och har bott i Sverige i snart 40 år. Mina föräldrar kommer från Sverige.

Ribbing om vett och etikett i staden gällande nakenhet.
Citera
2019-07-28, 03:01
Medlem
Citat:
I find that hard to believe.

och källsökning av påståenden har aldrig varit Din starka sida?

Then why the hell did you repost it as Their Truth?

Vad Svenska seder innebär är knappast ett ämne för (FB) Aktuella brott och kriminalfall
Är du så naiv att du tror att Flashbacks veteraner faller för att gå i en OT-fälla likt den du just försökte dig på att posta?

PLEASE Nigger, get REAL!

Fördelen nu är jag har Mark Fenzel vid Skånetrafiks verksamhetsjour på min sida

För övrigt, är inte alls OT, då förarens åtgärd skulle ha varit helt okej om det var så att Amanda begått ett lagbrott. Föraren kan inte heller ha begått ett lagbrott om det var så att Amanda troligvis begick förargelseväckande beteende. Så jo, svenska seder är tämligen intressant i en sådan här tråd. Du kanske skulle ta och kliva av tangentbordet och åka in på någon beroendeakut under den här tiden, du verkar inte riktigt vara vid dina sinnes fulla bruk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in