2019-07-27, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
De lär bli tvungna att ge honom en varning.

Och varför skulle de bli tvungna att ge honom en varning?

Chauffören, som är en trafiktjänsteman, får avvisa folk på vilka grunder som helst så länge grunden inte bryter mot diskrimineringslagstiftningen. Chauffören har nämligen absolut ansvar för säkerheten ombord och då också absolut möjlighet att slänga av folk,

Troligen var detta en löskona som var för full för sitt eget bästa. Hon skyller sedan på klädseln för att inte skämmas. Även Sverige har lagar för hur vi går klädda och lättklädda löskonor är inte välkomna någonstans vad jag vet. Det är förargelseväckande beteende att gå runt bar med inga byxor på sig.

Hur skulle du reagera om det kom in en naken man i bussen?
Citera
Medlem
Det här väl ytterligare ett skolexempel på tillämpad integration?

Inga sommarklädda kvinnor kommer att tillåtas i framtiden.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Bussbolaget har redan gått ut och sagt att de inte har någon klädkod och att ingen chaufför har rätt att avvisa någon pga klädval.

(Följ Facebook-länken tidigare i tråden och läs deras svar där.)
Det handlar om sunt förnuft. Hade en kille fått komma in i bussen enbart klädd i kalsonger?

Inte så konstigt att bussbolaget inte vågar säga sanningen. De vill ju vara så PK som möjligt och inte uppröra feministerna genom att säga att det inte är okej för någon att sitta halvnaken i bussarna. Klädkod eller ej.
Citera
2019-07-27, 14:48
Medlem
BullensPilsners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Exakt. Såg verkligen ut som en bh och det är fan inte okej alltså. Jag hade inte heller fått åka om jag bara hade kallingar på mig.

Sjuk hur mediadrevet vill få det till att busschauffören gjort fel.
Tror du busschauffören skulle stoppa dig i ett par för små blommiga badshorts och bar överkropp? Du och andra män måste inse att ni kan inte kontrollera andra och särskilt inte kvinnor. Sköt dig själv så blir allt bra.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Och varför skulle de bli tvungna att ge honom en varning?

Chauffören, som är en trafiktjänsteman, får avvisa folk på vilka grunder som helst så länge grunden inte bryter mot diskrimineringslagstiftningen. Chauffören har nämligen absolut ansvar för säkerheten ombord och då också absolut möjlighet att slänga av folk,

Troligen var detta en löskona som var för full för sitt eget bästa. Hon skyller sedan på klädseln för att inte skämmas. Även Sverige har lagar för hur vi går klädda och lättklädda löskonor är inte välkomna någonstans vad jag vet. Det är förargelseväckande beteende att gå runt bar med inga byxor på sig.

Bra sagt!

Handlar inte om att vara SD eller ej. Handlar inte om att vara för sharia eller ej. Handlar inte om att det är en kvinna eller man. Det är så jävla uppenbart att vi är olika inför lagen och media. Kvinnor skulle kunna gå nakna i en buss utan att bussbolaget egentligen skulle våga sätta ner foten.
Citera
Medlem
NisseNyfikens avatar
Vad är problemet är sådana tjejer som hejar på invandringen. Hon kan även ringa klimat Greta allt löser sig.
Citera
2019-07-27, 14:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BullensPilsner
Tror du busschauffören skulle stoppa dig i ett par för små blommiga badshorts och bar överkropp? Du och andra män måste inse att ni kan inte kontrollera andra och särskilt inte kvinnor. Sköt dig själv så blir allt bra.
Absolut skulle chaffisen kunna göra det. Jag har blivit det i Cypern trots att det var varmt och ett kristet land.

Så vad vill du veta mer?
Citera
2019-07-27, 14:50
Medlem
Stackars Iris på Skånetrafikens sida på Facebook har att göra idag.

Frågan är vad Skånetrafikens trafikdirektör, pingstpastorn, har att säga. Jag är inte helt hundra på att föraren är muslim som många tycks tro med tanke på högsta hönsets tro!
Citera
2019-07-27, 14:52
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Som vanligt ska ni börja tjata om invandrare. Hur vet ni att det inte var en vanlig svensk surgubbe som hade en dålig dag och tog ut sin ilska på den här tjejen?

Är ju inte det roligaste att köra omkring i en stekhet buss hela dagarna.

Med det sagt så är det ju uppenbart att busschauffören gjorde fel utifrån hennes berättelse. Oavsett vilket land han härstammar ifrån.

Jo det är klart att det inte behöver vara en från fredens religion. Jag tycker själv det är en viktig fråga att få svar på innan man börjar spekulera. Men handen på hjärtat. Om du fick gissa om det var en svensk eller en från fredens religion, du får en giss och en miljon om du gissar rätt. Inte en spänn om du gissar fel. Tänk en sekund och återge svaret. Så nog tror vi alla att det är en man från fredens religion som ligger bakom detta hatiska brott mot en svensk kvinna.

Men som sagt så vore det bra om någon kunde bekräfta detta innan spekulationerna fortsätter.
Citera
2019-07-27, 14:54
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Var detta allt? Ser inga nipples, ser inga skinkor, ser normalt ut med shorts o bikini? Dock kunde hon ha linne, man går inte omkring med bikiniöverdel i stan.

Nipples, skinkor osv är det bara du som varit bekymrad över. Tjejen ser ut som vilken tjej som helst.
Citera
2019-07-27, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rullibull
Här poserar Amanda i kläderna hon hade på sig på bussen:

https://postimg.cc/sMSYkKbf

https://postimg.cc/T5wjBxvB

Hon ser billig och smaklös ut, men det är tveksamt om det är skäl att avvisa henne från bussen. Chauffören kanske var rätt att ha svårt att hålla ögonen på vägen. Som en vandrande hm-affisch fast fulare.
Citera
2019-07-27, 14:58
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos

Jag skulle fråga den nakne mannen var han förvarade biljetten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in