2019-07-27, 16:21
Medlem
EnGodForlorares avatar
Det var nog rätt att avvisa henne. Tänk dig en svettig snubbe i bar överkropp. Skulle du gilla att han satte sig jämte dig i bussen och svettade av sig på sätena? Samma gäller en tjej som bara har bh och för tajta shorts på sig. Svetten rinner överallt. Det blir äckligt för medpassagerarna.
Senast redigerad av EnGodForlorare 2019-07-27 kl. 16:23.
Citera
2019-07-27, 16:21
Medlem
Som vanligt har vi bara ena sidan, inte ens en bild kan hon lägga ut så folk får se hur hon var klädd. Av bilden att döma på fb har hon en något slampig stil. Kom i håg att ett mynt har alltid två sidor.
Citera
2019-07-27, 16:23
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Jag tycker inte att varken du, jag eller en random busschaufför har med den saken att göra.
Tänk om nån blir kåt av din jeansväst och träskor, skulle du då byta kläder?

Nej självfallet får folk klä sig hur dom vill så länge dom inte gör det i provokativt syfte.

Det ja egentligen mnr är att man kan glömma att klä sig som ett rumänskt gatuluder. Det kmr inte fungera.

Det vi ser idag du och jag med flera, är att kvinnor visar mer och mer. Det finns en gräns för vad som är för mycket...

Det finns ingen anledning till att visa för mycket hud, prostituerade och promiskuösa använder det här tricket, desto mer man visar desto mer vill män ha en. Det handlar om uppmärksamhet, men hur långt är man beredd att gå? Vrf vill man visa så mycket som möjligt?

När vi vet detta så börjar vi fundera, visst det är sexigt att visa hud osv, gå i string på stranden. Men vrf? Vrf gör kvinnor det? Uppmärksamhet?? Dom har inga gränser längre för hur långt dom kan gå, string o bentatuering på stranden så är det klart.

Men vrf? Dom vill ha männens blickar, alla män ska se att dom är sexiga osv. Detta har blivit fel o gått för långt.
Citera
2019-07-27, 16:27
Medlem
Sinclairs avatar
Har det ens hänt? Eller är det uppmärksamhetssökande?

Skånetrafiken/bussbolaget säger att de ännu inte vet vilken chaufför det skulle gälla. Det tyder på att Amanda inte lyckats ange linjenummer och tidpunkt.

Tills motsatsen bevisas håller mig lika skeptisk till här som till tidigare påstående om attacker mot slöjklädda.
Citera
2019-07-27, 16:27
Medlem
TheHmms avatar
Ingen slump att det händer i Malmö
Citera
2019-07-27, 16:34
Medlem
Scholdpaddas avatar
Detta är inte okej på något vis. Vi lever i Sverige, ett land med progressiva värderingar och ett land där alla människors lika värde är inskrivet i grundlagen. Jag hoppas Amanda polisanmäler busschauffören för sexismen och sexuella trakasserier.

O andra sidan tror jag faktiskt inte heller detta är kopplat till kulturell bakgrund på något vis, utan det är snarare en busschaufför som hade en dålig dag på jobbet och drog ut sin ilska och frustration över en helt oskyldig kvinna. Hoppas han blir varnad eller får sparken och att hon får nu skadestånd från Skånetrafiken.
Citera
2019-07-27, 16:36
Medlem
Herr.von.Svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Vilka regler pratar om? Kollektivtrafikens, eller är det lagar? Hänvisa gärna till dessa

Förargelseväckande beteende eller sexuellt ofredande.
Citera
2019-07-27, 16:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Nä jag tänker inte sitta inne, sista kulan sätter jag i min egna skalle.
Vilket du heller aldrig komma våga göra.

Men det bevisar bara vilken fegis du är som inte vill ta ansvar för ditt handlande.
Citera
2019-07-27, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Som vanligt ska ni börja tjata om invandrare. Hur vet ni att det inte var en vanlig svensk surgubbe som hade en dålig dag och tog ut sin ilska på den här tjejen?

Är ju inte det roligaste att köra omkring i en stekhet buss hela dagarna.

Med det sagt så är det ju uppenbart att busschauffören gjorde fel utifrån hennes berättelse. Oavsett vilket land han härstammar ifrån.
Håller med i princip, men jag har svårt att tänka mig att det är speciellt många vita busschaufförer i Malmö. Det är en invandrartät stad och busschaufför är ett typiskt invandraryrke. Sannolikheten är nog rätt stor.
Citera
2019-07-27, 16:39
Medlem
iflys avatar
Jag hade polisanmält honom + stämning, krävt skadestånd på 5000-15000kr.
Citera
2019-07-27, 16:40
Medlem
Grillalites avatar
Chaufförerna på bussarna är väl tvungna att sitta och köra med långbyxor och skjorta? Han fick nog spelet när hon trippade in lättklädd och sval medan han satt och badade i svett.

Låter som att han fick värmeslag och tänkte att nu jävlar! Eller vad de nu tänker på sitt språk.
Citera
2019-07-27, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Nej självfallet får folk klä sig hur dom vill så länge dom inte gör det i provokativt syfte.

Det ja egentligen mnr är att man kan glömma att klä sig som ett rumänskt gatuluder. Det kmr inte fungera.

Det vi ser idag du och jag med flera, är att kvinnor visar mer och mer. Det finns en gräns för vad som är för mycket...

Det finns ingen anledning till att visa för mycket hud, prostituerade och promiskuösa använder det här tricket, desto mer man visar desto mer vill män ha en. Det handlar om uppmärksamhet, men hur långt är man beredd att gå? Vrf vill man visa så mycket som möjligt?

När vi vet detta så börjar vi fundera, visst det är sexigt att visa hud osv, gå i string på stranden. Men vrf? Vrf gör kvinnor det? Uppmärksamhet?? Dom har inga gränser längre för hur långt dom kan gå, string o bentatuering på stranden så är det klart.

Men vrf? Dom vill ha männens blickar, alla män ska se att dom är sexiga osv. Detta har blivit fel o gått för långt.

Att kvinnor visar hud är väl för fan inget nytt? Vet du hur en strand såg ut på 80-talet?
Dessutom, att tro att kvinnor endast går lättklädda för männens skull visar att du behöver steppa upp ditt game lite, du ligger lite efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in