2019-07-27, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Precis. Hon säger ju emot sig själv.

På bilden är det tydligt att hon gick runt i BH och inget jävla "linne".

För dem som gapar om att jag är för sharialagar. Jag är inte heller för att män ska kunna sätta sig ner på sitsen utan tröja. Det svettar ner stolarna något enormt och är ett hygienproblem.

Min personliga erfarenhet är att lättare klädsel leder till lägre svettproduktion.
Citera
Medlem
undercover-racists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullensPilsner
Tror du busschauffören skulle stoppa dig i ett par för små blommiga badshorts och bar överkropp? Du och andra män måste inse att ni kan inte kontrollera andra och särskilt inte kvinnor. Sköt dig själv så blir allt bra.

Försöker inte kontrollera andra men man kan inte acceptera vad som helst heller. Annars blir det ju bara mer kaos, och det tror jag inte att du vill heller.
Citera
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rullibull
Här poserar Amanda i kläderna hon hade på sig på bussen:

https://postimg.cc/sMSYkKbf

https://postimg.cc/T5wjBxvB

Jaha? Ser inget konstigt eller märkvärdigt med den utstyrseln en varm sommardag.

Citat:
Tror du busschauffören skulle stoppa dig i ett par för små blommiga badshorts och bar överkropp? Du och andra män måste inse att ni kan inte kontrollera andra och särskilt inte kvinnor. Sköt dig själv så blir allt bra.

Vakna upp ur din lilla medelklass-bubbla din pajas. Det här handlar om män från icke skidåkande nationer som tar med sig sin skeva kultur hit till Sverige. Men det vet du förstås, du vill bara leka skitnödig godhetsapostel.
Senast redigerad av konstapel 2019-07-27 kl. 15:02.
Citera
Medlem
Citat:

Vaddå "Du och andra män"? Tror du att det är vanligt förekommande att svenska icke-muslimska män tycker den klädseln hon hade på sig inte skulle vara tillåtet på bussen? Det är främst muslimska MENA-blattar som vill kontrollera vad andra ska ha på sig. Det gäller likadant i väldtäktstatistiken där blattar är kraftigt överpresenterade, ni skyller på "män".
Citera
2019-07-27, 15:00
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jo det är klart att det inte behöver vara en från fredens religion. Jag tycker själv det är en viktig fråga att få svar på innan man börjar spekulera. Men handen på hjärtat. Om du fick gissa om det var en svensk eller en från fredens religion, du får en giss och en miljon om du gissar rätt. Inte en spänn om du gissar fel. Tänk en sekund och återge svaret. Så nog tror vi alla att det är en man från fredens religion som ligger bakom detta hatiska brott mot en svensk kvinna.

Men som sagt så vore det bra om någon kunde bekräfta detta innan spekulationerna fortsätter.

Jo jag har väl också mina fördomar om busschauffören. Bara dumt att sitta och häva ur sig saker innan man får sina fördomar bekräftade.
Citera
2019-07-27, 15:01
Medlem
Helt rätt.
Citera
Medlem
SektenAnderssons avatar
en svag chaufför som inte kan hantera verkligheten, ge honom kicken och låt damerna gå runt i bara string om de så vill, landet är fritt !
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Vad fasiken var det för fel på denna klädsel i denna värme?! Vad fasiken var det för Shariapolis eller annan snöflinga till busschaufför - detsamma kan jag ställa frågan till skribenterna i tråden! Klär man sig inte efter vädret och om burqa, hijab och/eller niqab är okey, så måste väl denna klädsel vara det? Ingen, eller inte många normala skulle ex. stoppat en kille med naken överkropp och en handduk slängd runt halsen.

Herregud, detta är bland det mest patetiska och övermodiga beteendet på länge...
Citera
2019-07-27, 15:03
Medlem
jardins avatar
Citat:

Äkta verkligen? Det är ju inte ett linne!
Citera
2019-07-27, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Och varför skulle de bli tvungna att ge honom en varning?

Chauffören, som är en trafiktjänsteman, får avvisa folk på vilka grunder som helst så länge grunden inte bryter mot diskrimineringslagstiftningen. Chauffören har nämligen absolut ansvar för säkerheten ombord och då också absolut möjlighet att slänga av folk,

Troligen var detta en löskona som var för full för sitt eget bästa. Hon skyller sedan på klädseln för att inte skämmas. Även Sverige har lagar för hur vi går klädda och lättklädda löskonor är inte välkomna någonstans vad jag vet. Det är förargelseväckande beteende att gå runt bar med inga byxor på sig.

Hur skulle du reagera om det kom in en naken man i bussen?

Haha
En ung söt tjej som hade topp och shorts. Vad är det att reagera på. Jag tror inte en chaufför får avvisa personer från bussen helt utan orsak.
Jag tror på vidsynthet och en vid normalitetsuppfattning. Jag tror inte på inskränkt fördömande och puritanism. Inte heller personer som försöker verka bättre än de är genom att trycka ner andra och uttala sig som om de har en högre moralisk uppfattning.
Varför ska jag tänka mig en naken man som kom på bussen? Tjejen var inte naken på ngt sätt alls. Jag hade inte reagerat om det kom en man med små shorts på bussen en stekhet sommardag.
Citera
2019-07-27, 15:05
Medlem
konstits avatar
Citat:

Tja, jag kan ha en åsikt om det smaklösa i att bussa i "underkläder" (jag nyttjar själv inte kollektivtrafik), men jag har sett värre i otaliga ICA-butiker om sommaren, det är den årstid där man nog måste ta på sig lite större skor än man annars ikläder sig.

Med det sagt menar jag inte chauffören behöver varnas, men ett tjänstesamtal kunde vara på sin plats, och då bör ursäkten komma från bolaget som i sista änden är ansvariga. Ojdå, Skånetrafiken har bett om ursäkt. Case closed.
Citera
2019-07-27, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ProPapa
Min personliga erfarenhet är att lättare klädsel leder till lägre svettproduktion.
Ok. Och min erfarenhet säger något annat.

Säkrast är att man har någon form av överdel (bh räknas inte) för att säkrast freda stolarna från svett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in