2006-04-19, 11:38
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit
Hörrö tönten

Citat:
Tja, vi kan väl säga så här: När du lär dig läsa så pass avancerade texter..

Citera
2006-04-19, 11:50
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raol
Nej, man hamnar längre ifrån väntevärdet ju mer man spelar. (i absoluta tal, pengar)

Avvikelsen dividerat med omsättningen, eller med totalt väntevärde, går dock mot noll.

Jämför med slantsinglingar. Ju fler slantsinglingar man gör desto mer kommer antalet krona avvika i antal från 50 % av singlingarna, men i procent av antal singlingar kommer man komma närmare och närmare 50 %.

Ja självklart så blir det ingen milimeterrättvisa, men det är irrelevant eftersom det är det procentuella väntevärdet vi är ute efter. Det vore enormt osannolikt att du skulle ligga back efter att ha spelat t,ex AA mot KK tusen gånger i följd. Om du däremot vunnit 800 händer eller 820 händer är ganska marginellt och ingenting som skulle göra det svårare för våra kära vänner att spela mot sämre spelare.
Citera
2006-04-19, 13:40
Medlem
thebandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon

My point exactly. Men eftersom du inte verkar förstå: (det här fungerar lika bra på dig som på "SLAKT")

1. Jag skriver inte speciellt avancerat.

2. Du förstår ändå inte.

Slutsats: Du är korkad.
Citera
2006-04-19, 13:58
Bannlyst
Tråkigt att det bara är majoriteten nybörjare på Svenska Spel som spelar så amatörmässigt och som synar ned precis allting och som dessutom ALLTID höjer tokmycket innan korten ens kommit ut på bordet. Dessutom har jag varit med om att flera alltid re-raisar när någon har raisat. Jag frågade på chatten vad de höll på med och då hävdade de att läst i tidningen att för att bli en bra pokerspelare ska man bestämma vid bordet och det gör man genom att alltid raisa...

Det här har nästan fått mig att tappa sugen på att spela poker, åtminstone där.
Citera
2006-04-19, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Tråkigt att det bara är majoriteten nybörjare på Svenska Spel som spelar så amatörmässigt och som synar ned precis allting och som dessutom ALLTID höjer tokmycket innan korten ens kommit ut på bordet. Dessutom har jag varit med om att flera alltid re-raisar när någon har raisat. Jag frågade på chatten vad de höll på med och då hävdade de att läst i tidningen att för att bli en bra pokerspelare ska man bestämma vid bordet och det gör man genom att alltid raisa...

Varför tappat sugen?
Det är ju den typen av spelare man tjänar mest på.

Vilken nivå gäller det förresten?
Citera
2006-04-19, 14:49
Medlem
Raouls avatar
Märkliga fiskar eller ej på SS, ingen tvingas spela där.
Själv har jag tröttnat på den erbarmerligt långsamma takten. Är det Boss Medias fel? Antagligen. Skitirriterande. I kombination med extremt långsamma spelare kan det driva mig till vansinnets gräns.

En annan sak: går det att skriva in noter om spelarna? Ungefär så som i MicroGamings mjukvara?
Citera
2006-04-19, 16:00
Medlem
thebandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis

Till viss del har dom rätt. Ta kontrollen över bordet och du kommer att kunna vinna potter med pengar, inte kort. Fast att nybörjare skulle kunna vinna pengar med denna taktik på låg-limit bord är jag skeptisk till...
Citera
2006-04-19, 16:04
Medlem
Flinta82s avatar
Innan SS startade sin pokerverksamhet så verkade alla vilja kasta sig över det akvarium som det förväntades bli. Nu när det med facit i hand verkar vara precis så mycket fisk som alla drömde om så gnälls det!? Jag förstår inte riktigt. Visst är det tungt att förlora mot någon tomte som knappt kan reglerna, men spelar man mot riktiga nybörjare så svänger det helt enkelt mer! Men i slutändan så är det betydligt mer lönsamt att spela mot dessa nybörjare än mot duktiga spelare. Klarar man inte att bli utdragen på rivern av en sämre hand och av en sämre spelare ska man nog inte spela överhuvudtaget, och man är nog inte en speciellt bra spelare då heller om man inte inser att det är naturligt att bli utdragen oftare av en callingstation än det är när man spelar mot en tight spelare.

Njut i stället!
Citera
2006-04-19, 16:05
Medlem
Flinta82s avatar
Dubbelpost.
Citera
2006-04-19, 16:09
Medlem
Citat:
Till viss del har dom rätt. Ta kontrollen över bordet och du kommer att kunna vinna potter med pengar, inte kort. Fast att nybörjare skulle kunna vinna pengar med denna taktik på låg-limit bord är jag skeptisk till...
Man kommer kunna vinna några små potter tills nån har en hand och man (sannolikt) förlorar en stor pott.
Citera
2006-04-19, 17:17
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raol
Man kommer kunna vinna några små potter tills nån har en hand och man (sannolikt) förlorar en stor pott.
Om man inte har vett att anpassa sitt spel efter korten när man väl får mothugg. Jag tycker att strategin att spela mer agressivt än vad jag gör normalt lönar sig. Dels får man betalt på de potterna där man verkligen har bäst kort och dels så vinner man en del småpotter på vägen. Det hade aldrig funkat att köra den spelstilen mot mer agressiva spelare.
Citera
2006-04-19, 18:10
Medlem
zizacons avatar
Citat:
My point exactly. Men eftersom du inte verkar förstå: (det här fungerar lika bra på dig som på "SLAKT")

1. Jag skriver inte speciellt avancerat.

2. Du förstår ändå inte.

Slutsats: Du är korkad.

Eller så beror det på dig. Så här är det, det finns två möjliga varianter på det här, antingen har du och Sprut rätt och alla vi andra fel, eller så är ni ute och cyklar.
Be Raol om sannolikheten för att du och Sprut är två missförstådda pokergenier, kanske du ska börja acceptera fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in