2008-01-24, 08:14
Medlem
screWeds avatar
Jag hatar Svenska Spel. Där finns fan bara fiskar. Helt otroligt. Bytte sajt förra veckan och man märker stoora skillnader.. Jag gillar dock vissa turneringar på SvS. De kan vara helt okej
Citera
2008-01-24, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av screWed
Jag hatar Svenska Spel. Där finns fan bara fiskar. Helt otroligt. Bytte sajt förra veckan och man märker stoora skillnader.. Jag gillar dock vissa turneringar på SvS. De kan vara helt okej

Ja visst är det hemskt att möta fiskar. Önskar man hade rulle till och spela big game i Las vegas så man slapp alla dessa fiskar..
Citera
2008-01-24, 14:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gabbaygubben
Ja visst är det hemskt att möta fiskar. Önskar man hade rulle till och spela big game i Las vegas så man slapp alla dessa fiskar..

Ja. Och när man själv vill testa att fiska bara för att man är shortstack så inte fan får man in färgen.
Men motståndarna har en jäkla tendens av att få in den.

Peace
Citera
2008-01-26, 23:59
Medlem
storm79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EcstaZy
Ja. Och när man själv vill testa att fiska bara för att man är shortstack så inte fan får man in färgen.
Men motståndarna har en jäkla tendens av att få in den.

Peace

vet inte riktigt vad man skall säga om det här men FÖR FAN! sitter du på ett bord och har uppfattningen om att dom här personerna spelar any 2 cards så, poker 1.1, sluta spela personerna för du har ändå ingen aning om vad dom har, utan spela dina kort. Pusha när du har något, släpp tidigt annars. Lyckas då få en table image av at vara likadan som dom kan man dubbla flera ggr innan dom skärper till sig eller flyttar bord.
Citera
2008-01-27, 23:58
Medlem
förmodligens avatar
Bara för mig Svenska spel är nere? Eller är det kanske min klient som buggar?
Citera
2008-01-28, 00:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av förmodligen
Bara för mig Svenska spel är nere? Eller är det kanske min klient som buggar?

Nope, Inte bara för dig

"går inte att ansluta"
Citera
2008-01-28, 00:18
Medlem
förmodligens avatar
Driftsunderhåll pågår. Illa :/
Citera
2008-01-28, 02:26
Medlem
Trillskes avatar
Ja det sög verkligen. Jag bankade rejält och hade gärna fortsatt natten igenom.
Citera
2008-01-28, 02:51
Medlem
Kan man i den här tråden även diskutera hur man tycker och tänker om spelet på dom olika nivåerna och i viss mån särskilda spelare eller bör det tas någon annanstans?
*förjävligt att svs är nere*
Citera
2008-01-28, 03:29
Medlem
Trillskes avatar
Kör här.

Kort sagt:
1/2 har "bara" kassa passiva tomtar som syn/foldar bort sina inköp till en microskopisk summa som dom sedan använder till att bluffa allin med 47o.
0.5/1.0 är jävligt segt för aldeles för få vet tillräkligt om knapparna för att lyckas förlora sina inköp
2.5/5.0 är som 1/2, bara att det finns lite fler vana spelare. Med det jämnar ut sig för dumskallarna på 2.5/5.0 tror att dom verkligen är duktiga och lider därför av en massa sjuka former av "fancy-play-syndrom"

Alla gillar att syna. Dom brukar i tystnad säga ungefär "Asså han vann förra potten och satsar igen i den här, vilken jävla buffel asså, jag blixtsynar mitt bottenpar".
Citera
2008-01-28, 21:58
Medlem
[quote=Trillske]Kör här.

Kort sagt:
1/2 har "bara" kassa passiva tomtar som syn/foldar bort sina inköp till en microskopisk summa som dom sedan använder till att bluffa allin med 47o.
0.5/1.0 är jävligt segt för aldeles för få vet tillräkligt om knapparna för att lyckas förlora sina inköp
2.5/5.0 är som 1/2, bara att det finns lite fler vana spelare. Med det jämnar ut sig för dumskallarna på 2.5/5.0 tror att dom verkligen är duktiga och lider därför av en massa sjuka former av "fancy-play-syndrom"

Alla gillar att syna. Dom brukar i tystnad säga ungefär "Asså han vann förra potten och satsar igen i den här, vilken jävla buffel asså, jag blixtsynar mitt bottenpar".[/QUOTE]

haha garva lite där

Jag har grindat lite halvseriöst i ca 2 månader nu och har precis gått upp till 2/5 och med det lilla jag sett har jag fått uppfattningen att det är många som spelar weak/tight och loose/passive på den nivån.
Men samtidigt fler spelare som sitter på ett par bord med fulla inköp men alla verkar vara väldigt tråkiga TAGs. 2/5 verkar också vara den nivån där den orutinerade hobby-spelaren gillar att hålla till.
Hur skulle du säga 2/5 på svs är i jämförelse med $0.5/1 på random amerikansk sida?

Någon som lirar 500kr-turren nu?
Citera
2008-01-28, 23:02
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lat jävel
Hur skulle du säga 2/5 på svs är i jämförelse med $0.5/1 på random amerikansk sida?
Väldigt lik. Spelarna är skitdåliga och tror dom är skitbra typ. Folk gör mycket herocalls och herofolds och går väl breakeven på dom men förstår nog inte hur mycket pengar dom förlorar i alla andra moment.
Inte specielt mycket maniac som det var på Unibet ett tag när fransmännen stormade in.

Men en skillnad som jag har märkt är att SvS spelarna är livrädda för att bli bluffade. Jag har dragit rätt kallt merparten av senaste sessionerna vilket har medfört att jag i princip inte bluffat alls. Men ändå, när någon drar ut en med en klonkad kåk från ett sketet medelpar och jag skriver "Är du dum i huvet?" så svarar dom flesta "Jamen du bluffar ju bara!".

Ett par öppnade potter och vips är man klassad som maniac.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in