2006-04-04, 23:19
Medlem
Treks avatar
Måste verkligen klaga.

Registrerade mig för en 20-kronorsturnering som började 21.30. När turneringen drog igång var det drygt 400 spelare med. Vid halv 11-tiden så var vi runt 20 kvar och jag låg på en bra placering med runt 40 000 i marker.

Helt plötsligt kommer en ruta upp som säger att jag förbrukat mina speltimmar per dag och att jag behöver lämna bordet. Kan inte göra något utan ser mina marker ätas av blindsen.

Ringer supporten och framför situationen, efter en lång väntan kommer han tillbaks och säger kortfattat att det inte finns något de kan göra, det verkar vara ett fel i deras system. Jag blev uppmanad att skicka ett screenshot på vad som försegick, problemet var bara att nu var jag nere på 9 000 marker, pga den långa väntan.

Jag vet inte vad som kommer hända, men jag kommer väl få runt 70 spänn eller liknande. Blir bara jävligt förbannad att SS inte tänkt på detta. Tänk om jag suttit vid en turnering med 1000 kronorsinköp?

Efter att blindsen ätit mig helt slutade jag på en 13:de plats.
Citera
2006-04-04, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
30 minuters spelande och den ytters blygsamma summan 60 kr är inte direkt någonting du kan dra en slutsats av. Kul att du inte backat i alla fall.

Sant, men jag trodde itne att jag skulle gå med plus alls eftersom det är typ 3:e gången jag spelar. De pengarna jag satte in var väl mest till för att spela och lära och inte räknade jag med att gå +.
Citera
2006-04-04, 23:39
Medlem
Trek: Fy fan, det låter för jävligt... SS borde kompensera dig på något sätt... men varför har du fyllt i så få speltimmar per dag?
Citera
2006-04-04, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trek
Registrerade mig för en 20-kronorsturnering som började 21.30. När turneringen drog igång var det drygt 400 spelare med. Vid halv 11-tiden så var vi runt 20 kvar och jag låg på en bra placering med runt 40 000 i marker.

Helt plötsligt kommer en ruta upp som säger att jag förbrukat mina speltimmar per dag och att jag behöver lämna bordet. Kan inte göra något utan ser mina marker ätas av blindsen.

Ringer supporten och framför situationen, efter en lång väntan kommer han tillbaks och säger kortfattat att det inte finns något de kan göra, det verkar vara ett fel i deras system. Jag blev uppmanad att skicka ett screenshot på vad som försegick, problemet var bara att nu var jag nere på 9 000 marker, pga den långa väntan.

Jag vet inte vad som kommer hända, men jag kommer väl få runt 70 spänn eller liknande. Blir bara jävligt förbannad att SS inte tänkt på detta. Tänk om jag suttit vid en turnering med 1000 kronorsinköp?

Oerhört surt. Hur många timmar satte du per dag då? Hur mkt vann du i turneringen?
Citera
2006-04-04, 23:44
Medlem
HjarterDams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sprut
Är svenskaspels poker något för mig som gillar sit n go's? (2 5 & $10)
Är det någon aktivitet vid deras sit n go bord alltså..?

Just nu är jag lite sur på dom för jag mailade igårkväll och ville ha mitt spelkortsnummer eftersom att jag tappat bort kortet.. Nåja fick genast svar om att "de skulle behandla mitt ärende så fort som möjligt".. Nu, snart 24h senare har jag fortfarande inte fått något svar.. Seriöst, expekt och bet365s support får man svar av inom en jävla timme , det borde gå på 5 minuter för dom att kolla mitt spelkortsnummer när jag ger dom mitt namn och personnummer.. Bara för att de vill förbjuda konkurransen kan de inte ignorera den

Ring till dom, det gjorde jag och fick mitt spelkortsnummer direkt.
Skoj att prata med nån från gotland, mindre skoj att vänta i 20min i kö
Citera
2006-04-04, 23:52
Medlem
I-Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trek

Ajaj, ändra antelet timmar då. Jag tog 24 timmar per dygn. Har ej spelat ännu, men om jag nu kommer att spela lär det ju ej bli över 24 timmar per dygn (speciellt som de bara har öppet 21 timmar per dygn), så då är man på den säkra sidan. Jävligt surt att det blir som för dig, idiotiskt system, det borde ju åtminstone finnas inbyggt i systemet att man om man sitter i en turnering får spela klart den...skulle ju i och för sig vara väldigt bra om man själv lirar och har massa timmar kvar och alla motspelare blir autofoldade pga tidsgränsen. Bara sitta och låta tiden ha sin gång och vinna för de andra spelat slut sin tid...hehe knäppt system!

De borde verkligen ändra så man får spela klart påbörjade turneringar även om tiden är slut, annars blir det ju hemska följder för de som råkat sätta en låg gräns och sen börjar lira en turnering och när de väl har sniff på en framskjuten placering så blir man utkastad!

Tänk om man tillämpade samma i de stora tuneringarna t ex WSOP, man har kommit till finalbordet, så knackar turneringsmanagern på ryggen och säger att man måste lämna bordet för ens tid är slut. Vore ju minst sagt förfärligt.
Citera
2006-04-04, 23:56
Medlem
Ja, det där med tidsbegränsning är nog det dummaste jag varit med om... verkar bara vara som ett sorts alibi, så att SS kan säga att "titta, vi tar ansvar för våra spelare".
Citera
2006-04-05, 00:16
Medlem
I-Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dymeta6
Ja, det där med tidsbegränsning är nog det dummaste jag varit med om... verkar bara vara som ett sorts alibi, så att SS kan säga att "titta, vi tar ansvar för våra spelare".

Det är bara löjligt och ett alibi som du säger. Jag provade sätta mer timmar än det finns per dygn/vecka/månad och det gick inte, då fick jag ta fram miniräknaren och sätta så många timmar som det finns maximalt, och det gick bra! Sen är ju inte SS:s insatsbegränsingar nåt nytt heller som de vill påskina, ATG, Unibet, Ladbrokes osv har alla funktioner där man kan begränsa sitt spelande om man vill. Gillar Ladbrokes alternativ på maximal insättning på 1,5 miljon SEK per dygn...hehe känns som aktuellt för många det. "Nej, nu måste jag begränsa mitt spelande, jag ska fan inte torska mer än 1,5 miljon per dygn!" Möjligen Kamprad och Persson som har nytta av den gränsen...
Citera
2006-04-05, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Huit
18 och nej ingen som är 18 har Visa eller MasterCard

Hur som haver. Nu har jag spelat i lite drygt 30 mina och vunnit 60 spänn, och jag är verkligen nybörjare på det här med nätpoker. Vet inte om jag har en oerhörd tur eller om folk är sämst men jag ska inte klaga...
jag skaffade visa-kort när jag var 18, så gjorde även de flesta av mina kompisar.. Nog för att jag inte har någon kredit att handla för men jag kan nyttja andra funktioner, som tex att betala över nätet och utomlands.. Vidare så kostar det bara 200 kronor per år (?), så det är inte en speciellt dyr historia.
Citera
2006-04-05, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av I-S
Det är bara löjligt och ett alibi som du säger. Jag provade sätta mer timmar än det finns per dygn/vecka/månad och det gick inte, då fick jag ta fram miniräknaren och sätta så många timmar som det finns maximalt, och det gick bra! Sen är ju inte SS:s insatsbegränsingar nåt nytt heller som de vill påskina, ATG, Unibet, Ladbrokes osv har alla funktioner där man kan begränsa sitt spelande om man vill. Gillar Ladbrokes alternativ på maximal insättning på 1,5 miljon SEK per dygn...hehe känns som aktuellt för många det. "Nej, nu måste jag begränsa mitt spelande, jag ska fan inte torska mer än 1,5 miljon per dygn!" Möjligen Kamprad och Persson som har nytta av den gränsen...
Om kamprad äns spelar poker så spelar han nog freerolls den snikna fan.. Men å andra sidan har han inte blivit europas rikaste genom att slösa några pengar.
Citera
2006-04-05, 00:48
Medlem
I-Ss avatar
Citat:
Om kamprad äns spelar poker så spelar han nog freerolls den snikna fan.. Men å andra sidan har han inte blivit europas rikaste genom att slösa några pengar.

Du har nog rätt i att Kamprad knappast sysslar med spelande... Knappast hans likör det. Man lär inte se han i Vegas eller i Monte Carlo vid high-stakesborden med champagne och lyxsviten inbokad. Snarare planerar han vart nästa IKEA-varuhus ska förläggas och om det går att pressa tillverkningskostnaden ytterligare på bokhyllan Billy.
Citera
2006-04-05, 00:51
Medlem
I-Ss avatar
Citat:
jag skaffade visa-kort när jag var 18, så gjorde även de flesta av mina kompisar.. Nog för att jag inte har någon kredit att handla för men jag kan nyttja andra funktioner, som tex att betala över nätet och utomlands.. Vidare så kostar det bara 200 kronor per år (?), så det är inte en speciellt dyr historia.

Måste man vara 18 för att skaffa Visa? Läste villkoren för Visa-kort och ser inget om nån åldersgräns där. Kanske det tillämpas så ändå? Typ Wayne Rooney, Britney Spears och Paris Hilton borde i alla fall fått skaffa Visa när de var 17 tycker man, eller de hade väl AMEX värstingkort redan då kan man tänka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in