2015-12-27, 17:10
  #2113
Medlem
Någon mer än jag som har problem med klienten på mac med senaste OS EL Capitan?
Bordet reagerar inte när jag klickar. Supporten är till noll hjälp. Förlorat en del pengar på sit & go som jag fått sitta på paus under hela
Citera
2016-01-04, 03:41
  #2114
Bannlyst
Jag vill ge ett stort hedersomnämnande till svenska spels poker. Det är en trevlig plats att vara social på och lära sig spelet utan att vara pokerproffs eller stenrik.

* Att kunna sätta en veckogräns som i mitt fall på 100:- är mycket värdefullt.
* Att det finns sit-and-go på 5:- och turneringar på 7:- till 10:- gör att man kan få den där hundringen att räcka nästan hela veckan.
* Trots en gammal dator på 850 MHz har jag aldrig problem med förbannad slöhet, som på många andra sajter.
* Insättning från banken går på en sekund.

Sen vill jag skryta med att jag vann en TJUGAN idag på över 50 personer
Citera
2016-01-04, 05:06
  #2115
Medlem
pok?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperSizeMe
Jag vill ge ett stort hedersomnämnande till svenska spels poker. Det är en trevlig plats att vara social på och lära sig spelet utan att vara pokerproffs eller stenrik.

* Att kunna sätta en veckogräns som i mitt fall på 100:- är mycket värdefullt.
* Att det finns sit-and-go på 5:- och turneringar på 7:- till 10:- gör att man kan få den där hundringen att räcka nästan hela veckan.
* Trots en gammal dator på 850 MHz har jag aldrig problem med förbannad slöhet, som på många andra sajter.
* Insättning från banken går på en sekund.

Sen vill jag skryta med att jag vann en TJUGAN idag på över 50 personer

När ska du våga dig in till cash game då?
Citera
2016-01-04, 10:27
  #2116
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pok?
När ska du våga dig in till cash game då?
Det börjar med tjugan och går över i cash, sen är man inne i hela systemet
Citera
2016-01-05, 14:39
  #2117
Medlem
KTKs avatar
Har inte liksom tänkt på detta förr men varför är det inte pottlimiteringar till olika nivå insatsbord?

Tex går jag in och spelar på 0,25/0,50 kr cashtable så står det min belopp / maxbelopp 20kr?
Detta stämmer inte alls.. Man kan gå in på 152,11 - till kanske 999.99kr? Är den nån tillfällig bugg eller?

Varför har dom ingen "pottinsats-gräns" för olika bord??

Jag kan gå in 400kr på 0,25/0,50 kr cashtable? Blir ju väldigt orättvist BRM jämte nån som gått in med en 50 lapp att försöka bygga en pot? Hela conceptet faller då.
Citera
2016-01-05, 14:46
  #2118
Medlem
KTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filhefor
Någon mer än jag som har problem med klienten på mac med senaste OS EL Capitan?
Bordet reagerar inte när jag klickar. Supporten är till noll hjälp. Förlorat en del pengar på sit & go som jag fått sitta på paus under hela

Ibland kan det vara specifik nedladdning för olika datorer och deras system och då är det MAc apple samt windows eller surfplatta. Avinstallera och ominstallera och se om man kan installera mjukvaran till avsett datasystem och se om problemet blir löst med "hängande" insats knapp
Citera
2016-01-05, 14:51
  #2119
Medlem
KTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillen3
Hur är det att spela poker på svs? Finns det några spelare eller är det dött?

Igentligen den bästa poker klienten enligt mitt tycke
Citera
2016-01-05, 14:57
  #2120
Medlem
KTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Händer alla som använde trådlös internetanslutning hemma, svenska spel vet om det men skyller på alla kunders internetuppkoppling........... jävla inkompetenta statliga skitföretag!

Använd nätverkskabel så ska det lösa sig (tror jag).

Är det trådlöst via wifi (router) eller blue tooth så kan det uppstå viss fördröjning eller "små hack och ryck" men det gäller alla former av direkt streamad info och ej inläst i förväg. Se beror det på prestanda på dator samt hur bra "oskuggad" täckning du har
Citera
2016-01-05, 15:00
  #2121
Medlem
KTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swagyolo420
Hänt mig otaligt många ggr, använder mobilen som router och det som löste problemet för mig var att ha twitch / annan mjukvara igång på telefonen så upphörde problemen på datorn. Tror inte att de kompenserar dig dock men ge det ett försök!

Finns ju spelloggar på spelen (avgjorda händer) att söka sig till. Är det ett klockrent fel så är det lätt att kolla upp att sämre handen vann...
Citera
2016-01-05, 15:06
  #2122
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KTK
Har inte liksom tänkt på detta förr men varför är det inte pottlimiteringar till olika nivå insatsbord?

Tex går jag in och spelar på 0,25/0,50 kr cashtable så står det min belopp / maxbelopp 20kr?
Detta stämmer inte alls.. Man kan gå in på 152,11 - till kanske 999.99kr? Är den nån tillfällig bugg eller?

Varför har dom ingen "pottinsats-gräns" för olika bord??

Jag kan gå in 400kr på 0,25/0,50 kr cashtable? Blir ju väldigt orättvist BRM jämte nån som gått in med en 50 lapp att försöka bygga en pot? Hela conceptet faller då.

Cappade potter är inte speciellt vanliga, finns på en del sidor men inte särskilt många.

Att det på något vis skulle vara orsättvist BRM för att man har olika mycket förstår jag inte riktigt, lust att förklara?

Det du pratar om med 0,25/0,50 , där är 20 kr minsta belopp man kan sätta sig o spela för antar jag, inte en satstningsgräns.
Citera
2016-01-05, 15:28
  #2123
Medlem
KTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Cappade potter är inte speciellt vanliga, finns på en del sidor men inte särskilt många.

Att det på något vis skulle vara orsättvist BRM för att man har olika mycket förstår jag inte riktigt, lust att förklara?

Det du pratar om med 0,25/0,50 , där är 20 kr minsta belopp man kan sätta sig o spela för antar jag, inte en satstningsgräns.

Det står min belopp och max belopp är 20kr på olika nivå bord, då ska det vara så, finns ingen vits annars med microtables till vs höga SB BB bord. Det minsta man kan begära. Går man in med 900kr på 0,25/0,50 bord 6 spelare eller full ring där nån obrydd spelar som en pajas och fiskar hela tiden och reraisear och all in hela tiden efter floppen som exempel. Så foldar man för BRM funkar inte mot Stort startbelopp relativt Micro startbelopp. Pokerstars har haft det systemet sen födsel att det är pottlimit på "startinsats nivå bord". Det är standard.. Står det 80/80 bord så ska det även vara så och inte högre belopp. Man startar från 80kr och få bygga på det.. Faktiskt alldrig reflekterad över det förr men det måste ändras som det är nu

Jag prata inte om pottlimit poker utan om all in texas hold em no limit
__________________
Senast redigerad av KTK 2016-01-05 kl. 15:38.
Citera
2016-01-05, 15:38
  #2124
Medlem
AA-suiteds avatar
Googla effective stack. Det är det enda som spelar roll. Om du möter någon som spelar dåligt är det till din fördel. Korrekt BRM används så du ska kunna spela fritt utan att tänka på pengarnas värde eller antal kronor i bankrullen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in