2016-08-03, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
1/8

Nä, det är sannolikheten att du floppar triss om du har ett par i handen. Frågan var hur stor sannolikheten var att floppen kommer XXX av samma typ, tex KKK.

Givet att vi har X på floppen så finns det 3 kort kvar i leken av samma typ och 51 kort totalt kvar i leken.

Så sannolikheten att floppen skall komma XXX är alltså 3/51*2/50 = 0.002. Dvs 0.2%.

Att det sker 3 gånger under 6 händer är nog mellan 1/500000 och 1/1000000. Orkar inte räkna på det nu.
Senast redigerad av GrindItUp 2016-08-03 kl. 17:28.
Citera
2016-08-03, 20:31
Medlem
moment-of-truths avatar
då kan jag med största sannolikhet kan konstatera att svenska spel har dom sämsta spelarna på de lägre nivåerna, helt otroligt vad de kan tänkas syna med preflop
Citera
2016-08-05, 12:02
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moment-of-truth
då kan jag med största sannolikhet kan konstatera att svenska spel har dom sämsta spelarna på de lägre nivåerna, helt otroligt vad de kan tänkas syna med preflop

Jajemen många många ser väl i nån form av tunnelseende. Det räcker för dom att hitta av en svag kicker så drajva dom på ända ut i rivern på call eller reraise
Citera
2016-08-05, 13:00
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Citat:

Framförallt om du spelar PLO. Räcker med att dom hittar AA med låga sidokort, då går de med hela vägen ända in till det bittra slutet oavsett vad brädan visar.
Citera
2016-08-05, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FatPPLrHrdrTkidnap
Framförallt om du spelar PLO. Räcker med att dom hittar AA med låga sidokort, då går de med hela vägen ända in till det bittra slutet oavsett vad brädan visar.

Jasså, då måste jag testa spela PLO om det är så illa som du säger. Vilka stakes spelar du på?
Citera
2016-08-05, 18:18
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrindItUp
Jasså, då måste jag testa spela PLO om det är så illa som du säger. Vilka stakes spelar du på?

Har lirat en hel del 0,50-1 genom åren, där hittar du en hel del fisk, gå in och prova. Nu spelar jag mest 5-10 HU och 5-10 6 manna. Där görs inte många misstag.
Citera
2016-08-31, 13:27
Medlem
maxorrs avatar
Spelgränser =

Ni som inte slängt ett öga på det vill jag bara tillägga att har man satt gränser på tiden eller inte rört det så bör man ändra det

pr dag / vecka / månad gärna synkat så vet inte vad som händer om man är tex mitt i en turnering och tiden går ut? eller mitt i en hand på cash och tiden går ut och handen läggs?? Man kan inte spela mer iaf förrän den 1a kommande månad.

Men mest logiskt är ju att handen får spelas klart och turneringen ochså
Citera
2016-08-31, 13:42
Medlem
emaptis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxorr
Spelgränser =

Ni som inte slängt ett öga på det vill jag bara tillägga att har man satt gränser på tiden eller inte rört det så bör man ändra det

pr dag / vecka / månad gärna synkat så vet inte vad som händer om man är tex mitt i en turnering och tiden går ut? eller mitt i en hand på cash och tiden går ut och handen läggs?? Man kan inte spela mer iaf förrän den 1a kommande månad.

Men mest logiskt är ju att handen får spelas klart och turneringen ochså
Jag kan vara rejält ute och cyklar nu men borde det inte gå på inköp? Dvs det du köper in 23:59 går på den veckans budget, 00:01 veckan efter går på nästa veckas budget. Det du har i spel från föregående vecka räknas alltså inte in i den nya veckan inköp.
Citera
2016-08-31, 14:05
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Jag kan vara rejält ute och cyklar nu men borde det inte gå på inköp? Dvs det du köper in 23:59 går på den veckans budget, 00:01 veckan efter går på nästa veckas budget. Det du har i spel från föregående vecka räknas alltså inte in i den nya veckan inköp.

Allt hör ihop

Sätter man budget pr dag / vecko / månadsbudget till tid pr dag tex 24 tim /pr vecka / tid pr månad. Går det mer tid än angivet, - använd och sparat pr dag etc så kan du inte spela oavsett satt budget pr dag etc

full tid blir ju såklart då 24 tim dagen / 168 pr vecka / ca 744 tim pr månad
budget budget budget
Senast redigerad av maxorr 2016-08-31 kl. 14:08.
Citera
2016-09-04, 09:12
Medlem
moment-of-truths avatar
Under min session häromdagen, drygt 5 timmar så spikade jag fyra stycken quads.
Samt så skedde AA vs AA tre gånger, 77 vs 77, QQ vs QQ. Pretty unlikely?
Citera
2016-09-04, 09:27
Medlem
Citat:
Under min session häromdagen, drygt 5 timmar så spikade jag fyra stycken quads.
Samt så skedde AA vs AA tre gånger, 77 vs 77, QQ vs QQ. Pretty unlikely?

Om du hade sagt att det skulle hända innan du satte dig ner så hade jag hållit med dig. Efteråt så är ju sannolikheten 1 eftersom det har inträffat.

Det var någon som vann över 120 miljoner på lotto för några månader sedan. Pretty unlikely eller hur?
Citera
2016-09-04, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blacksmp
Om du hade sagt att det skulle hända innan du satte dig ner så hade jag hållit med dig. Efteråt så är ju sannolikheten 1 eftersom det har inträffat.

Det var någon som vann över 120 miljoner på lotto för några månader sedan. Pretty unlikely eller hur?

Har du rökt på eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in