2013-02-21, 21:07
  #1513
Medlem
Hur fick fuskarna tag på programmet? Finns den att ladda ner någonstans? Ett sådant program måste väl vara anpassad för svp hemsida?
Citera
2013-02-22, 08:02
  #1514
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
Jag har ~10k händer på dom vardera och de lirar allihop 18/14.

O f*n. Även Jestanes och Smultroll? Så mycket borde det inte skilja. Nästan 600 händer brukar ge en rätt klar bild. Vilken nivå har du mött de två på? Jag har mött dem på /0,5 uteslutande vill jag tro.
Citera
2013-02-22, 09:17
  #1515
Medlem
herrgurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Lajban
O f*n. Även Jestanes och Smultroll? Så mycket borde det inte skilja. Nästan 600 händer brukar ge en rätt klar bild. Vilken nivå har du mött de två på? Jag har mött dem på /0,5 uteslutande vill jag tro.

Japp. Jestanes och Smultroll också. Och bara på 0.25/0.5 full ring.
Citera
2013-02-22, 09:27
  #1516
Medlem
Snackat med regs i chatten som pinnat botarna som "mindre bra regs".

Någon som trätt fram än med att de är ner mot botarna?
Citera
2013-02-22, 09:52
  #1517
Medlem
herrgurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
Snackat med regs i chatten som pinnat botarna som "mindre bra regs".

Någon som trätt fram än med att de är ner mot botarna?

Tror ganska många är ner mot dem. Det var i princip omöjligt att få betalt mot dem om det inte var två monsterhänder som slog samma. Att de drog in 1.8 mille på 1 år pekar ju även på det. De måste haft en skaplig bb/100. Enda chansen var bluffa dem men då blir det oftast bara små potter.
Citera
2013-02-22, 10:07
  #1518
Medlem
Tagelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
Snackat med regs i chatten som pinnat botarna som "mindre bra regs".

Någon som trätt fram än med att de är ner mot botarna?

Själv är jag en ganska dålig spelare men det är slående hur bra det har gått just mot de nicks som nämnts här. Antagligen så är det nybörjare som har fått stå för pengarna.

Det finns ju några på Svenska Spels forum som menar sig förlorat i storleksordningen 150 000 (och vill nu ha pengarna tillbaka ). Man får nog anta att det är sådana som botarna funkar mot.
Citera
2013-02-22, 10:26
  #1519
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
Japp. Jestanes och Smultroll också. Och bara på 0.25/0.5 full ring.

Där har vi förklaringen! Alla mina händer är från 5 handat. Då måste de haft 2 olika program...
Citera
2013-02-22, 10:37
  #1520
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Hur fick fuskarna tag på programmet? Finns den att ladda ner någonstans? Ett sådant program måste väl vara anpassad för svp hemsida?

Man får skriva programmet själv, sen vet jag inte om just den spelteoretiska biten av boten går att hitta färdig eller om man skriver den med. Vet att det finns iaf en kille på FB med väldigt bra insyn i exakt hur detta går till, får hoppas han läser och orkar/vill svara. (om han nu inte är inblandad dvs.)
Citera
2013-02-22, 10:51
  #1521
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelberg
Själv är jag en ganska dålig spelare men det är slående hur bra det har gått just mot de nicks som nämnts här. Antagligen så är det nybörjare som har fått stå för pengarna.

Det finns ju några på Svenska Spels forum som menar sig förlorat i storleksordningen 150 000 (och vill nu ha pengarna tillbaka ). Man får nog anta att det är sådana som botarna funkar mot.
Sjuka summor på så pass låga nivåer?

Samtidigt är det klart att en bot borde kunna dra in en del på alla de slasktrattar som passivt öppenlimpar, synar ned när man växlar om 3.5-6x och sedan ur position pottar minsta träff eller drag på floppen. Tänkte på det när jag gick ned och testade att köra lite /0.50 att det är sjukt hur länge folk låter dessa hållas innan de trycker till dem med en lösare range. Många dugliga spelare ger ju upp i frustration när en värdelös spelare springer extrembra och man själv inte träffar ett piss. Alla vet ju om att slasktratten omöjligen kan ha bäst hand varje gång trots att denne spelar som om denne hade nötterna. En bot kan ju agera korrekt efter situationen istället för att låta sig påverkas psykiskt.
Citera
2013-02-22, 10:52
  #1522
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Man får skriva programmet själv, sen vet jag inte om just den spelteoretiska biten av boten går att hitta färdig eller om man skriver den med. Vet att det finns iaf en kille på FB med väldigt bra insyn i exakt hur detta går till, får hoppas han läser och orkar/vill svara. (om han nu inte är inblandad dvs.)
Många som läser denna tråd nu. Så det vore ju grymt om FB kunnat bjuda allmänheten på direktinfo som andra forum och SvS inte kan. PM:a gärna honom och be om en kommentar.
Citera
2013-02-22, 11:08
  #1523
Medlem
Tagelbergs avatar
Nu kan man ju bara spekulera men man får ju tanken att det handlar om någon form av organiserad verksamhet. Om de här 14 har haft direktkontakt och kunna informera de andra botarna om sina kort när de råkar sitta vid samma bord så torde det inte ha sett så uppenbart ut eftersom de antagligen roterat så att det inte är samma två som alltid samarbetar.

Man får ju onekligen spännande idéer
Citera
2013-02-22, 12:05
  #1524
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelberg
Nu kan man ju bara spekulera men man får ju tanken att det handlar om någon form av organiserad verksamhet. Om de här 14 har haft direktkontakt och kunna informera de andra botarna om sina kort när de råkar sitta vid samma bord så torde det inte ha sett så uppenbart ut eftersom de antagligen roterat så att det inte är samma två som alltid samarbetar.

Man får ju onekligen spännande idéer

Vi kan vara rätt säkra på att det inte handlar om 14 personer, snarare 1-2 personer som aktivt sysslat med detta och använt flera konton för att undvika upptäckt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in