Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Botfusket blandas friskt i denna tråd med det urgamla tjatet om riggning. Till de som förlorat "konstiga händer":
Man minns mycket tydligare när man torskat på bra händer än när man plockar in på dem. Men sitter man med AK mot 2 7 och det blir all-in (händer ju vid turneringar ibland), ja då förlorar man 30% av tillfällena. AA förlorar mot annan pocket i 20% osv. Ofta när så sker kommer en besviken kommentar om riggning. I de andra 70-80% sägs förstås ingenting.
Poker handlar om att se till att få oddsen på sin sida, men inte att alltid vinna när man har bäst hålkort. Tur ibland, otur ibland men i längden vinner man om man försöker spela med goda odds.
Jag undrar hur riggtjafsarna tänker: Sitter det någon ondskefull person på siten och pekar ut just Dig, som en person han/hon ska plåga med taskiga rivers? Vem skulle få ut något av det?
Har funderat en del på detta genom åren. Tycker att de som skriver i chatten om att sidan är riggad mot dem är helt j*vla underbara

Spela kvar på en sida de är övertygade om är riggad att råna dem måste ju kännas riktigt bra..
Sedan tror jag att OM någon sida skulle vara riggad så handlar det mer om att den riggen skapar "action". Med andra ord slänger in JJ, QQ, AK och AQsuited i samma hand för att ge action då det behövs.(tex för att tunna ut/snabba upp en turnering) Har funtat på det då det händer väldigt ofta i turneringsspel på den sidan jag spelar. Mer action=roligare spel=fler som stannar på sidan?