2013-02-21, 08:58
  #1501
Medlem
Tagelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lulz123
Nu är jag ingen jurist så du kanske har rätt. Men jag tror du har fel. Kollade runt i lite olika bedrägerifall och kan inte hittat något som fällts för något liknande. Fälls folk som dopar sig i tävlingar med priser för bedrägeri? Tror inte det iaf.

Visst är det möjligt att jag har fel. Jag är sannerligen ingen juridisk expert heller. Sedan så lär det ju hamna i ett besvärligt bevisläge eftersom det knappast skulle kunna ge två års fängelse vilket jag antar behövs för husrannsakan och fuskarna lär väl ha städat bort skumma program från sina hårddiskar vid det här laget ändå.
Citera
2013-02-21, 09:32
  #1502
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Lajban
Av de som tidigare i denna tråd angetts som möjliga botar kände jag igen jestanes och smultroll. Ingen aning om de var botar, ingen av dem var inne igår vad jag kunde se.

Har några hundra händer på båda och de spelar enligt mitt HEM typ 31/26.

Smultroll är plus enorma 3 kronor på mig och Jestanes har jag snott på en 50 öring. Jestanes upplevde jag som ganska svårspelad .

Jag hade gissat att en bot skulle lira tightare, åtminstone på dessa toklåga nivåer.

Jag har väl också trott att alla typer av fuskare skulle hålla till högre upp. Men om summorna stämmer så var det ju värt det.

Vaaa??? Hurfår du fram sådan statistik? Genom svspoker? Förklara gärna hur i så fall? Jag testade att söka på alias, men vad jag än sökte på stod det "inga träffar"
Citera
2013-02-21, 09:38
  #1503
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p0ok
Vaaa??? Hurfår du fram sådan statistik? Genom svspoker? Förklara gärna hur i så fall? Jag testade att söka på alias, men vad jag än sökte på stod det "inga träffar"

Står i inlägget, han använder HEM.

https://www.flashback.org/t1085405
Citera
2013-02-21, 11:09
  #1504
Medlem
Precis. HEM = Holdem Manager.

Att man inte får träff på alias i klienten kan bero på att spelaren valt att inte synas vid sökningar. Men i klienten hittar man ingen kul info.

Statistiken lagras när jag spelar vid samma bord som dem. Vill minnas att det var ca 350 händer som jag hade på en av dem.

I det programmet kan man få fram massor med onödig information...
Citera
2013-02-21, 13:08
  #1505
Medlem
Känns grymt skönt att slippa dessa "regs" då flera av dom nästan har varit omöjlig att vinna emot. Framför allt Carlagust och Chorto. Fan vad dom har plus på mej

Och carlagust satt verkligen inne 24/7 och lira.
Citera
2013-02-21, 16:09
  #1506
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d3lux
Känns grymt skönt att slippa dessa "regs" då flera av dom nästan har varit omöjlig att vinna emot. Framför allt Carlagust och Chorto. Fan vad dom har plus på mej

Och carlagust satt verkligen inne 24/7 och lira.

CA spelade 17/2.
Citera
2013-02-21, 17:26
  #1507
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Några få botar har identifierats. Nu återstår alla de "high-stakes-cash-regulars" som känner varandra bra och medvetet eller halvt omedvetet fuskar...

Ni som fattar fattar.

Skulle förövrigt aldrig få för mig att sponsra SS med en spänn. Skitföretag som vill ha monopol och har sämst betting-odds överlag i hela Europa tamef*n.

Mvh
Citera
2013-02-21, 17:41
  #1508
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Botfusket blandas friskt i denna tråd med det urgamla tjatet om riggning. Till de som förlorat "konstiga händer":
Man minns mycket tydligare när man torskat på bra händer än när man plockar in på dem. Men sitter man med AK mot 2 7 och det blir all-in (händer ju vid turneringar ibland), ja då förlorar man 30% av tillfällena. AA förlorar mot annan pocket i 20% osv. Ofta när så sker kommer en besviken kommentar om riggning. I de andra 70-80% sägs förstås ingenting.
Poker handlar om att se till att få oddsen på sin sida, men inte att alltid vinna när man har bäst hålkort. Tur ibland, otur ibland men i längden vinner man om man försöker spela med goda odds.

Jag undrar hur riggtjafsarna tänker: Sitter det någon ondskefull person på siten och pekar ut just Dig, som en person han/hon ska plåga med taskiga rivers? Vem skulle få ut något av det?

Har funderat en del på detta genom åren. Tycker att de som skriver i chatten om att sidan är riggad mot dem är helt j*vla underbara Spela kvar på en sida de är övertygade om är riggad att råna dem måste ju kännas riktigt bra..

Sedan tror jag att OM någon sida skulle vara riggad så handlar det mer om att den riggen skapar "action". Med andra ord slänger in JJ, QQ, AK och AQsuited i samma hand för att ge action då det behövs.(tex för att tunna ut/snabba upp en turnering) Har funtat på det då det händer väldigt ofta i turneringsspel på den sidan jag spelar. Mer action=roligare spel=fler som stannar på sidan?
Citera
2013-02-21, 17:47
  #1509
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Har funderat en del på detta genom åren. Tycker att de som skriver i chatten om att sidan är riggad mot dem är helt j*vla underbara Spela kvar på en sida de är övertygade om är riggad att råna dem måste ju kännas riktigt bra..

Sedan tror jag att OM någon sida skulle vara riggad så handlar det mer om att den riggen skapar "action". Med andra ord slänger in JJ, QQ, AK och AQsuited i samma hand för att ge action då det behövs.(tex för att tunna ut/snabba upp en turnering) Har funtat på det då det händer väldigt ofta i turneringsspel på den sidan jag spelar. Mer action=roligare spel=fler som stannar på sidan?

Fler race=fler bad beats = färre som stannar kvar på sidan?

Poker i allmänhet och texas-turneringar i synnerhet är actionfyllda per definition. Spelet är konstruerat så.
Citera
2013-02-21, 18:29
  #1510
Medlem
Kollade lite på de bot anklagade spelarna i mitt HM. Inga stora sample men ändå. Alla händerna är på /0,5 - /2 femhandat.

Smultroll spelar 34/29 över 572 händer och har vunnit 44kr. Han är upp 2,70 kr mot mig.
Jestanes lirar 31/26 över 350 händer och har backat 98 kr. Han är back 0,50 kr mot mig.

buddha299, OBAMAN, och Chorto har jag bara 3-10 händer på varje.

Endera har jag inte mött.

Sorry om det nu visar sig att någon av dem inte är en bot. Borde inte en micro bot lira tightare?
Citera
2013-02-21, 18:29
  #1511
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Fler race=fler bad beats = färre som stannar kvar på sidan?

Poker i allmänhet och texas-turneringar i synnerhet är actionfyllda per definition. Spelet är konstruerat så.

Jo det är ju så. Tror dock inte på riggen på det viset men den är den enda jag ens funderat över. Om det fanns ett sätt att rigga som fick spelet "roligare" så hade det väl varit det ultimata för en klient.

Mvh
Citera
2013-02-21, 18:47
  #1512
Medlem
herrgurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Lajban
Kollade lite på de bot anklagade spelarna i mitt HM. Inga stora sample men ändå. Alla händerna är på /0,5 - /2 femhandat.

Smultroll spelar 34/29 över 572 händer och har vunnit 44kr. Han är upp 2,70 kr mot mig.
Jestanes lirar 31/26 över 350 händer och har backat 98 kr. Han är back 0,50 kr mot mig.

buddha299, OBAMAN, och Chorto har jag bara 3-10 händer på varje.

Endera har jag inte mött.

Sorry om det nu visar sig att någon av dem inte är en bot. Borde inte en micro bot lira tightare?

Jag har ~10k händer på dom vardera och de lirar allihop 18/14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in