2019-07-25, 23:42
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Nej, jag vill inte diskutera med dig i PM. För vad du här lägger fram som "juridiskt rent generellt" är helt OT och har bara till syfte att stödja din föreställning om att det är fritt fram att ha sex med den som fyllt 15 år. Texten du citerar säger endast att det i Sverige är våldtäkt mot barn om barnet är under 15 år och en vuxen genomför samlag med den yngre. Andra sexuella handlingar än samlag kan rubriceras som sexuellt övergrepp på barn, betyder att det inte klassificeras som våldtäkt. Inget annat.

Lagen är, som du säger, tydlig. Men var snäll och läs på om resten av lagtexten som talar även om ungdomarna upp till 18 år. Sen finns det en hel del praxis som tar upp och beskriver om åldersskillnder mellan ungdomarna. Samt om åldersskillnaderna mellan ungdomar och vuxna. En 17-åring som har samlag med en 19-åring tar domstolarna stor hänsyn till de bägge. Större hänsyn än till som fallet i Florida, där mannen är 44 år gammal och tjejen är max 16 år.

Japp och det är det som räknas. Vad som står i lagen. Hävdar du annorlunda får du slänga upp en källa på det.

Då handlar det om den yngre står i beroendeställning till den äldre, ex om den äldre är styvfar, tränare etc, men det är något helt annat.

Finns inget för domstolarna att ta hänsyn till när det gäller en 17-åring och en 19-åring då det inte är olagligt. En 14-åring och en 15-åring däremot kan domstolarna ta hänsyn till den låga åldersskillnaden.
Senast redigerad av Ganonito 2019-07-25 kl. 23:58.
Citera
2019-07-25, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Japp och det är det som räknas. Vad som står i lagen. Hävdar du annorlunda får du slänga upp en källa på det.

Då handlar det om den äldre står i beroendeställning till den yngre, ex om den äldre är styvfar, tränare etc, men det är något helt annat.

Finns inget för domstolarna att ta hänsyn till när det gäller en 17-åring och en 19-åring då det inte är olagligt. En 14-åring och en 15-åring däremot kan domstolarna ta hänsyn till den låga åldersskillnaden.
Den äldre står sällan i beroendeställning till den yngre. Det brukar vara tvärtom.
Citera
2019-07-25, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Haha, nä, få kände till honom. Men NU vet folk vem han är. Inte ett så smart sätt att bli (ö)känd för. Han sååå körd på den svenska arbetsmarknaden när han väl kommer tillbaka - deporterad på livstid - till Sverige.
Kommer tillbaka? Han kommer inte tillbaka och bostadsrätten kommer gå till skadestånd åt Savanna. Tror inte han kommer överleva där i fängelset. Inget som gör mig sömnlös heller för den delen. Räcker med att läsa vad pedofilerna här i tråden står och dom gör mig illamående. Gud hör bön och därför kommer inte skådespelaren hit igen.
Citera
2019-07-25, 23:53
Medlem
swimmingpools avatar
Hur gammal är hon? Hur gammal var hon när hade dom sex första gången?
Citera
2019-07-25, 23:55
Medlem
eScapeGoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Kommer tillbaka? Han kommer inte tillbaka och bostadsrätten kommer gå till skadestånd åt Savanna. Tror inte han kommer överleva där i fängelset. Inget som gör mig sömnlös heller för den delen. Räcker med att läsa vad pedofilerna här i tråden står och dom gör mig illamående. Gud hör bön och därför kommer inte skådespelaren hit igen.
Inte säkert att han får enormt långt fängelsestraff. USA är inte riktigt som folk tror och beroende på delstat kan ett fängelsestraff på 10 år i praktiken avtjänas på 2.5 år. Något skadestånd lär inte utmätas i Sverige såvida inte brottsoffret har extremt bra resurser och rådgivning.
Citera
2019-07-25, 23:57
Medlem
Citat:
Jodå. Han överlever. Hoppas jag. Vore synd om nån tog livet av honom. Låt honom sitta av sitt straff, bli utvisad och komma tillbaka med svansen mellan benen. Och han har ett så särpräglat utseende, som är svårt att glömma. Han är körd.
Citera
2019-07-25, 23:57
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Den äldre står sällan i beroendeställning till den yngre. Det brukar vara tvärtom.

Var det jag menade. Skrev fel bara.
Citera
2019-07-25, 23:58
Medlem
Det drösar av naiva och korkade personer också i tråden som inte har en aning om hur hårt USA tar på denna typ av brott. Synd att vissa besvarar deras kommentarer istället för att ignorera. Precis likadant var det i den äcklige gamle Bosse Hanssons tråd då dom tog över och gullade med fanskapet. Usch! Nästan förvånad att inte värstingen uppstår här men han var väl bög så då blir det inte intressant. Trodde aldrig själv att jag skulle dividerat med en pedofil vilket hänt i detta ämne. Vi behöver en spyemoj på flaschback.
Citera
2019-07-25, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eScapeGoat
Inte säkert att han får enormt långt fängelsestraff. USA är inte riktigt som folk tror och beroende på delstat kan ett fängelsestraff på 10 år i praktiken avtjänas på 2.5 år. Något skadestånd lär inte utmätas i Sverige såvida inte brottsoffret har extremt bra resurser och rådgivning.
Jo, skadestånd är enligt media på 95.000 kr. Stod också i papperen från inskrivningen. Men det kan bli ett högre belopp i slutändan. 95.000 är tydligen något sorts schablonbelopp.

Men vad menar du med skadestånd i Sverige? Brottet begicks i USA.
Citera
2019-07-26, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eScapeGoat
Är du på riktigt? Florida dit pedofilen for till har dom strängaste lagarna och dina djävla 2,5 år kan omvandlas till 75. Hur tror du att han ska kunna finansiera sin bostadsrätt då han bor i fängelse? Klart är att tjejen är omhuldad nu av advokater som kommer skinna internen. Varför skriver man skit om man inte är det minsta påläst? Du slog fan i mig rekordet i att vara korkad. Asiaten är rökt.
Citera
2019-07-26, 00:08
Medlem
Citat:
Jodå. Han överlever. Hoppas jag. Vore synd om nån tog livet av honom. Låt honom sitta av sitt straff, bli utvisad och komma tillbaka med svansen mellan benen. Och han har ett så särpräglat utseende, som är svårt att glömma. Han är körd.
Du verkar också ovanligt korkad. Vad är det för djävla svans han ska ha mellan bena om 25-50 år? Är det kuken du menar? Jag antar att du trollar men om du på riktigt tror att han kommer hit och såg ut som då han åkte kanske du ska börja att titta på andra kanaler än SVT. Till om med dom har visat program dock hur folk ser ut efter några år i amerikanskt fängelse. Dom som var snyggast när dom åkte in ser ut som åldrade döingar inom kort.
Citera
2019-07-26, 00:12
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Det drösar av naiva och korkade personer också i tråden som inte har en aning om hur hårt USA tar på denna typ av brott. Synd att vissa besvarar deras kommentarer istället för att ignorera. Precis likadant var det i den äcklige gamle Bosse Hanssons tråd då dom tog över och gullade med fanskapet. Usch! Nästan förvånad att inte värstingen uppstår här men han var väl bög så då blir det inte intressant. Trodde aldrig själv att jag skulle dividerat med en pedofil vilket hänt i detta ämne. Vi behöver en spyemoj på flaschback.

Verkar som att det är fördummande att bo i Sverige. Flera gånger har idioter yrat om 15 år och fattar inte att det är andra lagar i USA. Sen begriper man inte hur stränga lagarna är i USA när man i Sverige inte utdelar straff värda namnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in