2019-07-25, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jo, visst händer det att folk blir misshandlade. Men tror att folk har lite märkliga uppfattningar om vad som vardagligen händer på häkten. Men visst, slagsmål händer. Misshandel. T o m dödsfall. Skulle det hända den här snubben så lär åtminstone inte jag ligga sömnlös. Dock tror jag att de flesta är kloka nog att ligga lågt. Och klassas han som pedofil (vilket jag inte tror) så lär han sitta i skyddshäkte.

"Våldtäkt mot barn" står han åtalad för eller motsvarande vad är det då? Kolla på filmen som ligger på nyhetssiter där hans försvarare beskriver fängelset. Tror knappast han får skyddshäkte utan kommer buntas ihop med 1700 andra. Det är trångt, allt är betong, stolar och bord sitter fast i golvet, inga soffor, inget att göra, dålig mat. "Det är ett dåligt fängelse" sa den mannen.
Senast redigerad av Ajara 2019-07-25 kl. 22:41.
Citera
2019-07-25, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Mina avsikter? Jag snackar om vad som gäller juridiskt rent generellt. Du har ingenting på fötterna mer än att du tycker det är äckligt, omoraliskt etc, men det håller tyvärr inte rent juridiskt.

"Den som har samlag med en person under 15 år eller genomför en handling som kan likställas med samlag gör sig skyldig till våldtäkt mot barn, oavsett om våld förekommit eller ej. Andra sexuella handlingar än samlag (eller motsvarande) kan rubriceras som sexuellt övergrepp mot barn."

Så säger lagen. Den är tydlig. Är partnern över 15 så spelar det ingen roll om den andra är 15 eller 45. Inget brottsligt förekommer då.

Nu är vi dock väldigt OT. Så om du vill fortsätta den här diskussionen är du välkommen att göra det i PM.

Nej, jag vill inte diskutera med dig i PM. För vad du här lägger fram som "juridiskt rent generellt" är helt OT och har bara till syfte att stödja din föreställning om att det är fritt fram att ha sex med den som fyllt 15 år. Texten du citerar säger endast att det i Sverige är våldtäkt mot barn om barnet är under 15 år och en vuxen genomför samlag med den yngre. Andra sexuella handlingar än samlag kan rubriceras som sexuellt övergrepp på barn, betyder att det inte klassificeras som våldtäkt. Inget annat.

Lagen är, som du säger, tydlig. Men var snäll och läs på om resten av lagtexten som talar även om ungdomarna upp till 18 år. Sen finns det en hel del praxis som tar upp och beskriver om åldersskillnder mellan ungdomarna. Samt om åldersskillnaderna mellan ungdomar och vuxna. En 17-åring som har samlag med en 19-åring tar domstolarna stor hänsyn till de bägge. Större hänsyn än till som fallet i Florida, där mannen är 44 år gammal och tjejen är max 16 år.
Citera
2019-07-25, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
"Våldtäkt mot barn" är brottsrubriceringen, eller motsvarande vad är det då? Kolla på filmen som ligger på nyhetssiter där hans försvarare beskriver fängelset. Tror knappast han får skyddshäkte utan kommer buntas ihop med 1700 andra. Det är trångt, allt är betong, stolar och bord sitter fast i golvet, inge soffor, inget att göra, dålig mat. "Det är ett dåligt fängelse" sa den mannen.
Jag vet. Jag uttryckte mig mildare. Vi vet alla vad han står åtalad för. Jag har också läst artiklarna om häktet. Det är inget fängelse, det är ett häkte. Media begriper inte skillnaden. Jail = häkte. Prison = fängelse.
Citera
2019-07-25, 22:41
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7157781

Såhär lät han när han intervjuades tidigare i år. Låter inte helt harmonisk.

Kanske inte helt harmonisk, men vältalig och intelligent. Tragisk historia detta som säkert har sin grund i psykisk ohälsa.
Citera
2019-07-25, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheTrickster
Sen då, när bjässen piggnat till? Och hans eventuella gäng... och det finns ingenstans att fly. Konflikter av det slaget undviker man nog till varje pris. Ett gäng kan skatta/böta andra intagna ganska enkelt.
Har sett otaliga dokumentärer om hur det går till på dessa fängelser och häkten. Han kommer få så mycket stryk och tvingas slåss första tiden. Det blir omplåstring och några dagar på sjukan. Sen blir det isolering en tid tills dom knuffar in han igen till bjässarna. Påsättning bak är en regel och där kommer rumpan bli välbesökt eftersom skådespelaren är feminin med lagom mycket muskler. Om dom är kvar då? Skulle inte detta scenario ske med vår korean så har dom ändrat rutinerna. Kan ta flera år innan häktade kallas till rätten och då går dom knappt att känna igen. Åldrade, slitna och tärda.

Har nog sett minst 1000 såna här fall från amerikanska fängelser och rättsväsenden genom åren. Nej, han kommer inte att klara sig undan utan snarare bli ett statuerat exempel på hur man inte ska pedofilera i USA. Kraken måste ha missat att läsa om pedofilen Bo Hansson eller också såg han honom som sitt hopp då gamlingen fick komma hem igen till Sverige? Dock utskämd, barskrapad och med inreseförbud till sitt favoritnäste.
Senast redigerad av gurkelurkan 2019-07-25 kl. 22:55.
Citera
2019-07-25, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag vet. Jag uttryckte mig mildare. Vi vet alla vad han står åtalad för. Jag har också läst artiklarna om häktet. Det är inget fängelse, det är ett häkte. Media begriper inte skillnaden. Jail = häkte. Prison = fängelse.

Vad det än kallas kommer han befinna sig där ett bra tag nu, och ska överleva det.
Citera
2019-07-25, 22:44
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
För en del psykiskt sjuka kan det svänga snabbt och vara lite problematiskt med tidsuppfattningen - han kan mycket väl utvärderat och rapporterat om den senaste veckans mående...

Det där stämmer verkligen enligt min erfarenhet av folk som mår för dåligt eller för bra.

Också den där fixeringen på sig själva och hur de mår.
Citera
2019-07-25, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Kanske inte helt harmonisk, men vältalig och intelligent. Tragisk historia detta som säkert har sin grund i psykisk ohälsa.
Synd att han inte använde intelligensen i detta fall. Väldigt vältalig i alla fall då han reklamerar hur dom onanerat och gosat 4 ggr samma dag polisen kom. Hur han visste att det var olagligt men hoppades att polisen skulle förstå hur kär han var. Hela händelsen liknar en fars och någon mer korkad person är svårt att finna. Antingen är han helt snurrig av mediciner (droger) eller underbegåvad. Skulle kunna bli en bestseller.
Citera
2019-07-25, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Synd att han inte använde intelligensen i detta fall. Väldigt vältalig i alla fall då han reklamerar hur dom onanerat och gosat 4 ggr samma dag polisen kom. Hur han visste att det var olagligt men hoppades att polisen skulle förstå hur kär han var. Hela händelsen liknar en fars och någon mer korkad person är svårt att finna. Antingen är han helt snurrig av mediciner (droger) eller underbegåvad. Skulle kunna bli en bestseller.

Ska bli skoj att se vad han får för straff. Gissar på 10 år minst.
Citera
2019-07-25, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christianbadass
När det är hans tur att stå inför skranket finns risk att vi glömt bort honom. Det kommer ta låååång tid.
Citera
2019-07-25, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christianbadass
Då har han en satans tur om det skulle bli 10 år. Kan ta upp till 3 år innan hans fall kommer upp i rätten och han kommer vara ännu mindre till sin fördel den dagen det är dags. Att se ett vithårigt vrak som gromat en av deras unga medborgare och dessutom idkat sex med samt medvetet begått en olagligt handling i Florida blir svårt att prata sig ur. Dessa skådespelartalanger räcker inte till och jag tror att han är glömd om 25-75 år av oss i tråden. Ingen visste ens innan vem han var denne pajas.
Citera
2019-07-25, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Då har han en satans tur om det skulle bli 10 år. Kan ta upp till 3 år innan hans fall kommer upp i rätten och han kommer vara ännu mindre till sin fördel den dagen det är dags. Att se ett vithårigt vrak som gromat en av deras unga medborgare och dessutom idkat sex med samt medvetet begått en olagligt handling i Florida blir svårt att prata sig ur. Dessa skådespelartalanger räcker inte till och jag tror att han är glömd om 25-75 år av oss i tråden. Ingen visste ens innan vem han var denne pajas.
Haha, nä, få kände till honom. Men NU vet folk vem han är. Inte ett så smart sätt att bli (ö)känd för. Han sååå körd på den svenska arbetsmarknaden när han väl kommer tillbaka - deporterad på livstid - till Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in