2019-07-25, 13:38
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Vad som är moraliskt ok är en sak, men nu snackar vi om vad som är juridiskt ok. Och juridiskt finns det ingenting som hindrar att en 44-åring knullar en 15-17-åring förutsatt att hon är med på det.

Juridiken är dock solklar i Florida

Jag har postat tidigare i tråden exakt vad som gäller men i korthet är det följande:
Enligt Floridas lagar kan inte en person under 16 år samtycka till att ha sex med någon.
En person på 16 år men inte 18 år fyllda kan samtycka till att ha sex med en person inte äldre än 4 år mer en den egna åldern en 17 åring kan alltså samtycka till sex med en 20 åring men inte en 22 åring.
Citera
2019-07-25, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh1n
Om jag minns rätt var läkemedlen han lade upp bild på:

- Escitalopram = antidepressivt
- Seroquel = antipsykotiskt i höga doser, men används i praktiken sällan på detta sätt längre, mer sannolikt i något lägre doser som stabiliserande vid bipolär sjukdom, eller i ännu lägre doser som lugnande/sömnstödjande behandling
- Propavan = sömnstöd

Seroquel är ett antipsykotikum, vet inte om den fungerar stämningsstabiliserande. Det den gör är tar bort vanföreställningar och misstänksamhet mot andra, psykossymtom. En stämningsstabiliserare kapar toppar och dalar. Om den här mannen äter antipdepressivt så är det fel på mer än ett sätt. För det första är han snarare i en mani än i depression och antidepressiv kan utlösa just mani hos bipolära personer. Det kan ju vara så att han nyligen fått en vårdkontakt och inte rätt behandling än, är bara i någon slags kris. Psykvården är ju inte den bästa, han kan ha besökt olika läkare, fått tag i något av pillren på annat sätt än utskrivet. Svenska piller är det i alla fall, pillerburkarna i USA ser annorlunda ut.
Citera
2019-07-25, 13:40
Medlem
submariners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bambara
Pedofiler fungerar inte så, de har en plan.

I bland funkar deras sjuka plan iband inte.

Hej,

Inte riktigt va... En del pefofiler söker sig aktivt till yrken med barn (dvs. inte ungdomar). Men ofta är övergreppet av naturen ’tillfället gör tjuven - t.ex. en nära anhörig till offret.

Sluta uttrycka dig som i en dålig TV deckare!
Citera
2019-07-25, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av submariner
Hej,

Inte riktigt va... En del pefofiler söker sig aktivt till yrken med barn (dvs. inte ungdomar). Men ofta är övergreppet av naturen ’tillfället gör tjuven - t.ex. en nära anhörig till offret.

Sluta uttrycka dig som i en dålig TV deckare!

Vad vill du, du vet ingenting, eller så kanske du gör det, men inte från det perspektivet jag talar om.
Citera
2019-07-25, 13:48
Medlem
Wiljans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Du kanske har klippt och klistrat med än så. Ok, slutsnackat. Den bild jag pratar om är inte den du lagt upp i alla fall.

Först hade jag ingen bild. Sen är bilden jag har ett montage.. å inte för att lura dig att han äter mer medicin än vad han egentligen gör. Nä montaget är enbart för att jag ska kunna hävda att du har fel när du sa två askar när det faktiskt var 3!

Vad lever du i för värld? Foliehatten är på märker jag.
Citera
2019-07-25, 13:49
Medlem
submariners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bambara
Vad vill du, du vet ingenting, eller så kanske du gör det, men inte från det perspektivet jag talar om.

Hej,

Jag är nyfiken på det perspektivet du pratar om - om det inte bara är spekulationer och hittepå?
Citera
2019-07-25, 13:50
Medlem
Wiljans avatar
Citat:
Om jag minns rätt var läkemedlen han lade upp bild på:

- Escitalopram = antidepressivt
- Seroquel = antipsykotiskt i höga doser, men används i praktiken sällan på detta sätt längre, mer sannolikt i något lägre doser som stabiliserande vid bipolär sjukdom, eller i ännu lägre doser som lugnande/sömnstödjande behandling
- Propavan = sömnstöd

Tack 🙂
Citera
2019-07-25, 13:52
Medlem
Citat:
Om den här mannen äter antipdepressivt så är det fel på mer än ett sätt. För det första är han snarare i en mani än i depression och antidepressiv kan utlösa just mani hos bipolära personer. Det kan ju vara så att han nyligen fått en vårdkontakt och inte rätt behandling än, är bara i någon slags kris.

Hm.. tja, om han har en bipolär sjukdom typ 1 med flera kända manier så verkar han felbehandlad; men kan inte se något tydligt tecken på att han skulle ha drabbats av en egentlig mani, tror inte han skulle upplevas som särskilt sammanhållen av polisen i USA i sådana fall, men kanske hypomani. Det är också betydligt vanligare att sjukdomsbilden vid bipolär sjukdom totalt sett präglas av mer depressivitet, och då skulle det inte nödvändigtvis ha varit fel med antidepressiv behandling och Seroquel.
Citera
2019-07-25, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wiljan
Först hade jag ingen bild. Sen är bilden jag har ett montage.. å inte för att lura dig att han äter mer medicin än vad han egentligen gör. Nä montaget är enbart för att jag ska kunna hävda att du har fel när du sa två askar när det faktiskt var 3!

Vad lever du i för värld? Foliehatten är på märker jag.

Varför la du inte upp hela bilden då, utan att klippa bort saker i den? I vilket fall var det inte den jag såg. Nu lämnar jag ämnet så länge. Det med två askar och en tablettburk. Skulle det nu vara så att karln verkligen käkar antidepressivt med en bipolär diagnos så förstår jag verkligen varför han är helt väck.
Citera
2019-07-25, 13:57
Medlem
Citat:
Hm.. tja, om han har en bipolär sjukdom typ 1 med flera kända manier så verkar han felbehandlad; men kan inte se något tydligt tecken på att han skulle ha drabbats av en egentlig mani, tror inte han skulle upplevas som särskilt sammanhållen av polisen i USA i sådana fall, men kanske hypomani. Det är också betydligt vanligare att sjukdomsbilden vid bipolär sjukdom totalt sett präglas av mer depressivitet, och då skulle det inte nödvändigtvis ha varit fel med antidepressiv behandling och Seroquel.

Du pratar fullkomlig goja nu. Fullkomligt trams. Nu lämnar jag detta käbbel. Det finns inget mer att säga egentligen. Karln lär bli kvar där och hans liv är förstört.
Citera
2019-07-25, 14:01
Medlem
Wiljans avatar
Citat:
Varför la du inte upp hela bilden då, utan att klippa bort saker i den? I vilket fall var det inte den jag såg. Nu lämnar jag ämnet så länge. Det med två askar och en tablettburk. Skulle det nu vara så att karln verkligen käkar antidepressivt med en bipolär diagnos så förstår jag verkligen varför han är helt väck.

Jag tog inte skärmdumpen för att ladda upp den. Jag tog den för att jag var nyfiken på vad det var för mediciner. När bilden var tagen beskar jag den i kanterna för att texten skulle bli större. Så enkelt va det. Efter det raderade jag bilden men hämtade upp den från ”senast raderat” idag när det kom på tal. Men den går kanske att återställa efter man beskurit den? Vad vet jag 🙂
Citera
2019-07-25, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Ok. nu går de ju inte o se, men e de som du säger så får jag väl ta tillbaka de

https://imgur.com/a/Zo5N4Qp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto