2019-07-25, 03:35
Bannlyst
Jag mår dåligt av att andra människor mår dåligt, oavsett vad de har gjort i sina liv. De hemska sakerna de har gjort, tar INTE bort eller förminskar deras lidande.
Jag kan dock må mindre dåligt av att andra människor mår dåligt, om jag tycker att det är nödvändigt att de mår dåligt.

När det gäller den här 44-årige mannen, så antar jag att han mår väldigt dåligt just nu i häktet, och därför mår jag dåligt pga det. Och jag har INGEN information ännu, som får mig att tycka att det är nödvändigt att han ska vara häktad i USA. Och därför mår jag ungefär lika dåligt av att han är häktad i USA, som om han hade varit tillfångatagen av en gerilla, eller seriemördare eller liknande.

Och för att jag ska tycka att det är nödvändigt att han är häktad i USA, så måste jag tycka att det är en tillräckligt hemsk handling som han har begått.
Ni kanske tycker att det är en tillräckligt hemsk handling, att ha sex med en 15-årig tjej. Men det kanske ni tycker pga att ni blir äcklade, av eran inre bild av hur en 15-årig tjej ser ut och är mentalt. Och den inre bilden kanske INTE alls stämmer överens, med hur den 15-åriga tjejen i det här fallet ser ut och är mentalt.
Och därför tycker jag att det är en dålig idé, att utgå ifrån sina inre bilder av hur 15-åriga tjejer ser ut och är mentalt, när man bedömer om den här mannen har begått en så hemsk handling, att det är nödvändigt att han är häktad i USA. Det är pekboksnivå på det.
Utgå istället ifrån hur den här tjejen faktiskt ser ut och är mentalt, vilket ni förstås INTE kan eftersom ni troligen aldrig har träffat henne. Men då ska ni INTE heller uttala er om hur hemsk hans handling är.

Och överhuvudtaget tycker jag att ni begår ett stort misstag, när ni utan vidare litar på era egna slutsatser, och utgår ifrån dessa när ni dömer andra människor. Bara för att ni har lyckats nå en slutsats, så betyder det INTE att ni har nått sanningen. Mycket kan gå FEL på vägen till slutsatsen, vilket kan göra att slutsatsen blir FEL, alltså INTE blir sanningen.
Har ni alltid haft rätt i era slutsatser, och har det då varit över pekboksnivå på själva frågan?
Det här fallet kräver mer än pekboksnivå.

Sen om det är så att han faktiskt har begått en hemsk handling, då tycker jag ändå INTE att det är bra att man avsiktligen får honom att må dåligt. Utan den enda avsikten man ska ha, det är att se till att han INTE begår fler hemska handlingar. Och det bästa sättet att göra det på, det tror jag är att få honom att verkligen förstå VARFÖR vissa handlingar är så hemska. För om man förstår det, då kommer man INTE begå hemska handlingar.
Och varför är vissa handlingar så hemska?

Jo, för att hemska handlingar orsakar lidande. Och även om de hemska handlingarna INTE orsakar lidande för en själv just nu, så kan de orsaka lidande för en själv i framtiden. Tex pga att man i framtiden inser, hur mycket lidande man har orsakat andra människor, och man då börjar se sig själv som en hemsk människa och mår dåligt pga det. Och då kan man känna ett starkt behov av att gottgöra det lidande man har orsakat, vilket man kanske då INTE har möjlighet att göra, vilket förstås får en att lida ännu mer.

Sen kan det förstås också bli så, att man i framtiden åker fast och straffas för sina hemska handlingar, vilket förstås kan orsaka lidande för en själv.
Och ni kanske nu tänker att det därför är bra att straffa brottslingar så att de lider, så att de själva och andra avskräcks från att begå hemska handlingar.
Problemet med det resonemanget, det är att man då använder lidande för att bli av med lidande, vilket jag tycker man bör undvika att göra, eftersom man hela tiden borde UNDVIKA LIDANDE.
Och det går att undvika lidande för brottslingar, eftersom man tex kan låsa in människor som har begått hemska handlingar, för att de är farliga för samhället och behöver rehabiliteras, istället för att låsa in dem för att de ska lida.
Och det finns fördelar med att undvika att straffa brottslingar, tex att man då minskar risken att man själv begår den hemska handlingen att straffa någon felaktigt, tex någon som är oskyldigt dömd eller dömd för ett brott med för hårt straff.

Och sen kan jag INTE utesluta att man straffas av Gud för sina hemska handlingar, tex genom att man själv och ens anhöriga får olika sjukdomar, och drabbas av andra olyckor.

Så är det verkligen så viktigt att man straffar honom på de sätt som ni vill, alltså amerikanskt fängelse med allt vad det innebär, bara för att han har haft sex med en 15-årig tjej som vi aldrig har träffat och kontrollerat hur hon mår?
Jag tycker INTE det, tvärtom tycker jag att det vore fruktansvärt hemskt.
Senast redigerad av a987 2019-07-25 kl. 03:54.
Citera
2019-07-25, 04:01
Medlem
Om du är på riktigt behöver du en sån jävla uppvakningslavett så det blixtrar.
Sen fem snabba till. Vakna!! Jävla miffo
Citera
2019-07-25, 04:37
Bannlyst
Det finns en video där han filmar henne då hon äter en hamburgare. Först skrattar dom men sen har han redigerat filmen på ett obehagligt psykotiskt sätt. Det står att filmen är för 1 år sen. I så fall måste de ju träffats tidigare. Tänker inte länka dock, vill inte outa mer en redan gjorts.
Senast redigerad av ouzuo 2019-07-25 kl. 04:57.
Citera
2019-07-25, 04:47
Medlem
Vad har han ens varit med i för filmer/serier?
Fick för mig TT det Vr han i 30 grader i februari men så vare ju inte.
Citera
2019-07-25, 05:08
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ouzuo
Det finns en video där han filmar henne då hon äter en hamburgare. Det står att filmen är för 1 år sen. I så fall måste de ju träffats tidigare. Tänker inte länka dock, vill inte outa mer en redan gjorts.

De har varit "ihop" i 1 år alltså? Och han är "kär"? Det låter inte som en predator som groomar barn.
Han är dessutom psykiskt sjuk och äter mediciner.

Hela historien låter som två vilsna själar som träffat varandra av en slump på internet.

Ja, han har gjort moraliskt fel. Sverige har också gjort moraliskt fel som har satt gränsen vid 15 år. Vilket nästan är pedofili.
Senast redigerad av okok1 2019-07-25 kl. 05:14.
Citera
2019-07-25, 05:22
Bannlyst
Det betyder att hon i sånna fall träffades när hon var 14 minst. Kanske ännu tidigare. Han över 40. Om det är grooming eller ännu värre så är det såklart olagligt även i Sverige. Hans insta visar hur sexfixerad han verkar (manipulerar?), medan hon verkar oskuldsfull och barnslig.
Citera
2019-07-25, 05:29
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Finns antagligen information on English att han är där för könsbyte ! Verkar så om man tittar på hans instagram

Hans "tjej" ser ut som en pojke-flicka , så detta e garanterat något könsbyte , könlös grej på g i staterna !

Hans instagram verkar vara låst.
Jag hittade följande dock. Är det tjejen på bilden, så ser hon ju inte ut som 14-15, snarare 30-40...

Han stavar "NaBi". Knepigt namn, och knepig stavning. Är det för bisexualitet tro?
Citera
2019-07-25, 05:39
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Hans instagram verkar vara låst.
Jag hittade följande dock. Är det tjejen på bilden, så ser hon ju inte ut som 14-15, snarare 30-40...

Ja, det är tjejen på bilden. Jag skulle inte säga 30-40, men hon ser väldigt trött ut på bilden och med tanke på vilket jobbigt liv hon har haft (mor död, far borta, verkar inte ha många vänner) så kanske det inte är så konstigt. Mao så låter det mer och mer som ett klassiskt fall av just grooming.
Citera
2019-07-25, 06:13
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ouzuo
Det finns en video där han filmar henne då hon äter en hamburgare. Först skrattar dom men sen har han redigerat filmen på ett obehagligt psykotiskt sätt. Det står att filmen är för 1 år sen. I så fall måste de ju träffats tidigare. Tänker inte länka dock, vill inte outa mer en redan gjorts.
Den videon är filmad med vanlig mobiltelefon med slowmotionfunktion. Fast det är knappast han som filmar, av filmarens skratt att döma så är det en tjejkompis i samma ålder som henne.

Däremot har hon en spellista märkt Nabi med videor från en föreställning han är med i, vet inte hur/om man kan se när den spellistan skapades?
https://www.youtube.com/playlist?lis...feT3WTHZrACV3Z
Citera
2019-07-25, 06:18
Medlem
Vet man vad för slags psykofarma han åt, letat men hittar inte
Citera
2019-07-25, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Hon sitter inte alls där längre hon fick komma hit och prata i sommarradion för några år sedan och är fri samt lever på oss andra...

Lever på oss andra vet jag inte, hon drygar ut sin troligtvis extremt låga pension med en bok och föreläsningar, såna brukar ju ge en hyfsad inkomst. Hon har även sommarpratat.
Citera
2019-07-25, 06:35
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Har det framkommit i tråden om han haft relationer och i så fall med vem? Jag menar han är 44 år och det är normalt att vara gift, sambo, särbo samt ha barn i den åldern?
Istället är det uppenbart att han lägger ut bilder på hans systerdotter mellan hans uppdateringar av bilder på hans kropp, tatueringar och kukbilder. Detta anser jag är helt sick. Jag tycker det är märkligt att föräldrarna tillåtit att han lägger ut dessa bilder på barnet.

Men jag tycker att det framkommit väldigt knapphändig information om hans liv, vilket är märkligt när han säger sig vara skådis? Var bor han i Sverige?
Tuelagatan, Vasastan, Stockholm. Bostadsrätt, inte helt gratis även om det skulle vara en etta. Han har inte tjänat så mycket pengar vad jag förstår, så antingen har han täta adoptivföräldrar eller så har han ärvt pengar (eller långskottet: vunnit en större summa pengar).

Vad gäller relationer tror jag han är alltför "jobbig" att ha att göra med: självupptagen, ombytlig, lättkränkt, deppig och allmänt barnslig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in