2019-07-23, 22:03
Medlem
PinkLaceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Efter att ha gått igenom stora delar av hans Instagram känns det som att de torde ligga på ungefär samma mognadsnivå.
Nu är det förvisso uppenbart att han inte är psykiskt frisk, men yikes. Vilken normal tjej som helst skulle ha tyckt att han är väldigt mycket för mycket.
Typ var tredje inlägg är kärleksförklaringar till Savi, som han kallar henne.

Den här var lite intressant: https://www.instagram.com/p/Bq3Uynngunb/
("I don't care what they say, I'm in love with you". Det torde alltså vara någon av hans kompisar/familj som tycker att de inte riktigt passar ihop.)

Likaså den här: https://www.instagram.com/p/BqzK6lBg9nz/
(I en kommentar svarar han jakande på en fråga om det är hans första kärlek.)

Det var efter den här kärleksförklaringen han började pumpa ut kärleksbudskap i form av bilder: https://www.instagram.com/p/BqD99ajACyo/
(12/11 -18)

Innan dess såg jag en bild med kärleksförklaring, men i bildtexter och kommentarer så har han varit väldigt kärleksfull mot henne (och vice versa) under ett antal månader där antalet love och hjärtan har ökat stegvis.
Jag tror att det här var första interaktionen mellan dem på någon av hans bilder: https://www.instagram.com/p/BkGKYvGFVKx/ (17/6 - 18)
(Hon frågar vad hans tatuering betyder.)
Precis samma jag kom fram till, han känns som ett osäkert depressivt tonårs EMO. Och väldigt ensam. Inte för att det är någon undanflykt, det han gjort är fel. Men förklara att han kände sig väldigt connectad till den unga tonåringen. Han har säkert svårt att knyta kontakter med vuxna kvinnor.
Citera
2019-07-23, 22:05
Medlem
PinkLaceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av back flash
Är det någon som uppmärksammat att det bland punkterna han misstänks för finns "lewd or lasviscious battery of minor", alltså misshandel av underårig? Det är också på punkten som gör att han nekas borgen, enligt handlingar från domstolen.
Det sätter ju saken i lite annat ljus, eller?

/B.F
Har inget med misshandel att göra.
L&L battery occurs when an individual engages in sexual activity with someone who is at least 12 years old but less than 16 years old.
Citera
2019-07-23, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Men att ha ett one night stand med en okänd tjej på en nattklubb, som skulle kunna vara en 14-åring med falskleg. Det tycker jag är minst lika fel som det som den här killen har gjort. Och hur många män tror du har gjort så här i Sverige och i USA, bara på ett ungefär?

Den här killen lärde iallafall känna tjejen först. Men han borde förstås INTE ha brutit mot lagen, mest för att slippa att de båda dras in i ett rättsfall, så som nu har skett. Och han borde ha fått godkännande från hennes målsman först.

Sen så ska man förstås alltid vänta tills den andre tar initiativet till sex, INNAN man själv tar inititativet till sex.
Eller så kan man vänta med sex, tills tjejen hotar med att göra slut pga avsaknaden av sexliv. Då vet man att hon vill ha sex, och då återstår bara det där samtalet med hennes målsman, för att slippa hedershämnd etc.
Samtal med målsman är även ett bra sätt att få det hon säger om sig själv bekräftat, tex hennes ålder, civilstånd etc.

Killen i det här fallet följde INTE "mina" regler ovan. Men återigen, hur många svenskar, eller amerikaner, gör det?

Herregud! vilket Trams. Målsmans tillstånd för att begå Grooming och Sexuella Övergrepp på barn... Lägg AV! Jag börjar må illa av det du skriver. Vidriga människa. Tack och lov är det mesta du skriver om Straffbart i ett civiliserat land
Citera
2019-07-23, 22:06
Medlem
eenoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Har han erkänt? Borde väl dröja 10-15 år innan den där snubben kommer ut ut fängelset?

Inte helt okänd. Nyligen spelat på Dramaten mot bland andra Nina Zanjani, Jonas Malmsjö, Giovanni Bucchieri, Ana Gil de Melo Nascimento och Hulda Lind Jóhannsdóttir. Dramaten är ju inte kattskit.

Döms han till våldtäkt på minderårig? Hur behandlas den typen av brottslingar i USA? Är det som i Sverige, att dom sitter på ”egna” avdelningar?

Eller lever dom farligt på vanliga avdelningar?

Någon som har koll på hur hans framtida fängelsevistelse ungefärligt kan bli?

Han kommer inte sitta avskild i Miami utan kommer få det jävligt tufft och med stor sannolikhet bli dödad, fängelser i Miami är ingen lek.
Citera
2019-07-23, 22:08
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Brott eller ej, men en 44-åring som är "kär" och sätter på en 14-15-åring är det något riktigt fel på. Äckligt.

Jo 29 års skillnad och hon 15 när det blir sex. Även om det skulle vara lagligt här hemma så vet fan om det kom ut om det skulle bli några fler Dramaten-gig för en sådan man. Finns ju en laglig rättvisa sedan vad samhället tycker är ok eller ej.
Citera
2019-07-23, 22:10
Sverigebilden i USA får storstryk. Bosse Hansson, ASAP Rocky, trådgulingen...
Citera
2019-07-23, 22:13
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Ser du på sidan du länkar eller? Visst de kanske hänvisar honom som svensk eftersom som han är medborgare här men de visar ju även bild och filmsnutt på honom = Vilken läsare som helst kan se att det inte är en etnisk svensk, utan en man med till synes asiatiskt påbrå. I Sverige hade man vitpixlat personen och inte visat en bild alls på honom. Där har du skillnaden på svenskfientlig media i Sverige och media i andra länder.

Edit: Kolla även på klippet du länkar, amerikansk journalist säger: "Olsson has a swedish passport, he also has a tattoo that say's "Made in Korea". Innan du ska leka smart så kolla vad du länkar först.

Det spelar mindre roll. Hela reportaget och även artikeln handlar om "A Swedish man". Det är nationaliteten som fokus ligger på. Amerikansk media beskriver alltid folk oavsett etnisk bakgrund efter först och främst sin nationalitet, därav i det här fallet svensk man.

Sverige visade inte heller någon bild på Bosse Hansson när han åkte dit. Sverige har en helt annan annan policy när det kommer till att visa bilder och namn vilket man kan tycka vad man vill om.

Här har du fler artiklar om den svenske mannen i USA.
https://www.newsweek.com/florida-swe...-minor-1450625
https://eu.floridatoday.com/story/ne...en/1796822001/
Citera
2019-07-23, 22:14
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Var det inte nån här i tråden som hittat en kontakt mellan dem från 2017? Isåfall var hon väl 13, alt. precis fyllt 14?

(FB) Svensk skådespelare gripen i USA – för sex med minderårig
Citera
2019-07-23, 22:29
Medlem
Den här tråden visar ju i alla fall att det är viktigt att som vuxen ibland kolla upp vad ens barn (barn man ansvarar för) gör på nätet.

Nu kan man ju inte se tjejens Instagram och vad han har skrivit där, men han har ju gillat bilder på fejjan.

Om en 44-årig hade gillat min tonårings bilder på Facebook skulle jag nog ifrågasatt varför (om det var någon för mig okänd människa).
Citera
2019-07-23, 22:41
Medlem
Som man bäddar, får man ligga, inte sant?🤣
Citera
2019-07-23, 22:59
Medlem
Till skillnad från Bosse, som var oskyldig, lär detta bli ett längre fängelsestraff. if you can't do the time, don't do the crime.

https://www.brevardsheriff.com/dar/p...-00010716.html
Citera
2019-07-23, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Men faktum är att han har rätt, hur ”märkligt” du än tycker att det är. Det betyder INTE att man inte tycker att det är disgusting med en 45-åring som ligger med en 15-åring. Det handlar om att termen pedofil är för såna som tänder på prepubertala barn. Det har ingenting med myndighetsålder, ”byxmyndighetsålder” eller vad vi anser moraliskt förkastligt att göra utan kroppslig utveckling, de tänder på personer som saknar alla tecken för könsmognad. Han (mannen du svarar) är ju lika mycket emot den här mannens agerande som du och jag? (Tror jag att han är i alla fall, kommer inte riktigt ihåg vilken som sagt vad.) Måste han kalla det för pedofili för att det ska vara förkastligt? Och visst, nya betydelser läggs i begrepp, ofta för att tillräckligt många har missuppfattat dem. Men då står man plötsligt där och har samma begrepp och samma straffvärde för en 24-åring som har sex med en 17-åring (i Florida då) som en 24-åring som, gud förbjude, har sex med en 7-åring. Knappast rimligt.

Det är just därför jag tjatar, för att han inte alls verkar vara emot handlingarna. Läs mellan raderna, det har jag gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in