2019-07-25, 14:16
Medlem
Amless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiljan
Jag tog inte skärmdumpen för att ladda upp den. Jag tog den för att jag var nyfiken på vad det var för mediciner. När bilden var tagen beskar jag den i kanterna för att texten skulle bli större. Så enkelt va det. Efter det raderade jag bilden men hämtade upp den från ”senast raderat” idag när det kom på tal. Men den går kanske att återställa efter man beskurit den? Vad vet jag 🙂

Japp, det kan man på ajfån i alla fall. Men jag tror dig så du behöver inte för min skull. 😊
Citera
2019-07-25, 14:21
Medlem
Wiljans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amles
Japp, det kan man på ajfån i alla fall. Men jag tror dig så du behöver inte för min skull. 😊

Ah, ja det brukar finnas mer teknik bakom allt än vad jag känner till 😂

Fint att någon känner tillit och inte bara en massa misstankar. Har inte direkt något att vinna på denna bild.. vare sig den är riktig eller påhittad.
Citera
2019-07-25, 14:21
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Okej, men väl fortfarande galet beteende. Om han med sin stora samarbetsvilja erkänt allt så borde han försökt få till maximal strafflindring genom att undvika rättegång och en uppgörelse med åklagaren. Nu väljer han sämsta spåret, erkänna allt och ta det till rättegång.

Fast han har ju krävt att få en jury, så hans plan är väl kanske att vinna sympatipoäng hos vanliga lekmän och på så sätt få en ordentlig strafflindring? Möjlighet till en uppgörelse med åklagaren finns ju dessutom även om en rättegång har påbörjats, eller har jag missuppfattat något?
Citera
2019-07-25, 14:23
Medlem
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7157781

Såhär lät han när han intervjuades tidigare i år. Låter inte helt harmonisk.
Citera
2019-07-25, 14:25
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Fast han har ju krävt att få en jury, så hans plan är väl kanske att vinna sympatipoäng hos vanliga lekmän och på så sätt få en ordentlig strafflindring? Möjlighet till en uppgörelse med åklagaren finns ju dessutom även om en rättegång har påbörjats, eller har jag missuppfattat något?

Fast om han erkänt så varför ska åklagaren göra en uppgörelse det finns ju isåfall inget att köp slå med, det ska vara för att slippa ta kostnaden för rättegången. Att han vill ha en jury rättegång talar för att han inte lyssnar så mycket på sin advokat det är dessutom gott om folk i den juryn som kommer vara kyrkliga. Kan ju gissa att juryn generellt kommer vara en svår väg att få sympatier för att en 44 åring har haft sex med en 15 åring.
Citera
2019-07-25, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara

Lät inte knepigare än andra som har det lite forcerade sättet att tala
Citera
2019-07-25, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina

Lite knepigare skulle jag säga.
Citera
2019-07-25, 14:49
Bannlyst
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av adina
Håller med. Låter som en ordinär skådespelare/dansare. Han kanske försöker hålla tillbaka lite för att inte framstå som dryg, inte tro att han är någor för att han flyttat till stockholm
Citera
2019-07-25, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Håller med. Låter som en ordinär skådespelare/dansare. Han kanske försöker hålla tillbaka lite för att inte framstå som dryg, inte tro att han är någor för att han flyttat till stockholm

Men betänk han är 44 år här, inte 22.
Citera
2019-07-25, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Vad som är moraliskt ok är en sak, men nu snackar vi om vad som är juridiskt ok. Och juridiskt finns det ingenting som hindrar att en 44-åring knullar en 15-17-åring förutsatt att hon är med på det.

Nej, jag snackar om vad som är fysiskt, psykiskt och socialt (det sociala innefattar också de juridiska, som är den lägsta moraliska nivån) moget. Du är inte 'vi' med mig utan du försöker bara hitta på en enda regel som gör att du skulle slinka igenom en rättslig prövning. Dina avsikter är inte goda till fördel för småtjejerna utan endast till "kanske fördel" i en domstolsprövning.

Inom kvinnohälsovården så får vi hantera de fysiska problem flickorna får när pedofilerna "knullar" dem.
Citera
2019-07-25, 15:04
Bannlyst
Citat:
Men betänk han är 44 år här, inte 22.
Fast åldern kanske inte är avgörande utan mer att han är barn- och partnerlös så han har inte behövt växa upp. Plus att han som dansare troligen umgås med många yngre människor.

Att vi inte bara från den intervjuvn kan säga att karln är mentalt sjuk och hebefil eller pedofil.
Citera
2019-07-25, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Vad som är moraliskt ok är en sak, men nu snackar vi om vad som är juridiskt ok. Och juridiskt finns det ingenting som hindrar att en 44-åring knullar en 15-17-åring förutsatt att hon är med på det.
Det är okej i Sverige. Men i andra länder (som USA) är det inte okej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in