2019-07-24, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Där ser man hur fel ute det går att vara. =) Jag klickade på en länk som skulle gå till hens instagram, och där var det en bild på en koreansk flicka, och inte då någon caucasian.

Då är den biten avklarad, =)
Den koreanska flickan du talar om ovan, sägs vara nån systerdotter eller så. Enligt nån i tråden.
Citera
2019-07-24, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Min kvalificerade gissning är 20 år, men han är ute efter 10 då man bara göra halva straffet i USA (med gott uppförande) Med ännu mer tur får han komma till Sverige efter 5(om det finns plats). Men sådan tur tvivlar jag på att han har.
Om han inte anses vara otillräknelig och döms till vård för då kanske han överförs till Sverige med tanke på att de sexförbrytare som i USA anses vara psykiskt sjuka kan sitta på speciella institutioner tills de anses vara friska vilket inte sällan innebär att de aldrig kommer ut i samhället
Citera
2019-07-24, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttBekymmerJagHar
https://www.instagram.com/p/BwhZfpFA...d=ng4jr4o9hoi6

Vad fan
Ytterligare ett bevis på att snubben är vidrig. Eftersom det kan ta ett och ett halvt år innan utredningen är färdig hoppas jag att allt material hittas och att äcklet ruttnar bort i fängelset. Poliserna i USA är otroligt energiska och duktiga så det kommer nog finnas stoff så det räcker. 60 år kan bli ett faktum även om det känns långt. Kinesen kommer ändå aldrig bli frisk. So what.
Citera
2019-07-24, 16:59
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ja moraliskt fel kan man ju tycka, men som kär så tar nog känslorna överhanden. Vilket de båda verkar ha varit. Tragiskt om inte annat. Mest tragiskt är ju att han inte hade vett att fatta att kreti och pleti kommer korsfästa honom om han följer sina känslor, för stor åldersskillnad helt enkelt.
Framförallt juridiskt fel i FLorida och det är ju det som kommer att straffa sig.
Citera
2019-07-24, 17:05
Medlem
Om vi vänder lite på problemet. Vad är det som gör att en tjej i yngre tonåren blir kär i en gubbe som är över 40?
Citera
2019-07-24, 17:06
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Framförallt juridiskt fel i FLorida och det är ju det som kommer att straffa sig.

Det har du förstås rätt i, men ur Svensk synvinkel menar jag. Här hade det varit lagligt. Men vi hade nog ändå tyckt det varit moraliskt fel, det var där mitt resonemang låg, men det förstod du nog.
Citera
2019-07-24, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
En stor andel av dessa barnbrudar kommer från de sektliknande små baptistförbunden som uppmuntrar giftermål för flickor direkt efter High School, de anser att enligt bibeln ska flickor gifta sig i sin ungdoms blomning som är före 20 år

Barnäktenskap existerar även i Sverige. Det handlar då alltså främst om muslimska MENA-invandrare. Den dyrkande och stora förebilden profeten Muhammed gifte sig ju med en ung liten flicka. Han var en pedofil med andra ord. I många muslimska länder är det antingen lagligt eller allmänt accepterat att som vuxen ha kärleksförhållande med barn och även ha sex med dem. I Sverige är inte alla barnäktenskap olagliga dessutom:

https://www.dagenssamhalle.se/debatt...sk-raett-21812

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/f...till-aktenskap

Citat:
Stort mörkertal
Hittills i år har organisationen GAPF, Glöm aldrig Pela och Fadime, varit i kontakt med 19 flickor och barn som drabbats. Tre av dessa har organisationen lyckats hjälpa och ytterligare tre fall arbetar de med just nu. Men tyvärr är det många fler än så som luras i väg, enligt Landstedt.

– Det är ett stort mörkertal, tyvärr.

Majoriteten av dem som tvingas in i äktenskap är flickor under 18 år och de flesta luras i väg av sina föräldrar under sommarlovet till sitt hemland, eller till ett land där familjen har släktingar.

– De åker dit med familjen och sedan är det nästan alltid så att familjen kommer hem igen, men utan flickorna. Föräldrarna sätter utreseförbud på passet för att begränsa möjligheten för flickorna att ta sig hem igen, säger Landstedt.
Senast redigerad av Pazzamo 2019-07-24 kl. 17:13.
Citera
2019-07-24, 17:12
Medlem
https://www.expressen.se/noje/skades...slippa-straff/

I ett dokument till domstolen i Florida från den offentliga försvararen, Blaise Trettis, finns nu ett skriftligt nekande, samt flera krav från skådespelaren. Svensken kräver att rättegången hålls framför en jury och vill även ha 90 dagar på sig att få fram bevis för sin oskuld och på så sätt få fallet nedlagt.

Jag undrar lite hur han kan bevisa sin oskuld när det finns kondomer med hans DNA inuti och hennes DNA utanpå.
Senast redigerad av Picasso2 2019-07-24 kl. 17:15.
Citera
2019-07-24, 17:14
Medlem
Citat:
Ja moraliskt fel kan man ju tycka, men som kär så tar nog känslorna överhanden. Vilket de båda verkar ha varit. Tragiskt om inte annat. Mest tragiskt är ju att han inte hade vett att fatta att kreti och pleti kommer korsfästa honom om han följer sina känslor, för stor åldersskillnad helt enkelt.

Ålderskillnaden är inte problemet, utan flickbarnets unga ålder. Hade hon varit 20 och han 50 - no problems.
Citera
2019-07-24, 17:15
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Jaha så nu är du rasist oxå? Anklagar hela Islam för att vara dårar? Finns många kulturer som vill att kvinnan ska vara oskuld när hon gifter sig med sin man, det var ju likadant här för typ sisådär 100 år sedan oxå. Så alla våra förfäder är dårar oxå? Det är ju bland annat ett kristet påfund från början, som stämmer överens med de biologiska drifterna för övrigt.

I övrigt håller jag med dej.

Snälla du kolla upp med dom som håller med släktforskning, hur förvånade som en del kan bli.

Vi har i grunden alltid varit praktiskt lagda och måna om kvinnor.
Ska man döma sin dotter när man själv är en liderligt vällusting?

Det är lustigt nog kvinnor som för finkulturen vidare trots att dom kan sig själva, dom broderar en fantasivärld att hennes feminiserade son får en "fin flicka".

Vi män vet att den gossen hade tur, han får en redig kvinna som drar saven ur han och bygger hans ryggrad, förhoppningsvis så blir det slutligen en man av honom.
Citera
2019-07-24, 17:19
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Så du kallar alla som klurar på hur han tänker och hans beteende, för pedofiler eller predators?

Stod tidigare i tråden att hennes instagram inte är publik så vad vet du vad hon har postat och att hon inte rensat i sitt flöde när det uppdagades?

Är du så dum eller låtsas du? Jag pratade om pedofilens Instagram, som kutym pratar vi inte om offrens Instagram åter igen till ÄMNET, LÄS DEM VETENSKAPLIGA KÄLLORNA ELLER HÅLL K*FT, peddo jävel.
Citera
2019-07-24, 17:20
Medlem
submariners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag undrar lite hur han kan bevisa sin oskuld när det finns kondomer med hans DNA inuti och hennes DNA utanpå.

Hej,

Det amerikanska systemet med jury handlar i högre utsträckning om att få rätt - inte nödvändigtvis ha rätt. Att snubben penetrerat tösen verkar vara bevisat, men sen då...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in