2021-04-01, 19:42
Medlem
Kattafankens avatar
Nu har ju alla redan lagt in bilden på domaren här m.fl. annat intresant.

Men vad jag inte fattar är, vad fasen trodde han att "vi är kära" verkligen skulle räcka som försvar?

sås på uttalandet:

"Olsson flew back to Florida in May to meet with the girl again and has remained in the country since then, according to the affidavit. He knew the girl's age and that it was against the law to have a sexual relationship with her, but he decided to risk it because the two were in love, the report said."

https://www.clickorlando.com/news/20...rl-police-say/
Citera
2021-04-01, 19:43
Medlem
vitvalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Många bra poänger här.

Det är ju faktiskt inte konstigt att en vuxen man blir attraherad av "honor" som är könsmogna (minns att första tjejen att få mens i min klass var 10 år. Vi gick alltså i fyran på mellanstadiet och hon fick stora bröst och andra kurvor snabbt efter det).

Jag har själv kollat på nån talangjakt och sagt nåt om en kurvig, söt tjej på scenen med världens barnafödar-höfter och fått höra "Du vet att hon är 16 va?". Okej. Då är hon 16 år gammal och har uppenbarligen en kropp som attraherar heterosexuella män, var min analys. Hon såg ju ung ut, absolut. Men en ung kvinna, inte ett barn.

När jag var 18 kysste jag en tjej som var 14 och hon och jag var på ungefär samma mognadsnivå skulle jag säga.

Att ha byxmyndighetsgränsen satt till 15 tycker jag är ganska rimligt. Eventuellt att man skulle kunna ha ett maximalt åldersspann i lagen på något vis så att en 14-åring och 16-åring kan pilla på varandra (under samtycke) utan brott men att en 45-åring måste hålla sig till 18+ eller nåt. Mer för att undvika sexuellt utnyttjande då än våldtäkt.
Det är ju två olika situationer sett till individernas mognadsgrad och det senare är mer moraliskt tveksamt än det tidigare.

Att attraheras till tjejer som blivit könsmogna (vilket deras kroppar signalerar till alla män inom synhåll) är så klart helt naturligt oavsett deras exakta ålder och vad för lagstiftning som råkar gälla geografiskt där detta sker.

Svårt område rent juridiskt men jag tycker allt att man är bra onyanserad, rent av inskränkt och lite felinformerad om man ropar om pedofili i det här fallet. Titta på den unga kvinnan och säg att hon ser ut som ett barn. Det gör hon inte. 15 år för att ha haft sex med någon som henne är ju jävligt saftigt. En tredjedel av ens vuxna liv. Just därför jävligt korkat det hade varit fritt fram i t.ex. Sverige, varifrån han reste.
Rimligt hade varit att ha en 5-års åldersskillnad som är straffri mellan 15-17.
15<->20, 16<->21, 17<->22. Sen är kidsen myndiga.
Citera
2021-04-01, 19:54
Medlem
GM visste vad som gällde och valde att ta risken. Jag undrar ju om han visste vilka konsekvenserna kunde bli? Hans röv lär ju få betala ordentligt. Han ser inte ung ut, men är smal och antagligen inte överdrivet lång. En attraktiv munsbit för de hårda kåkfarare han kommer få lära känna på fler sätt än han önskat sig.
Citera
2021-04-01, 19:55
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitvalen
Rimligt hade varit att ha en 5-års åldersskillnad som är straffri mellan 15-17.
15<->20, 16<->21, 17<->22. Sen är kidsen myndiga.

Något i den stilen ja.
Citera
2021-04-01, 19:59
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turnip
GM visste vad som gällde och valde att ta risken. Jag undrar ju om han visste vilka konsekvenserna kunde bli? Hans röv lär ju få betala ordentligt. Han ser inte ung ut, men är smal och antagligen inte överdrivet lång. En attraktiv munsbit för de hårda kåkfarare han kommer få lära känna på fler sätt än han önskat sig.

Tänk dig snubbar som Larry Lawton: https://www.youtube.com/c/LarryLawtonJewelThief

Såna kommer han hamna med.
Citera
2021-04-01, 20:29
Medlem
joyces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Detta gäller bara om flickan i fråga blivit gravid

Läs gärna igenom länken i mitt inlägg #1899 innan du kommentera. 👍🙄😫
Citera
2021-04-01, 20:41
Medlem
Manjakiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
I USA gillar inte negrer asiater så han lär få det jobbigt i fängelset..

Ge det ett par år på isol så ska du nog se att det ändrar sig😉
Citera
2021-04-01, 20:52
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
https://duckduckgo.com/?q=judge+wend...ges&iax=images

Runka lungt!

Ja jösses!
Hade hellre sett judge Wendy istället för judge Judy alla gånger
Citera
2021-04-01, 21:29
Medlem
Helt rätt med 15 år
Citera
2021-04-01, 21:50
Medlem
laxkaviars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Ja, det var utstuderat men varför ska vi hoppas på att han ska avtjäna straffet i sverige? Jag tycker han kan sitta i ett amerikanskt fängelse.

Jag var ironisk, sorry.
Citera
2021-04-01, 22:24
Medlem
SalazarSlytherins avatar
Hur kan man vara så korkad? Det är allmänt kännt att USA har absurda lagar gällande liknande "brott". Nu ska han alltså spendera 15 år i amerikanskt fängelse för att han har haft frivilligt och ömsesidigt samlag med en tjej där båda älskar varandra - ett brott utan brottsoffer. Även tjejen får ett straff, hon får inte längre träffa honom.

Dessutom har han varit helt öppen med det på sociala medier under tiden han befann sig i USA - trots att han visste om att det var olagligt. Det är verkligen förbluffande korkat agerat av honom.
Senast redigerad av SalazarSlytherin 2021-04-01 kl. 22:38.
Citera
2021-04-01, 22:39
Medlem
RadhusRolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalazarSlytherin
Hur kan man vara så korkad? Det är allmänt kännt att USA har absurda lagar gällande liknande "brott". Nu ska han alltså spendera 15 år i amerikanskt fängelse för att han har haft frivilligt och ömsesidigt samlag med en tjej där båda älskar varandra - ett brott utan brottsoffer. Även tjejen får ett straff, hon får inte träffa honom längre.

Dessutom har han varit helt öppen med det på sociala medier under tiden han befann sig i USA - trots att han visste om att det var olagligt. Det är verkligen förbluffande korkat agerat av honom.

Förblindad av den unga Donnan.

Om nu inte gripandet blev ett wake up call så kan jag lova att domen blev det när straffet lästes upp.

Nu blir det att spendera minst ett decenium utan helt kvinnlig kontakt.

Snacka om att han gjorde det svårt för sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in