2019-07-24, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Om den här tjejen INTE har tagit någon skada, och INGET uppsåt att skada har funnits, vilket är då argumentet för att straffa killen?

Du missförstår och drar för snabba slutsatser om mig. Du och andra sitter och anklagar en annan människa som ni aldrig har träffat för att vara pedofil, bara för att han diskuterar frågor som troligen har ältats av lagstiftarna sen flera hundra år tillbaka. Tror ni att de satt och kallade varandra pedofil så fort frågan om sex med barn kom upp?

Nu är det mycket troll här och jag tror det är bäst att bara låta bli att svara dem. Trams är det. Självklart finns dessa lagar av en anledning, både i Sverige och i USA. Problemet är jättestort dessutom, har spritt sig som en löpeld på grund av hur lätt det är hålla på över nätet. Den här häktade skådespelaren dras tyvärr till barn. Alla som har något att tänka med förstår att annars skulle han inte meckat så och behövt ta sig ända till USA för hemlig träff. Den här tjejen har varit hans förbjudna fantasi länge på nätet och tillslut åkte han dit för att sätta på henne live. Hon ser jätteung ut på bilderna på facebook så det är inte svårt förstå varför han valt henne. Han gillar barn sexuellt, punk slut, det vill säga han är PEDOFIL.
Senast redigerad av Ajara 2019-07-24 kl. 13:21.
Citera
2019-07-24, 13:18
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masaq
Detta är inget fall av pre teen, det handlar inte om pedofili, snarare efebofili eller hebefili.

Efebofili och hebefili är bara något pedofiler hävdar, övergrepp mot barn oavsett om dem är 0+ upp till 18 (Eftersom det är USA vi pratar om) är pedofili. Har du ens sett mannens Instagram? Fullt med bilder på hans pre-pubertala systerdotter, slumpvisa bilder på tonårsflickor på "stan" blandat med sexuella poster på allt från lösfittor som pappershållare till... Barn är barn, bara pedofiler grupperar dem i olika sexuella läggningar!
Citera
2019-07-24, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Äppelkäck
Undrar varför han inte valde en brud i en stat som fortfarande tillåter giftermål med 13-åringar. Eller är det slut på såna ställen i det där stora förljugna landet numera?
Det är inte slut på barnäktenskap i Florida kanske just därför han valde att åka och dit förneka brott men erkänna de faktiska omständigheterna. Skulle inte förvåna om han kommer att redogöra för att han tänkt att de skulle gifta sig..
Citera
2019-07-24, 13:31
Medlem
Den här Aftonbladet-artikeln

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ag-ar-oskyldig

har kanske redan avhandlats här inne, men jag undrar ändå:

”I en skrivelse till rätten meddelar advokaten att mannen nekar till brott.” står det i artikeln. I samma artikel står det också:

”Han har förklarat för polisen att han visste hur gammal flickan var och att det han gjorde var olagligt, men att han ”bestämde sig för att chansa” eftersom han älskar flickan.”

Det är det här som inte går ihop för mig. Han erkänner att han haft sex med henne. Han har sagt att han visste hur gammal hon var, samt att han visste att det var olagligt. Hur kan han få ihop de uttalandena med att han är helt oskyldig till alla anklagelser?
Citera
2019-07-24, 13:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Begår man ett brott så skall man straffas för det. I Florida var detta ett brott. Oavsett om tjejen lider skada eller ej, så är det åt helvete fel som denne medelålders man gjort. Och han var dessutom medveten om att han begick ett lagbrott. Låt honom sitta några år så kanske han begriper.

Så det är fel bara för att det är ett lagbrott?
Och man får alltså INTE protestera mot lagar eller vilja ändra dem, rent generellt alltså?

Tänk innan du svarar den här gången.
Citera
2019-07-24, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
Pubertal kan vara en skillnad från 11 till 18, men bara pedofiler kartlägger och namnger vid vilken ålder Pedofili övergår till andra övergreppsbenämningar, som Hebefili mfl. som fortfarande tillhör pedofili. Det är därför det finns lagstiftning (I USA som tråden handlar om, våran egen lagstiftning är faulty). Du min herre är någon vi seriöst borde ta ut till ett fält och arkebusera. Inget personligt.
Uppenbart att du inte besitter någon akademiker kunskap... noll koll på akademiska begrepp, åldersgränserna är ju givna för den psykiska mognadsgraden, minderåriga bedöms inte kunna samtycka till sex, pedofili handlar om attraktionen av personer som inte nått puberteten, alltså den fysiska mognadsgraden som är i centrum för en pedofil, inte åldern.
Citera
2019-07-24, 13:37
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Pedofili är en psykiatrisk diagnos. Många med denna diagnos är mycket intresserade av just frågan om vad som är lagligt och olagligt på det sexuella området. För egen del! Alltså vem får man själv ha sex med utan att bli fälld för något olagligt.

Ja, unga människor i Sverige får börja ha sex med andra vid 15 års ålder. Är de under 15 års ålder och debuterar som unga föräldrar så buras de inte in för det heller, utan man (socialen, MVC och föräldrar och vuxna i skolan) försöker styra upp situationen eftersom varken pojken eller flickan ensamma kan ta vård om det barn de får.

Sådana problem är inget som brukar engagera pedofiler, som i huvudsak funderar över hur de ska få sex av ungdomar och hur de ska klara sig undan olika påföljder. Pedofiler vill inte ha egna barn att ta ansvar för utan endast sex med så unga som möjligt.

Det är så i de svenska domstolarna att man tar stor hänsyn till den här bristen på ömsesidighet i de fall som hamnar i domstol. Och då tittar man särskilt på åldersskillnaden mellan parterna. Detta sagt nu för att klargöra: Ja, svenska ungdomar får ha sex från 15 års ålder men alla som känner för det får inte utnyttja någon som är 15 år för sex. Domstolarna gör en bedömning och det finns praxis för hur gamla "gubbar" som kan ranta runt bland småflickorna på högstadiet.

I många länder är det tillåtet med väldigt låga åldrar för just flickebarns sexualdebut. Ner emot 8-10 år är inte helt okänt. Dock måste farbröderna som köper dessa "brudar" först köpa flickorna och gifta sig med dem. Hela arrangemanget passar pedofiler perfekt. Flickorna är dock måttligt nöjda och tillfredsställda med sina liv, vilket ägarna inte tillåter någon särskild diskussion om.

Detta är egentligen helt off topic för denna tråd, då den nu häktade svenske mannen i Florida är 44 år gammal och upprepade gånger har utnyttjat en minderårig sexuellt. Han har tydligen talat om Kärlek med tjejen som är i åldern då flickor läser Starlet och har lagt My little pony på hyllan. Hennes (foster)föräldrar har inte alls känt till dessa "träffar" mellan dottern och 44-åringen. Han har alltså inte gått den traditionella vägen med att be om flickans/dotterns hand. Han har bjudit en 13-14 årig flickunge på hotell!! efter tätt umgänge på internet!!

För den som klagar på de långa häktningstiderna i Sverige så är det noterbart att den här mannen är häktad till den 15 augusti i Florida, då nästa domstolsförhandling är.

Detta har inget med pedofili att göra. Är man pedofil tänder man på prepubertala barn. Någon som är mellan 13-15 är inte prepubertal. Är man intresserad av flickor i yngre tonåren brukar det kallas hebefili.

Återigen skitsnack. Det finns ingen gräns uppåt om båda har fyllt 15 år och är med på det. En 44-åring kan knulla en villig 15-åring helt lagligt.
Citera
2019-07-24, 13:37
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Den här Aftonbladet-artikeln

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ag-ar-oskyldig

har kanske redan avhandlats här inne, men jag undrar ändå:

”I en skrivelse till rätten meddelar advokaten att mannen nekar till brott.” står det i artikeln. I samma artikel står det också:

”Han har förklarat för polisen att han visste hur gammal flickan var och att det han gjorde var olagligt, men att han ”bestämde sig för att chansa” eftersom han älskar flickan.”

Det är det här som inte går ihop för mig. Han erkänner att han haft sex med henne. Han har sagt att han visste hur gammal hon var, samt att han visste att det var olagligt. Hur kan han få ihop de uttalandena med att han är helt oskyldig till alla anklagelser?

Han var ju helt enkelt extra dum i huvudet och pladdrade på innan han fick en försvarare, förmodligen har polisen lurat i honom att berättar du allt så går du snart härifrån och kan åka hem till Sverige... Som sagt han verkar ha rätt låg IQ eller andra problem i huvudet logiskt tänkade verkar inte vara hans starka sida.
Citera
2019-07-24, 13:38
Medlem
Hursomhelstings avatar
Ett praktexempel på riggad politisk hävstång att en snubbe ja till och med två öppet hånar USA, sätter USA på nivå med Thailand/Vietnam ett "smorgasbord" och av en händelse så är dessa två "missionärer" ur det svenska etablisemanget vilket betyder att dem äger stöd av kamrater och har all hjälp som finns i ryggen.

Jag hoppas innerligen att USA ser spelet och slår ifrån detta fula svenska försök till rövknull och bokar denna figuren med allt som dom har vilket skulle höja USA:s status här i Sverige något otroligt så att vi vanliga människor kan få hopp om att hela världen inte är den infekterade "sess pool" som Sverige har blivit till och som satt skiten på export.
Citera
2019-07-24, 13:39
Medlem
Citat:
Du sa att tvångsmedicinering INTE förekommer alls, så då hade vi väl båda fel då. Det förekommer injektioner på barn tex.

Gemensam anstalt har jag INTE sagt. Du är ju seriöst knäpp i huvudet, det skriver jag enbart för att få dig att känna hur det känns. Men egentligen ska din medkänsla hindra dig från att förtala andra människor.

Det kan verka som att det är grooming/manipulering, men om tjejen ser ut att vara vuxen, då kan det förstås ha börjat som en vanlig nätdejt.

Jag har INTE jämställt onani och tjuvrökning, jag menade att det troligen är tillåtet av samma anledning - att barnet ska få bestämma vad hen gör själv med sin kropp.
Men sen tillåter man även tex 15-åriga killar att "öva sex" på barn, och det tycker jag är fel. Du vill ju att barn ska få ha sex med andra barn. Jag vill förbjuda det. Vem är värst?

Barn är inte straffmyndiga överhuvudtaget i Sverige, men den åldern varierar. I Belgien är man inte straffmyndig förrän man är 18 i många amerikanska delstater går åldern vid 7 år.

Tjuvrökning är dock skadligt på många sätt. Onani är det inte. Det är den stora skillnaden.

Man kan ta fel på ålder, men så var det inte i detta fallet. GM visste ju vad han gjorde, det har han erkänt.

Jag vill inte att barn har sex med varandra. Det är inget vuxenvärlden bör uppmuntra, vuxenvärlden skall tvärtom uppmuntra varsamhet att inte ha för bråttom, vilket sker idag.

15-åriga killar är själva barn, men de får inte "öva" på tjejer som inte är byxmyndiga. I USA tror jag man åker dit i vissa delstater.

Vad menar du med "öva" förresten? Och varför ser du killen automatiskt som förövande part?

Nu har jag börjat inse att du inte är vuxen, och du får ta detta med din lärare i NO.

Over and out.
Citera
2019-07-24, 13:40
Medlem
Citat:
Så det är fel bara för att det är ett lagbrott?
Och man får alltså INTE protestera mot lagar eller vilja ändra dem, rent generellt alltså?

Tänk innan du svarar den här gången.
Protestera du. Jag pratar lagstiftning och inte enbart ur just detta ärendes synvinkel. Men du är alldeles för full av din egen förträfflighet att du inte ser längre än näsan räcker.

Karln ska sys in. Han visste vad han gjorde och satte på en tjej som inte hade åldern inne. Kan man inte respektera ett lands lagar så har man inte där att göra. Make the crime and do the time. Konsekvenstänk borde han haft. Precis som alla andra brottslingar. Men det begriper du inte.
Citera
2019-07-24, 13:41
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Han var ju helt enkelt extra dum i huvudet och pladdrade på innan han fick en försvarare, förmodligen har polisen lurat i honom att berättar du allt så går du snart härifrån och kan åka hem till Sverige... Som sagt han verkar ha rätt låg IQ eller andra problem i huvudet logiskt tänkade verkar inte vara hans starka sida.

Steroider o koks och helt säker på att vännerna i Sverige/Sverige skrider till hans hjälp, så kan det vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in