Citat:
Ursprungligen postat av
a987
Du sa att tvångsmedicinering INTE förekommer alls, så då hade vi väl båda fel då. Det förekommer injektioner på barn tex.
Gemensam anstalt har jag INTE sagt. Du är ju seriöst knäpp i huvudet, det skriver jag enbart för att få dig att känna hur det känns. Men egentligen ska din medkänsla hindra dig från att förtala andra människor.
Det kan verka som att det är grooming/manipulering, men om tjejen ser ut att vara vuxen, då kan det förstås ha börjat som en vanlig nätdejt.
Jag har INTE jämställt onani och tjuvrökning, jag menade att det troligen är tillåtet av samma anledning - att barnet ska få bestämma vad hen gör själv med sin kropp.
Men sen tillåter man även tex 15-åriga killar att "öva sex" på barn, och det tycker jag är fel. Du vill ju att barn ska få ha sex med andra barn. Jag vill förbjuda det. Vem är värst?
Barn är inte straffmyndiga överhuvudtaget i Sverige, men den åldern varierar. I Belgien är man inte straffmyndig förrän man är 18 i många amerikanska delstater går åldern vid 7 år.
Tjuvrökning är dock skadligt på många sätt. Onani är det inte. Det är den stora skillnaden.
Man kan ta fel på ålder, men så var det inte i detta fallet. GM visste ju vad han gjorde, det har han erkänt.
Jag vill inte att barn har sex med varandra. Det är inget vuxenvärlden bör uppmuntra, vuxenvärlden skall tvärtom uppmuntra varsamhet att inte ha för bråttom, vilket sker idag.
15-åriga killar är själva barn, men de får inte "öva" på tjejer som inte är byxmyndiga. I USA tror jag man åker dit i vissa delstater.
Vad menar du med "öva" förresten? Och varför ser du killen automatiskt som förövande part?
Nu har jag börjat inse att du inte är vuxen, och du får ta detta med din lärare i NO.
Over and out.