2019-07-27, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Pedofiler gillar inte bara små barn. De tänder på barn. Du verkar splittrad i alla fall i frågan...
Du märker ord. Det behövs inte. Vi kan ju säga så här: När jag får bevis att han försökt grooma yngre barn, eller t o m haft sexuell kontakt med småbarn. Då kan jag kalla honom pedofil - om det nu är så otroligt viktigt för dig. Men inte förr. I mitt förra jobb lärde jag mig att inte döma någon ohörd. Det var en förutsättning för att klara jobbet. Det jag läst hittills i amerikanska och svenska medier är att han gillar att sätta på en tonårstjej. En tjej som borde lämnats orörd. Och där är min ståndpunkt just nu.
Citera
2019-07-27, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nja, eftersom detta är det enda som kommit fram så kan jag inte kalla honom pedofil. Jag har inte kikat igenom hans instagram så noga. Såg henne, flickan. Såg tabletter. Resten kommer jag faktiskt inte ihåg. Så jag går efter det jag själv vet. Det blir dock spännande att följa, och förhoppningsvis får vi rapporter när man synat hans spår i datorer och ipads.

När de hittar de spår som ev bevisar hans vurm även för små barn, DÅ kommer även jag kalla honom pedofil. Om han nu behöver något epitet. Juridiskt är det viktigt för rättsprocessens gång, att man får full insyn i hans förehavanden. Till dess räcker det för mig att han sitter i ett häkte fullt med tvivelaktiga individer.
När kontakten började såg flickan tydligt ut som ett barn
Citera
2019-07-27, 19:38
Medlem
Citat:
Du märker ord. Det behövs inte. Vi kan ju säga så här: När jag får bevis att han försökt grooma yngre barn, eller t o m haft sexuell kontakt med småbarn. Då kan jag kalla honom pedofil - om det nu är så otroligt viktigt för dig. Men inte förr. I mitt förra jobb lärde jag mig att inte döma någon ohörd. Det var en förutsättning för att klara jobbet. Det jag läst hittills i amerikanska och svenska medier är att han gillar att sätta på en tonårstjej. En tjej som borde lämnats orörd. Och där är min ståndpunkt just nu.

Det här med brottsrubriceringen "våldtäkt på BARN" den har ännu gått dig förbi..Hon var ändå inte barn alltså. I sverige hade det blivit samma. Han har onanerat med henne på nätet innan. Hon lär inte varit 15 då.
Citera
2019-07-27, 19:38
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Att hon kommenterar en bild betyder inte att det är första kontakten. Det finns hundratals tonårsforum att hitta tonåringar på. Så det är en trådsanning att hon kontaktade honom först.

Det finns inga bevis för något annat, så ingen anledning att tro något annat. Att diskutera som du gör kallas pöbelmentalitet, hittepå historier för att förvärra något och jaga upp massorna utan något bevis, bara spekulation. Sådant ska man undvika om man har något vett i skallen.
Citera
2019-07-27, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Det här med brottsrubriceringen "våldtäkt på BARN" den har ännu gått dig förbi..Hon var ändå inte barn alltså. I Sverige hade det blivit samma. Han har onanerat med henne på nätet innan. Hon lär inte varit 15 då.
Ja, enligt amerikansk juridik. "Våldtäkt mot barn mellan 12 och 16 år". Men pedofili handlar om pre-pubertala barn. Nu får du ge dig. Olsson är inburad. Så får vi vänta och se om mer framkommer.
Citera
2019-07-27, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Det finns inga bevis för något annat, så ingen anledning att tro något annat. Att diskutera som du gör kallas pöbelmentalitet, hittepå historier för att förvärra något och jaga upp massorna utan något bevis, bara spekulation. Sådant ska man undvika om man har något vett i skallen.

Är det vettigt försvara den som utfört brottet då? Är de som försvarar ett oskyldigt barn pöbel? Hon har inte sökt upp honom. Hon är noga utvald av honom som ensam sårbar fattig tjej långt bort som lämpligt offer för hans sjuka böjelse. Tror du annat är du mycket naiv.
Citera
2019-07-27, 19:45
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Du måste ju vara det största stolpskottet i tråden. Vet du ens vad definitionen på en pedofil är? Det är någon som dras till pre-pubertala barn, alltså tjejjer under 11 och pojkar under 13 ungefär. De som dras till könsmogna tonåringar kallas hebefil, men det går ju inte in i din hjärncell trots att det repeterats av andra flertalet gånger i tråden. För övrigt så är hebefiler betydligt vanligare än pedofiler, så vanligt så det aldrig pratas om då en stor del av alla människor dras till könsmogenhet tack vare deras former och yngliga utseende, det ingår i standardbiologin som är helt normal. Därav uttrycket "Jailbait" om du kan förstå vad det betyder.

Dessutom var det inte han som letade upp henne, det var hon som letade upp han.

Kan tänka mej att det kokar i din rabiata hjärna nu, kanske fick du kortslutning?

Ämnet väcker uppenbarligen starka känslor hos dig. Vilka är dina tankar kring hebefili? Är det moraliskt förkastligt eller helt ok? Är det rent av positivt för det uppväxande släktet med vuxna ciceroner på det sexuella området? En ganska rumsren uppfattning i Sverige för sådär 30-40 år sedan.
Citera
2019-07-27, 19:47
Medlem
Citat:
Självklart spekulerar jag. Leker lite djävulens advokat också. Men nån pöbelmentalitet är det inte tal om. Problemet är att du inte kan se lite mer objektivt. Jag kan ta till filosofiska diskutioner, men jag aktar mig för att "plantera" bevis där det inte finns några. Fakta är:

Han har groomat en då 13-14 årig flicka
Han har haft sex med en 14-15 åring. Flera gånger på samma dag tills hon sa stopp pga smärta
Han sitter insydd på häktet en lång tid framöver av kända skäl.
Han har ingen borgen då man vägrat sätta borgen på den femte åtalspunkten - därmed sitter han där han sitter
Han har 95 000 kr i böter att förvänta sig enligt häktesprotokollet
Rubricering: Våldtäkt mot barn mellan över 12 och under 16 år

Där står vi nu.

Slut på den här fåniga diskussionen för min del. Godkväll.
Citera
2019-07-27, 19:48
Medlem
Citat:
Ja, enligt amerikansk juridik. "Våldtäkt mot barn mellan 12 och 16 år". Men pedofili handlar om pre-pubertala barn. Nu får du ge dig. Olsson är inburad. Så får vi vänta och se om mer framkommer.

Hur vet du hon passerat puberteten när han började med henne, förgripa sig på henne på nätet? När hon var 13-14 år? Enligt amerikansk lag är hon oavsett ett barn. Han står åtalad för att ha lurat ett barn till sexuella handlingar med en medelålders man. 80 % eller mer som läser och kommenterar i denna tråd kallar den här personen pedofil. Och det kommer han kallas "til the day he die"!
Citera
2019-07-27, 19:49
Medlem
Jag kan tänka mig att peddot var rask att erkänna för att dom skulle nöja sig och inte fortsätta snoka. Alternativ 2 är att han var mallig och stolt över sin erövring och ville skryta lite för polisen. 3:e alternativet är att han var chockad och berusad av diverse droger. Helt väck i huvudet kanske?

Sista alternativet är att han är efterbliven och har en intelligenskvot som är på bottennivå. Nu får han i alla fall tid att ångra sina impulsiva erkännanden och det blir svårt att förneka dom använda kondomerna x 4. Tjejen kommer förmodligen få stöd och inse vilken varelse som hon lurats av. En pedofil av hög rang som förmodligen varit aktiv på nätet. Tror han kommer få vänta i häktet minst ett år då poliser i USA nagelfar och tar reda på det mesta. Om han lever om ett år?
Citera
2019-07-27, 20:06
Medlem
Oj oj oj, vilken tråd! Gick i parallellklass i Gullmarsskolan med GM, som kommer från fin familj av övre medelklass och gled igenom skolan som en proper grabb som jag minns det. Och så blev det så fel...
Citera
2019-07-27, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valkyriann
Oj oj oj, vilken tråd! Gick i parallellklass i Gullmarsskolan med GM, som kommer från fin familj av övre medelklass och gled igenom skolan som en proper grabb som jag minns det. Och så blev det så fel...
Hur var han som person? Udda? Normal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in