2019-07-24, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Bra sammanfattning!

Men ja, det ligger absolut inte i hans intresse att låta det gå till rättegång då han antagligen kommer få ett betydligt hårdare straff än om han bara försöker köpslå med åklagaren. Då skulle det kunna vara möjligt att han kommer undan med "bara" ett par år, medan juryrättegångar där den åtalade erkänt oftast leder till mångdubbelt hårdare straff.

Jag får intrycket av att denne herre inte är den skarpaste kniven i lådan.
Tror du har väldigt rätt där. Det amerikanska samhället är otroligt beskyddande mot sina barn. En jury kommer antagligen döma hårt. Vårdnadshavaren kräver att mannen åtalas i det här fallet. Och frågan är hur starkt inflytande vårdnadshavaren har även när det gäller jury eller överenskommelse med åklagaren.
Citera
2019-07-24, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Först och främst så är tvångsmedicinering vanligt inom både barn- och vuxenpsykiatrin i Sverige.

För det andra, jag diskuterar INTE att tillåta sex med barn, jag diskuterar en ålderlös definition på vem som är barn och vem som är vuxen. Och sen diskuterar jag ett fullständigt förbud mot sex med barn, även mellan barn.

Om man förbjuder sex mellan barn, då ska det förstås bli konsekvenser för de barn som ändå har sex med andra barn, i vissa fall uppfostringsanstalt. Man kan också ändra lagarna så att de blir mer som i USA, där barn fängslas. Många här i tråden gillar ju amerikanska lagar och fängelser.

Det är INTE straffbart för barn att tjuvröka, troligen av samma anledning som onani INTE är straffbart för barn att hålla på med. Är du med?

Jag diskuterar, då ifrågasätter man. Varför stör det dig?
Flickor som börjar för tidigt med sex får stora besvär med urinvägsinfektioner. Varför tycker du barn ska ha sex? Låt dem leka och utvecklas ifred istället. Och värna om sig själva, lära sig markera mot jävla äckelgubbar till exempel.
Citera
2019-07-24, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Så länge båda parterna är över 15 och är med på det så finns det inga juridiska hinder. Hade detta skett i Sverige och hon är över 15 år så hade han inte blivit gripen.

Pedofili är en psykiatrisk diagnos. Många med denna diagnos är mycket intresserade av just frågan om vad som är lagligt och olagligt på det sexuella området. För egen del! Alltså vem får man själv ha sex med utan att bli fälld för något olagligt.

Ja, unga människor i Sverige får börja ha sex med andra vid 15 års ålder. Är de under 15 års ålder och debuterar som unga föräldrar så buras de inte in för det heller, utan man (socialen, MVC och föräldrar och vuxna i skolan) försöker styra upp situationen eftersom varken pojken eller flickan ensamma kan ta vård om det barn de får.

Sådana problem är inget som brukar engagera pedofiler, som i huvudsak funderar över hur de ska få sex av ungdomar och hur de ska klara sig undan olika påföljder. Pedofiler vill inte ha egna barn att ta ansvar för utan endast sex med så unga som möjligt.

Det är så i de svenska domstolarna att man tar stor hänsyn till den här bristen på ömsesidighet i de fall som hamnar i domstol. Och då tittar man särskilt på åldersskillnaden mellan parterna. Detta sagt nu för att klargöra: Ja, svenska ungdomar får ha sex från 15 års ålder men alla som känner för det får inte utnyttja någon som är 15 år för sex. Domstolarna gör en bedömning och det finns praxis för hur gamla "gubbar" som kan ranta runt bland småflickorna på högstadiet.

I många länder är det tillåtet med väldigt låga åldrar för just flickebarns sexualdebut. Ner emot 8-10 år är inte helt okänt. Dock måste farbröderna som köper dessa "brudar" först köpa flickorna och gifta sig med dem. Hela arrangemanget passar pedofiler perfekt. Flickorna är dock måttligt nöjda och tillfredsställda med sina liv, vilket ägarna inte tillåter någon särskild diskussion om.

Detta är egentligen helt off topic för denna tråd, då den nu häktade svenske mannen i Florida är 44 år gammal och upprepade gånger har utnyttjat en minderårig sexuellt. Han har tydligen talat om Kärlek med tjejen som är i åldern då flickor läser Starlet och har lagt My little pony på hyllan. Hennes (foster)föräldrar har inte alls känt till dessa "träffar" mellan dottern och 44-åringen. Han har alltså inte gått den traditionella vägen med att be om flickans/dotterns hand. Han har bjudit en 13-14 årig flickunge på hotell!! efter tätt umgänge på internet!!

För den som klagar på de långa häktningstiderna i Sverige så är det noterbart att den här mannen är häktad till den 15 augusti i Florida, då nästa domstolsförhandling är.
Citera
2019-07-24, 12:57
Medlem
Citat:
Först och främst så är tvångsmedicinering vanligt inom både barn- och vuxenpsykiatrin i Sverige.

För det andra, jag diskuterar INTE att tillåta sex med barn, jag diskuterar en ålderlös definition på vem som är barn och vem som är vuxen. Och sen diskuterar jag ett fullständigt förbud mot sex med barn, även mellan barn.

Om man förbjuder sex mellan barn, då ska det förstås bli konsekvenser för de barn som ändå har sex med andra barn, i vissa fall uppfostringsanstalt. Man kan också ändra lagarna så att de blir mer som i USA, där barn fängslas. Många här i tråden gillar ju amerikanska lagar och fängelser.

Det är INTE straffbart för barn att tjuvröka, troligen av samma anledning som onani INTE är straffbart för barn att hålla på med. Är du med?

Jag diskuterar, då ifrågasätter man. Varför stör det dig?

Nej, det är inte vanligt med tvångsmedicinering. Hur tvångsmedicinerar man? Det förekommer vid psykoser eller annan internering, och det är fan inte vanligt.

Visst, sätt de tidigt debuterande barnen på gemensam anstalt... det här har du verkligen funderat igenom märker jag.

Låt mig påstå att det är skilnad på konsekvens om två 14-åringar har sex med varandra eller om en 14-åring har sex med en 40-åtring efter att ha blivit groomad och manipulerad. För det är ju vad som sker vid grooming, manipulering.

Jämställa onani med tjuvrökning är ganska makabert.
Citera
2019-07-24, 12:58
Medlem
Inte mycket intelligens i den mannen. Kladdar på en tonåring i receptionen säkert. Jänkarna är inte skygga med att besvära polisen. Lycka till med 5+ år i amerikanskt fängelse som en child molester.
Citera
2019-07-24, 13:00
Medlem
swebarbs avatar
fyfan man måste vara rejält störd i huvet som åker till usa och har sex med mindeårig, och dessutom visste han detta innan... hoppas han blir rejält rövknullad i fängelset sen.. Varför inte bara köpa sex i danmark istället eller nåt? finns väl unga tjejer där med men då är dom fan över 18 år alltså.. vilket flarne alltså.. hoppas han dör en plågsam död

Får inte ihop dock varför han hävdar oskyldig, till vadå ? dumhet eller? den är nog redan medfött...
Citera
2019-07-24, 13:02
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Äppelkäck
Undrar varför han inte valde en brud i en stat som fortfarande tillåter giftermål med 13-åringar. Eller är det slut på såna ställen i det där stora förljugna landet numera?

Finns två stater Delaware och New Jersey där det är tillåtet om vårdnadshavarna tillåter. Vilket inte är aktuellt i detta fall. Han var inte ute efter giftermål, han är en peddofil som är ute efter tjejer som är/ser ut som Pre-teen. Men klaga inte på konfederationen av stater, vårat eget land tillåter sex med femtonåriga barn, samt vi tillåter Grooming som detta ske med "Ensamkommande barn" som Aktivt Groomar minderåriga barn, vuxna MENA invånare som Groomar vilsna flickor var dag i vårt land och kommer undan med det. Så klaga inte på USA som har vettiga lagar för sådant.
Citera
2019-07-24, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Nej, det är inte vanligt med tvångsmedicinering. Hur tvångsmedicinerar man? Det förekommer vid psykoser eller annan internering, och det är fan inte vanligt.

Visst, sätt de tidigt debuterande barnen på gemensam anstalt... det här har du verkligen funderat igenom märker jag.

Låt mig påstå att det är skilnad på konsekvens om två 14-åringar har sex med varandra eller om en 14-åring har sex med en 40-åtring efter att ha blivit groomad och manipulerad. För det är ju vad som sker vid grooming, manipulering.

Jämställa onani med tjuvrökning är ganska makabert.

Det är ju en skillnad såklart. Visst, en tjej kan tycka det var lite tidigt och inte så romantiskt om hon förlorade oskulden till en pojkvän hon hade på högstadiet. Grooming handlar ju om hjärntvätt, att förvrida någons hjärna för att komma åt kroppen. En långsam våldtäkt.
Citera
2019-07-24, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
Finns två stater Delaware och New Jersey där det är tillåtet om vårdnadshavarna tillåter. Vilket inte är aktuellt i detta fall. Han var inte ute efter giftermål, han är en peddofil som är ute efter tjejer som är/ser ut som Pre-teen. Men klaga inte på konfederationen av stater, vårat eget land tillåter sex med femtonåriga barn, samt vi tillåter Grooming som detta ske med "Ensamkommande barn" som Aktivt Groomar minderåriga barn, vuxna MENA invånare som Groomar vilsna flickor var dag i vårt land och kommer undan med det. Så klaga inte på USA som har vettiga lagar för sådant.
Detta är inget fall av pre teen, det handlar inte om pedofili, snarare efebofili eller hebefili.
Citera
2019-07-24, 13:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bambara
Vad vet DU om ifall någon tar skada, du är faktiskt inte riktigt frisk.

Hoppas att du får hjälp, och du, jag har tyvärr inte makten att straffa någon rent juidiskt.

Av dina resonemang förstår jag att du är pedofil och, ja det blir som det blir då.

Om den här tjejen INTE har tagit någon skada, och INGET uppsåt att skada har funnits, vilket är då argumentet för att straffa killen?

Du missförstår och drar för snabba slutsatser om mig. Du och andra sitter och anklagar en annan människa som ni aldrig har träffat för att vara pedofil, bara för att han diskuterar frågor som troligen har ältats av lagstiftarna sen flera hundra år tillbaka. Tror ni att de satt och kallade varandra pedofil så fort frågan om sex med barn kom upp?
Citera
2019-07-24, 13:15
Medlem
Citat:
Om den här tjejen INTE har tagit någon skada, och INGET uppsåt att skada har funnits, vilket är då argumentet för att straffa killen?

Du missförstår och drar för snabba slutsatser om mig. Du och andra sitter och anklagar en annan människa som ni aldrig har träffat för att vara pedofil, bara för att han diskuterar frågor som troligen har ältats av lagstiftarna sen flera hundra år tillbaka. Tror ni att de satt och kallade varandra pedofil så fort frågan om sex med barn kom upp?
Begår man ett brott så skall man straffas för det. I Florida var detta ett brott. Oavsett om tjejen lider skada eller ej, så är det åt helvete fel som denne medelålders man gjort. Och han var dessutom medveten om att han begick ett lagbrott. Låt honom sitta några år så kanske han begriper.
Citera
2019-07-24, 13:16
Medlem
Citat:

Väldigt enkelt då det inte går att fastslå här och nu vilka psykiska skador hon kan komma att lida men av detta framöver även om de psykiska skadorna inte skulle framkomma just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in