2019-07-24, 11:17
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag kan tycka att även flickan är delaktig till att han åkte dit. Hon känner säkert till lagen. Hon begrep att det var han som skulle åka in om de blev påkomna. Hon är ju inte 7-8 år.

Spelar öht ingen roll. Han är myndig, det är inte hon.
Citera
2019-07-24, 11:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bambara
ALLA tänker 44 årigt äckel ( man) och 14 årig tjej.

Bara så att du vet.
Iallafall alla med normal sexualitet och mognad.

Men varför tänker du så, undrar jag om du vet?
Är du medfött programmerad att tänka så, eller tänker du så för att andra har lärt dig att det är så, eller är det pga någon sjukdom som du tänker så?
Och hur vet du att det är rätt att tänka så?

Det är också högst väsentligt att ta reda på vad som driver människor att vilja straffa den här killen, om det är godhet eller ondska.
Senast redigerad av a987 2019-07-24 kl. 11:20.
Citera
2019-07-24, 11:19
Medlem
Citat:
Jag kan tycka att även flickan är delaktig till att han åkte dit. Hon känner säkert till lagen. Hon begrep att det var han som skulle åka in om de blev påkomna. Hon är ju inte 7-8 år.

Otroligt resonemang, vet du hur omogen man är i den åldern, men tror att man vet allt, men vet ingenting.
Därför ska vuxna veta bättre.

Vad ska hon dömas för då tycker du, sex med gubbe, vad är straffet för det ?
Citera
2019-07-24, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Spelar öht ingen roll. Han är myndig, det är inte hon.
Det är jag fullt medveten om. Han borde kopplat in rätt huvud. Kanske han också fick känna sig stor och viktig på ett sätt han inte gjort innan.

Advokaten säger att det kan ta 1,5 år innan rättegång. Stället han sitter på är bullrigt, 1700 fångar, betong och stål. Knappt nån utevistelse. Sett dokumentärer om vissa häkten där. Sovsalar. Nya fångar får tydligen slåss om plats i hierarkin. Sant eller ej, det vet jag inte. Själv hade jag inte velat tillbringa ett dygn där ens.
Citera
2019-07-24, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Är du medfött programmerad att tänka så, eller tänker du så för att andra har lärt dig att det är så, eller är det pga någon sjukdom som du tänker så?

Jag har själv varit 14 år, räcker det som svar ?
Sen sunt förnuft, inget som du är bekant med va ?
Utvecklingspsykologi, mognad, mänsklig utveckling, verkligheten osv.

Va, har du en sjukdom ?,
Citera
2019-07-24, 11:24
Medlem
Citat:
Otroligt resonemang, vet du hur omogen man är i den åldern, men tror att man vet allt, men vet ingenting.
Därför ska vuxna veta bättre.

Vad ska hon dömas för då tycker du, sex med gubbe, vad är straffet för det ?
Jag pratar inte om straff, jag spekulerar i hur mogen en 14-åring kan vara för att känna att det inte är nån bra idé.
Citera
2019-07-24, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a987

Det är också högst väsentligt att ta reda på vad som driver människor att vilja straffa den här killen, om det är godhet eller ondska.

Barn antas av vetenskapen ta skada av denna typ av relationer. Det är därför det är straffbart.
Citera
2019-07-24, 11:28
Medlem
Gizurs avatar
Undrar hur ärlig han var mot henne om sig själv, kanske påstod han att han var typ 30 år gammal.

Verkar ändå inte ha varit en klassisk ”grooming” - typ man som låtsas vara någon annan och lurar till sig ett möte med den minderårige, men det lär väl visa sig i rätten.

Jag gissar att flickans inställning kan ha viss påverkan på påföljden. Hon kan förstås inte få honom frikänd men hennes berättelse kan ju påverka om brottet anses vara av normalgraden eller grovt.

Troligen lär hennes familj lyckas få henne till insikt om att han bara utnyttjat henne för att få ligga med en 15-åring.
Citera
2019-07-24, 11:34
Medlem
Citat:
Jag pratar inte om straff, jag spekulerar i hur mogen en 14-åring kan vara för att känna att det inte är nån bra idé.

En 14 åring är så mogen som en 14 åring är.

Man har inget konsekvenstänk i den åldern, detta är basal kunskap.
Förstår inte vad du är ute efter, men det kanske du vet.
Hur mogen kan en 2 åring vara, kanske tillräckligt för att gå och lägga sig själv ensam ?

För att du ska förstå, ta en frukt, antingen är den mogen eller inte, naturen styr det.
Förstår du.
Citera
2019-07-24, 11:36
Medlem
konstigkonsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Kan någon uppdatera mig kort. Vem rör det sig om?

Orkar inte bläddra 40 sidor 😂😂😂
Inlägg nummer två i tråden....
Citera
2019-07-24, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Undrar hur ärlig han var mot henne om sig själv, kanske påstod han att han var typ 30 år gammal.

Verkar ändå inte ha varit en klassisk ”grooming” - typ man som låtsas vara någon annan och lurar till sig ett möte med den minderårige, men det lär väl visa sig i rätten.

Jag gissar att flickans inställning kan ha viss påverkan på påföljden. Hon kan förstås inte få honom frikänd men hennes berättelse kan ju påverka om brottet anses vara av normalgraden eller grovt.

Troligen lär hennes familj lyckas få henne till insikt om att han bara utnyttjat henne för att få ligga med en 15-åring.

Tror inte att hennes berättelse kommer att ändra någonting, hon ses som ett barn i Amerika, som någon som blivit lurad, han som förövare.

Skulle inte ens kalla henne som försvarsadvokat.
Men, vem vet.
Citera
2019-07-24, 11:38
Bannlyst
Citat:
Jag har själv varit 14 år, räcker det som svar ?
Sen sunt förnuft, inget som du är bekant med va ?
Utvecklingspsykologi, mognad, mänsklig utveckling, verkligheten osv.

Va, har du en sjukdom ?,

Vad/vem kommer ditt "sunda förnuft" ifrån, är det gott eller ont, rätt eller fel?

Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Barn antas av vetenskapen ta skada av denna typ av relationer. Det är därför det är straffbart.

Så bara för att vetenskapen antar att den här 15-årige tjejen har tagit skada av den här relationen, utan att vetenskapen ens har undersökt henne, så är det okej att skicka den här killen till fängelse där han kanske blir våldtagen analt?
Är det så ni resonerar?

Och i så fall, om vetenskapen antar att era barn mår bäst av att byta kön vid 15 års ålder för att hen vill det, kommer ni då acceptera att erat barn byter kön vid 15 års ålder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in