2019-07-24, 10:43
Medlem
I Florida finns ingen lägsta åldersgräns för giftermål så i denne persons tankevärld kanske han trodde att bara det var "äkta"kärlek så skulle de kunna lagligt bli ett äkta par. Mängder med barn gifter sig i USA genom detta så undgår den äldre straff räcker med att föräldrarna godkänner att de gifter sig
Citera
2019-07-24, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Man undrar ju vad han har för advokat onekligen. Men jag antar bevisbördan är så tung att det bästa är att lägga korten på borden.
Advokaten frågar sig varför vår kille kvittrade så mycket för polisen när han har rätt att hålla tyst, enl AB. Bättre hade varit att vänta, samt ta råd från sin tilldelade advokat.
Citera
2019-07-24, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Annika satt 28 år enbart för att hon var med. Hon hjälpte till att gömma kroppen. Efter 28 år lyckades UD få hem henne 2009. Idag är hon helt fri. Jag kan tänka mig att vår kille får 10 år och att den tiden ska avtjänas i USA. F ö är han tydligen frilansande skådis utan någon anställning.

Hon var mer delaktig än så, hon var med vid morden och hjälpte till att ladda om vapnet när dom var i eldstrid med polisen
Citera
2019-07-24, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Trump har inget med detta att göra, det är Floridas guvernör man får snacka med.

Jag gissar att UD kommer att kopplas in vad det lider, får att förmå Florida att låta honom avtjäna sitt straff i Sverige. Det kommer han inte få. Det finns ett fall Annika Östberg som dömdes för mord (medhjälp?) i Californien. Hon sitter där hon sitter.
Annika Östberg satt i fängelse i Kalfornien till 2009 då hon fick resa till Sverige satt sen på Hinseberg och blev fri 2011.
Citera
2019-07-24, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Han kanske inser att han är körd men vill göra ett skådespel av det hela där han förklarar hur han mött sin stora kärlek i livet, och att det handlade om just äkta kärlek.

Fast hans stora kärlek, barnet Savanna, lär nog ha ångrat det hela redan före första rättegångsdagen och ha insett att den gubben bara utnyttjade henne. Det blir nog svårt för honom att framställa sig som en martyr för kärleken när hans ”partner” redan dumpat honom och gått vidare ingivet.

Ja, du kanske har rätt.

Helvete vilket uppvaknade äcklet kommer att få när dom faller.
Och ett ännu större när han får sätta på sig de oranga kläderna.
Om han inte vore ett sånt svin skulle jag tyckt lite synd om honom.

Men, han får iallafall sin sista föreställning, bortsett från de afterdark uppträdandena han kommer att "tvingas" till på kåken.
Citera
2019-07-24, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sabisabi
Annika Östberg satt i fängelse i Kalfornien till 2009 då hon fick resa till Sverige satt sen på Hinseberg och blev fri 2011.

OK. Tack.

Jag läser på fler google-träffar att svenskar numera ofta får avtjäna slutet på sina straff i Sverige. Det verkar ha skett en förändring där.
Citera
2019-07-24, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Hon var mer delaktig än så, hon var med vid morden och hjälpte till att ladda om vapnet när dom var i eldstrid med polisen
Kan så vara. Men hon dödade inte. Hårt straff för medhjälp. Men själv föredrar jag lite hårdare straff än de strafflängder som svensk lag tillåter. Låt vår kille nu ta konsekvenserna.

OT: i Jemen är den sexuella myndighetsåldern 9 år (!). Men då måste man vara gift. Herregud.
Citera
2019-07-24, 11:00
Medlem
Sexbrottsanklagade skådespelaren: Jag är oskyldig https://www.aftonbladet.se/a/K3lGB6
Enl AB kan straffen ackumuleras. Straffet kan bli mycket långt.
Citera
2019-07-24, 11:01
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kan så vara. Men hon dödade inte. Hårt straff för medhjälp. Men själv föredrar jag lite hårdare straff än de strafflängder som svensk lag tillåter. Låt vår kille nu ta konsekvenserna.

OT: i Jemen är den sexuella myndighetsåldern 9 år (!). Men då måste man vara gift. Herregud.

Ju hårdare straff, ju dyrare blir det, så då måste skatten ökas. Pengar finns inte över efter att vi importerat halva afrika och ska betala för deras leverna resten av livet. 10 Afrikaner kan vi hjälpa i 1 år för samma pris som en fånge kostar det året.
Citera
2019-07-24, 11:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VackerNatur
Haha, jösses -- lyssna på oss när vi säger dig att det inte är ett så problematiskt område för oss andra som du vill tro.

Mm, det märks ju att du under dina 15 "avhållsamma" år definitivt aldrig har varit i USA åtminstone. Har du aldrig hört talas om ordet LAGSTIFTNING? Amerikansk sådan är tvärtemot den svenska mycket skarpare och lägger ett sjukt mycket större lass på individens axlar.. det är inte som i Sverige att man börjar utreda vilken samhällsinstans som har fallerat vid ett liknande brott. Vi snackar om ett land med världens största fängelsepopulation där utvecklingsstörda människor har avrättats i modern tid. Jävla idiot; ingen tycker synd om honom, tvärtom har han förbrukat sitt människovärde är t fängelsekod och kommer inte klara sig bra i Miamis gängtäta fängelser..

Ärlig fråga: Trollar du lite extra nu när du har scenen eller är du allvarlig i dina argument? Jag tycker verkligen att du bore prata med någon om de här tankarna innan de eskalerar till handling.

Tycker du att man bara ska bry sig om vad andra människor har lärt en om vad som är rätt och fel, eller ska man tänka själv också, oberoende av vad andra människor säger och skriver?
För det verkar nämligen som att du INTE ens någonsin har tänkt själv, på om det är rätt eller fel att den här killen straffas för det som han har gjort med den här tjejen.
Du verkar tänka bara: "44-årig man har sex med en 15-årig tjej", och sen dyker det upp en tanke direkt hos dig att det är fel, och sen upphör ditt tankearbete.
Alltså att du har INGEN tanke på om det är en bra eller dålig tanke som dyker upp i ditt huvud. Hur kontrollerar du att det är en bra eller dålig tanke?
Senast redigerad av a987 2019-07-24 kl. 11:08.
Citera
2019-07-24, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Tycker du att man bara ska bry sig om vad andra människor har lärt en om vad som är rätt och fel, eller ska man tänka själv också, oberoende av vad andra människor säger och skriver?
För det verkar nämligen som att du INTE ens någonsin har tänkt själv, på om det är rätt eller fel att den här killen straffas för det som han har gjort med den här tjejen.
Du verkar tänka bara: 44-årig man har sex med en 15-årig tjej, och sen dyker det upp en tanke direkt hos dig att det är fel, och sen upphör ditt tankearbete.
Alltså att du har INGEN tanke på om det är en bra eller dålig tanke som dyker upp i ditt huvud. Hur kontrollerar du att det är en bra eller dålig tanke?

ALLA tänker 44 årigt äckel ( man) och 14 årig tjej.

Bara så att du vet.
Iallafall alla med normal sexualitet och mognad.
Citera
2019-07-24, 11:11
Medlem
Jag kan tycka att även flickan är delaktig till att han åkte dit. Hon känner säkert till lagen. Hon begrep att det var han som skulle åka in om de blev påkomna. Hon är ju inte 7-8 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in