2019-07-28, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Det tråkiga med den här tråden är att såhär kommer det tugga på nu i evigheter. Äcklen som är för grooming mot de som tycker det är klokt ha lagar som skyddar unga från risken att bli mänskliga spillror av sexuella övergrepp. Något nytt om fallet lär inte komma upp på länge. Skrivs det inte ovanligt lite i pressen om detta förresten? Trots att det är sommar, nyhetstorka och allt. Har detta möjligen att göra med att killen befann sig i kultursvängen och att det kan vara vida känt bland journalister med bekanta där att han är fullständigt tokig nu. Helt väck och psykotisk, därav någon slags hänsyn. Bosse gubben var ju i tidningen jämt i pixlad form och denna har också kallats "känd".
Beror nog på att Bosse var en stor tv-profil på sin tid. Vi hade inte så många på den tiden. Olsson är en nobody som ingen jäven hört talas om. Antagligen därför bevakningen är mer eller mindre noll.
Citera
2019-07-28, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Beror nog på att Bosse var en stor tv-profil på sin tid. Vi hade inte så många på den tiden. Olsson är en nobody som ingen jäven hört talas om. Antagligen därför bevakningen är mer eller mindre noll.

Det har varit artikelbombningar om helt okända människor ockdå som gjort bort sig utomlands och hamnat i häkten i turistorter och så vidare. Jag anar han är för nära journalisterna och deras polare. Att pressen verkligen kan tabba sig har väl senaste åren visat i fällningar i Pressens opinionsnämnd. De gör ett urval. Och sveps med i kampanjer och drev. Och de är ängsliga. Och vill kanske skona Dramaten, eller är less på att skriva om skandalfolk knutna dit.
Senast redigerad av Ajara 2019-07-28 kl. 19:25.
Citera
2019-07-28, 21:08
Medlem
Nu står det "11 månader" i samma ruta som kommentar han gjort på en av hennes bilder på fejjan. Fanns det där innan? Det måste tillkommit nyss, tidsangivelsen alltså. Kommentaren är hjärtan. Kan finnas ännu äldre bevis på deras kontakt över nätet då också, öppet på Fejjan jag orkade inte kolla mer nu. Så då kan vi väl släppa detta med "lagligt i Sverige". Han har kört med henne över nätet i minst ett år tillbaka i tiden...

En till artikel om fallet från Expressen hittade jag i alla fall nu. Hans situation när borta beskrivs som mycket svår. Tycker det antyds någon ytterligare försvårande omständighet än det vanliga. Lär vara att han är psykiskt sjuk nu också. Det skrivs om mänskliga rättigheter. Det är klart just det är förfärligt. Om han inte får vård där nu och så vidare. Och stryker med på grund av det. Vad han än gjort.
Senast redigerad av Ajara 2019-07-28 kl. 21:21.
Citera
2019-07-28, 21:12
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Om det är lagligt eller ej i Sverige förstår jag inte varför ni diskuterar. Vi har en för låg ålder i Sverige. Det är knappast rimligt att jag som 30+ ska få ligga med en 15åring utan repressalier.
Citera
2019-07-28, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Om det är lagligt eller ej i Sverige förstår jag inte varför ni diskuterar. Vi har en för låg ålder i Sverige. Det är knappast rimligt att jag som 30+ ska få ligga med en 15åring utan repressalier.
För att inte tala om ifall du var 45. Nånstans måste folk ta sitt förnuft till fånga. Medelålders män SKA inte få ha sex med barn bara för att de råkar vara byxmyndiga. Jag vet inte hur lagen ser ut hos oss, men det känns så jävla fel.
Citera
2019-07-28, 21:27
Medlem
Citat:
För att inte tala om ifall du var 45. Nånstans måste folk ta sitt förnuft till fånga. Medelålders män SKA inte få ha sex med barn bara för att de råkar vara byxmyndiga. Jag vet inte hur lagen ser ut hos oss, men det känns så jävla fel.

Hon var nog inte 15 när han började förgripa sig på henne på nätet över skype eller liknande, när han postat hjärtan på en av hennes bilder för ca 1 år sen. Den tidsangivelsen lär ha dykt upp för att hennes facebook-konto och så vidare undersöks nu. Den kan inte varit där förut. Så pass har jag läst i den här tråden så då hade någon skrivit det för länge sen. Att det verkligen går att se det de flesta förstått, att han börjat grooma henne långt innan han haffades. Skulle inte var förvånande om hans andra insta konto från 2017 med bara bilder från USA också har med Savanna att göra.
Senast redigerad av Ajara 2019-07-28 kl. 21:33.
Citera
2019-07-28, 21:33
Medlem
Citat:
Hon var nog inte 15 när han började förgripa sig på henne i web kamera, när han postat hjärtan på en av hennes bilder för ca 1 år sen. Den tidsangivelsen lär ha dykt upp för att hennes facebook-konto och så vidare undersöks nu. Den kan inte varit där förut. Så pass har jag läst i den här tråden så då hade någon skrivit det för länge sen. Att det verkligen går att se det de flesta förstått, att han börjat grooma henne långt innan han haffades. Skulle inte var förvånande om hans andra insta konto från 2017 med bara bilder från USA också har med Savanna att göra.
Om du läst vad jag svarade på, så hade du begripit att vi talade om sex - penetrering - mellan medelålders män och tonårsflickor på 15. Vi pratade INTE om grooming just nu.
Citera
2019-07-28, 21:36
Medlem
Citat:
Om du läst vad jag svarade på, så hade du begripit att vi talade om sex - penetrering - mellan medelålders män och tonårsflickor på 15. Vi pratade INTE om grooming just nu.
Och vad är det? O.T. Och O.T. som dessutom är respektlöst mot det här offret som ju bevisligen, numer, var som äldst 14 när det började. Varför ska du leda in ämnet på något som är "ok" hela tiden?
Senast redigerad av Ajara 2019-07-28 kl. 21:38.
Citera
2019-07-28, 21:37
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Och vad är det? O.T. Och O.T som dessutom är respektlöst mot det här offret som ju bevisligen, numer, var som äldst 14 när det började. Varför ska du leda in ämnet på något som är "ok" hela tiden?

Det är INTE OK att ha sex med en 15åring i USA, så sluta med OT.
Citera
2019-07-28, 21:42
Medlem
Citat:
Och vad är det? O.T. Och O.T. som dessutom är respektlöst mot det här offret som ju bevisligen, numer, var som äldst 14 när det började. Varför ska du leda in ämnet på något som är "ok" hela tiden?
Om du fortsatt läsa så hade du sett att det INTE varit ok. Vad fan - är du inte läskunnig? Det är ok att inleda en filosofisk diskussion i detta. Ärendet handlar om en 45 årig man och en nu 15 årig tjej. Att diskutera vidare kan inte vara OT.

OM Olsson enbart åkt över nu när hon var 15 är det fortfarande olagligt. OM han legat med en 15-årig tjej i Sverige - hade det varit lagligt då? DU får sära på begreppen - ha inte tunnelseende.
Citera
2019-07-28, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Det är INTE OK att ha sex med en 15åring i USA, så sluta med OT.

Jag försöker få tyst på alla som vill komma in på att det minsann hade varit ok här. Vilket vi nu kan sluta surra ner tråden med. Då det klart och tydligt står "11 månader" intill en hjärta kommentar han gjort under en av Savannas barn selfies på Fejjan. Så då är det punkt och slut med det. Det hade varit olagligt även här. Och tråden handlar inte om huruvida sex är stötande eller inte mellan vanliga par med stor åldersskillnad. Det handlar om ett brott mot en minderårig. Både i Sverige och i USA är handlingen brott mot en minderårig.
Senast redigerad av Ajara 2019-07-28 kl. 21:46.
Citera
2019-07-28, 21:50
Medlem
Citat:
Jag försöker få tyst på alla som vill komma in på att det minsann hade varit ok här. Vilket vi nu kan sluta surra ner tråden med. Då det klart och tydligt står "11 månader" intill en hjärta kommentar han gjort under en av Savannas barn selfies på Fejjan. Så då är det punkt och slut med det. Det hade varit olagligt även här. Och tråden handlar inte om huruvida sex är stötande eller inte mellan vanliga par med stor åldersskillnad. Det handlar om ett brott mot en minderårig. Både i Sverige och i USA är handlingen brott mot en minderårig.
Det är inte din uppgift att tysta ner folk. Flashback är yttrandefrihet och ett diskussionsforum. Inte enbart dina åsikter skall föras fram, andra har också rätt att yttra sig. Sen må du inte gilla det, men du får faktiskt ta skeden i vacker hand.
Olsson är en sak. Offret likaså. Att jämföra saker, för och emot. Ifall och ifall inte. Allt kan stötas och blötas. Gillar du det inte så gå till en annan tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in