2019-07-29, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Glöm inte att det här inte är någon vanlig president, utan en storpopulist som mest samlar poäng för att gynna sig själv. En farlig narcissist. Kan det vara därför det inte skrivs överdrivet om fallet svenske skådisen? Av rädsla för att Trump, som bevisligen är skogstokig, ska börja använda det? "Svenska regeringen sviker den afroamerikanska befolkningen" har han sagt -snacka om att se ner på människor. Han hjälper inte delar av sin befolkning i och med det uttalandet, han cementerar fördomar istället.

Men om nu Trump ska köra sin fördomsfulla linje helt ut, och drar in svenske skådespelaren i det, så borde han köra samma linje där också. Om afroamerikaner i hans ögon ska ses ner lite på och få handikapp-poäng för att de i hans ögon är lite småkriminella, så borde den lille koreanen också få handikapp-poäng, då han av allt att döma är handikappad, på riktigt, just nu, då han verkar befinna sig i ett psykotiskt tillstånd. Så ska ASAP Rocky släppas för någon förmildrande omständighet så borde väl svenske skådisen också göra det, enligt Trumps linje alltså.

Båda har begått brott dock. Och alla är lika inför lagen, oavsett om man är kändis rik och mäktig eller inte. Båda har också begått brott i ett annat land där lagarna är annorlunda än där de kommer ifrån och då blir det konstigt. Som svensk är jag till exempel förfärad av den inhumana behandling den svenske skådespelare får i det amerikanska häktet nu, om hans allvarliga psykiska ohälsa inte behandlas till exempel och han stryker med på grund av att han inte är frisk och kan freda sig där. Då blir ju det i sig som ett slags dödsstraff i så fall. Och det strider mot mänskliga rättigheter, de grundläggande rättigheter som alla ska ha, oavsett vad personen har gjort.

Lustigt du ömmar så för pedofilen. Verkar minst sagt suspekt.
Citera
2019-07-29, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christianbadass
Lustigt du ömmar så för pedofilen. Verkar minst sagt suspekt.

Läs mina tidigare inlägg, jag är en av dem som hela tiden hävdat att Olsson är just pedofil och gjort sig skyldig till grooming. För hans handlingar har jag ingen sympati, men att behandla vilken brottsling som helst helt omänskligt illa är jag inte med på, vad den människan än har gjort. Jag talade om hur Donald Trump uttalat sig nu, och hur det skulle vara om han börjar dra in den svenske skådespelaren också. Vilket han förhoppningsvis inte hinner göra för ASAP Rocky hinner kanske släppas innan dess, och då inte på grund av Trump utan för att det hela följt sin vanliga ordning.
Senast redigerad av Ajara 2019-07-29 kl. 11:16.
Citera
2019-07-29, 22:40
Medlem
Jag tror på ett väldigt lågt straff.

USA:s rättssystem funkar så här. Det pratas om 100+ år i fängelse men efter ett tag så blir det en "plea" och lite böter och "time served" på sin höjd. (dvs personen får tillgodoräkna sig tiden man suttit i fängelse).

Se bara hur det gick för den där svenska unga killen som åkte till USA och tog med sig en ung tjej eller Bosse Hansson. I båda fallen pratades det om långa fängelsestraff men i slutändan blev det bara att åka hem för dem.
Citera
2019-07-29, 22:54
Medlem
Det som händer händer. Snart 45 år (han) och snart 16 år. (hon). Min dotter fyller snart 15........tror inte att jag skulle tycka det var/är OK oavsett om det är lagligt eller ej. Det måste finnas sunt förnuft oavsett vad lagen säger. Om min dotter blev penetrerad av en 30-ish äldre person (man) typ 4 gånger och den 5:e la han av för det "gjorde ont". Vilken gentleman han är/var. Not!
Citera
2019-07-29, 23:43
Medlem
En gammal bild från hans instagram som än skvalpar på nätet, kontot är ju annars stängt numera, består endast av texten "Savi you are the love of my life", Savanna alltså som hon heter. Fullkomligt knasigt med tanke på att de mest umgåtts på nätet under det år det i alla fall rör sig om som de haft kontakt - en av kommentarerna han gjort på en av hennes Fejjan bilder är ju 11 månader gammal och består av tre hjärtan. Då var hon alltså 14. Kan det ändå röra sig om att han är helt väck i bollen? Han lär avvika från vanliga groomare i alla fall, med sitt skyltande på nätet som ingen konstigt nog reagerat över.
Senast redigerad av Ajara 2019-07-29 kl. 23:57.
Citera
2019-07-30, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
En gammal bild från hans instagram som än skvalpar på nätet, kontot är ju annars stängt numera, består endast av texten "Savi you are the love of my life", Savanna alltså som hon heter. Fullkomligt knasigt med tanke på att de mest umgåtts på nätet under det år det i alla fall rör sig om som de haft kontakt - en av kommentarerna han gjort på en av hennes Fejjan bilder är ju 11 månader gammal och består av tre hjärtan. Då var hon alltså 14. Kan det ändå röra sig om att han är helt väck i bollen? Han lär avvika från vanliga groomare i alla fall, med sitt skyltande på nätet som ingen konstigt nog reagerat över.
Jag tror han är narcissist och ser sig själv som ett riktigt kap. Av samma anledning informerade han i detalj vilken hänsynsfull älskare han var som inte fortsatte då barnet hade ont. Tyvärr kommer denna frispråkighet bli hans fall och domstolen lär inte vara lika romantiska. Nåt fel i roten är det på skådespelare Olsson och han hade behövt använda sig av sin talang då han greps. Ett skådespel av hög rang skulle kunnat ge ett par år mindre eventuellt?
Citera
2019-07-31, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Han och Örjan har delat scen på Dramaten.

Jag har alltid tyckt att han har sett väldigt suspekt ut.
Citera
2019-08-01, 13:16
Medlem
Dark_drivers avatar
Verkar inte dyka upp något nytt om våran hebefil Korean måste ju bli rättegång här snart ska bli kul och se hur länge han får sitta jag hoppas verkligen inte att han skickas hem.
Citera
2019-08-01, 13:55
Medlem
george.sthlms avatar
Trump har ju skickat sin gisslansändebud Robert O'Brien till asap rocky rättegången.

Jag tycker att vår riks-svetsare stadsminister Löfven borde skicka ett sändebud till rättegången.
Kent Härstedt är väl vår motsvarighet ?
Citera
2019-08-01, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dark_driver
Verkar inte dyka upp något nytt om våran hebefil Korean måste ju bli rättegång här snart ska bli kul och se hur länge han får sitta jag hoppas verkligen inte att han skickas hem.

Precis, eftersom han begick ett brott som så särskilt är ett väldigt grovt brott just precis i Florida så tycker jag han ska straffas där och ingen annanstans.

Hade det varit i Sverige hade det fysiska han gjort varit lagligt liksom eftersom hon är fyllda 15, men att han ”groomat” henne från typ 13-14års ålder är ganska läbbigt med tanke på hans ålder.
Eftersom han inte hade vett att inse sina misstag innan andra gjorde det så får han helt enkelt stå sitt kast.
Han borde efter deras snuskchattande (om jag inte fattat fel) känt att det inte var rätt och brutit all kontakt istället för att gå steget längre.

Jag brukar vara ganska förlåtande gällande folks sexuella nischer och handlingar i övrigt så länge ingen far illa, men när det gäller en 40-plussare som (strategiskt?) börjar grooma och närma sig en 14-årig tjej sexuellt via nätet så är det ju något som inte riktigt står rätt till.

Han hade med enkelhet kunnat hitta ett flertal hemsidor med vuxna likasinnade människor att chatta snusk med och dylikt utan några som helst bekymmer, internet kryllar av folk som vill ”leka av sig” anonymt och dessutom helt lagligt, så VARFÖR väljer man just att börja prata med en 14-åring?

Jo, möjligtvis för att han har någon grej för just unga tonåringar.

Moraliska snedsteg när man är upphetsad är väl ganska vanligt, troligtvis vanligare när man är yngre och hormonstinn, men att som 45-åring under lång tid bygga upp en relation, snuskchatta, boka resor och åka över halva jordklotet för att ligga med en 15-åring är liksom inget som görs med byxorna runt knäna och ”bara sker”...

Jag hittade förresten en Instagramsida via sökorden navi och savi som heter c*ck_waffles_666 (*=o) där beskrivningen lyder ”Dirty stuff and inside jokes. And looooove” följt av ”navi + savi” tillsammans med hjärtan osv.
Kanske där de har sin gemenskap?
Citera
2019-08-01, 18:25
Medlem
SmokeFrees avatar
Här är videon när han går upp i rätten för första gången https://www.youtube.com/watch?v=kJuWsXl5kxQ
Citera
2019-08-05, 10:25
Medlem
Han fyller 45 imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här