Citat:
Ursprungligen postat av
Emoll
Jo jag förstod sen att hon satt o kollade lämplighetstestet samtidigt som hon frågade saker. Men snälla nån, om jag svarar något av alla svar lite annorlunda mot vad jag svarade på testet, änsen? Det viktiga borde ju vara vad jag faktiskt svarar.
O det lämplighetstestet var ju inte att man svarade. Man valde bara vad som stämde in mest. Nee jag fattar inte.
Ni som klarade psykologen, sa ni något "kontroversiellt" överhuvudtaget?
-Jag sa att jag prövat cannabis 1 gång.
-Att jag hade en kort period där jag bettade mycket på fotboll o förlorade en del pengar, FÖR 10 ÅR SEN. Något jag tog mig ur själv.
-Att jag mobbade en person i grundskolan(för han förtjänade det)
Detta var typ det enda "kontroversiella" jag sa. I övrigt inga psykiska problem eller något negativt för dom att höra.
Det absolut viktigaste oavsett bakgrund är hur du resonerar kring det. Sen tillhör det ovanligheten att man blir antagen när man har våldsbrott i bakgrunden, men det är nog ändå ett bevis på att det viktigaste är hur du resonerar kring det. Hur du utvecklats sen dess, hur du ser på det beteendet eller den händelsen idag och hur det har påverkat dig.
Sen vet jag inte varför du skulle säga att du mobbade någon för att de förtjänade det, om jag var psykolog så hade jag fällt dig för det.
Att vara polis är bland annat att värna om de som är utsatta i samhället. Sen förstår jag att det var länge sedan, men att tänka tillbaka på den tiden och
fortfarande säga att en person förtjänade att bli mobbad är ju inte särskilt bra.