2019-01-16, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dokgo
På senaste uniq-test fanns det en del där flera frågor löd ungefär såhär (minns inte helt o hållet): "om linjen sträcker sig åt syd, tryck x, annars tryck på DET NÄRMSTA RÄTTA SVARET".

Skulle någon kunna förtydliga vad som menas med det jag skrivit med stora bokstäver? Flera svar på höger och vänster håll hade lika gärna kunnat vara det rätta. Vad väljer man vid en sån fråga?

Mvh

Ja, om linjen går mot syd så ska du trycka på X. Om den inte gör det så trycker du på den som är närmst det rätta svaret.

(Om x är fel) Antagligen är ingen av de andra svaren 100% rätt, men något av svarsalternativen är nära att vara rätt.
Citera
2019-01-16, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emperor-
Hur länge kommer jag cykla under testet om jag väger 63 kg o är 170cm?

När jag gjorde testet vägde jag 70kg, 170cm (kvinna) - 5min uppvärmning med lätt motstånd, sedan 7-8min resterande med ökat motstånd. Jag höll blicken på mätaren hela testet och fokuserade bara på att cykla i "rätt takt". Klarade det och hann (som tur var) inte få mjölksyra i benen! Öva på jägarvila - uthållighet och pannben krävs!
Citera
2019-01-16, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plo90
Hej!
Har en fråga gällande rekryteringen till polisutbildningen. Om jag nu blir kallad till testerna, vill någon som gjort testerna nyligen förklara för mig hur delen hos sjuksköterskan och psykologen går till? Träffar man även läkare?
Jag ser mig själv som en vettig tjej och med rätt förutsättningar för att bli en bra polis. För ca två år sedan besökte jag kurator då jag hade min ”livskris ” och berättade lite om min uppväxt. Är det något personal på rektyteringsmyndigheten kommer se/ha tillgång till?.
Vill inte prata om det hos psykologen.
Jag gjorde testerna 2018. Du träffar en sjuksköterska innan du ska in till ISOKAI-testet, hon går då igenom din hälsodeklaration, ger den sedan till läkare. Läkaren får du träffa innan du gör cykeltestet, han går endast igenom den medicinska biten, inte besök hos kurator. Hälsodeklarationen går sedan vidare till psykologen.
Jag tror inte att de har tid att gå igenom journalanteckningar, det är alldeles för mycket jobb men jag rekommenderar dig att inte undanhålla något. Dessutom så söker de inte efter personer som aldrig varit deprimerade, haft livskris, blivit utsatta på något sätt. De söker personer som är trygga i sig själva och har förklaring på de situationer de har varit i/råkat ut för.
Citera
2019-01-16, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sparljuset
Ja, om linjen går mot syd så ska du trycka på X. Om den inte gör det så trycker du på den som är närmst det rätta svaret.

(Om x är fel) Antagligen är ingen av de andra svaren 100% rätt, men något av svarsalternativen är nära att vara rätt.
Men svarsalternativen till vänster o höger kan lika gärna va rätta svaret som han skrivit. Vilket väljer man då?
Citera
2019-01-16, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diplomition
När jag gjorde testet vägde jag 70kg, 170cm (kvinna) - 5min uppvärmning med lätt motstånd, sedan 7-8min resterande med ökat motstånd. Jag höll blicken på mätaren hela testet och fokuserade bara på att cykla i "rätt takt". Klarade det och hann (som tur var) inte få mjölksyra i benen! Öva på jägarvila - uthållighet och pannben krävs!
Så du cyklade totalt 12-13 minuter? Har knappt sett någon säga att dom cyklat så pass länge.
Citera
2019-01-16, 12:07
Medlem
Citat:
Så du cyklade totalt 12-13 minuter? Har knappt sett någon säga att dom cyklat så pass länge.
Här är det tvärtom, alla jag frågat säger runt 12-15min beroende på vad man väger.
Det är inte så illa som det låter och motståndet var inte heller så farligt. Det fixar du!
Citera
2019-01-16, 16:59
Medlem
Fick höra att antagningsdatum till polishögskolan enbart sker i nov/dec? Kan någon vidimera detta?hoppats på att dom hade ytterligare ett till våren.
Citera
2019-01-16, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jorrevalross
Fick höra att antagningsdatum till polishögskolan enbart sker i nov/dec? Kan någon vidimera detta?hoppats på att dom hade ytterligare ett till våren.
Två gånger om året, en till VT (besked kommer i december) och en till HT (besked i juni/juli).
Citera
2019-01-16, 19:29
Medlem
t00ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundellin
Granne med polisskolan. Kan förtälja er att de har saab bilar på banorna... inte vackra. Trodde konstaplarna körde med v90 och andra faciliteter.

Konstaplarna kör med v90 och annat modernt, ja. Men att lägga flertal miljoner på att elever under utbildning ska åka fint är bara slöseri med pengar som har bättre nytta på andra ställen.

SAAB 9-3 och Volvo XC70 är de utbildningsbilar som gäller.
Citera
2019-01-16, 20:06
Medlem
Citat:
Men svarsalternativen till vänster o höger kan lika gärna va rätta svaret som han skrivit. Vilket väljer man då?

Nej, ett av svaren är rätt.
Nu är dock frågan felställd och det är svårt att visa när inte svarsalternativen finns (Eller bilden för den delen heller).
Citera
2019-01-16, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sparljuset
Nej, ett av svaren är rätt.
Nu är dock frågan felställd och det är svårt att visa när inte svarsalternativen finns (Eller bilden för den delen heller).
Nä men tänk såhär: vi säger att det är 3 bilder under frågan o om frågan lyder om att bild nr 2 (bild 1 ligger till vänster o bild 3 höger) sträcker sig mot syd så ska man trycka X, annars trycker man på den bilden som ligger närmast. Men då är ju bild nummer 1 och 3 ligga "nära" till bild 2. Så hur gör man då?
Citera
2019-01-16, 22:02
Medlem
Lundellins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t00k
Konstaplarna kör med v90 och annat modernt, ja. Men att lägga flertal miljoner på att elever under utbildning ska åka fint är bara slöseri med pengar som har bättre nytta på andra ställen.

SAAB 9-3 och Volvo XC70 är de utbildningsbilar som gäller.

Givetvis.

Däremot behöver de inte leta upp äldsta saabarna från 90 talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in