Citat:
Ursprungligen postat av
plo90
Hej!
Har en fråga gällande rekryteringen till polisutbildningen. Om jag nu blir kallad till testerna, vill någon som gjort testerna nyligen förklara för mig hur delen hos sjuksköterskan och psykologen går till? Träffar man även läkare?
Jag ser mig själv som en vettig tjej och med rätt förutsättningar för att bli en bra polis. För ca två år sedan besökte jag kurator då jag hade min ”livskris ” och berättade lite om min uppväxt. Är det något personal på rektyteringsmyndigheten kommer se/ha tillgång till?.
Vill inte prata om det hos psykologen.
Jag gjorde testerna 2018. Du träffar en sjuksköterska innan du ska in till ISOKAI-testet, hon går då igenom din hälsodeklaration, ger den sedan till läkare. Läkaren får du träffa innan du gör cykeltestet, han går endast igenom den medicinska biten, inte besök hos kurator. Hälsodeklarationen går sedan vidare till psykologen.
Jag tror inte att de har tid att gå igenom journalanteckningar, det är alldeles för mycket jobb men jag rekommenderar dig att inte undanhålla något. Dessutom så söker de inte efter personer som aldrig varit deprimerade, haft livskris, blivit utsatta på något sätt. De söker personer som är trygga i sig själva och har förklaring på de situationer de har varit i/råkat ut för.