2019-06-10, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Minssc
Skulle inte säga att jag är vek psykiskt direkt. Det var x antal år sedan jag tog lite tabletter under en kort period för depression men inget som är aktuellt nu. Jag var bara orolig att det skulle komma fram på något sett då det knappast har något med min nuvarande mående Det står såhär på rekryteringsmyndigheten tex:

"Hur vet ni att jag inte hittat på svar?

- Vi har all anledning att tro att alla svarar sanningsenligt på frågorna. Du tjänar inget på att överdriva din förmåga eller försöka undanhålla skador, sjukdomar eller annat som kan påverka dina förutsättningar att genomföra utbildningen. Det kommer ändå fram i nästa steg i uttagningsprocessen. "

Om dom inte kan får tag i mina tidigare journaler, så kan dom ju knappast få reda på det?

Varför är du orolig att det skall komma fram då?

Nej precis som vi säger, polismyndigheten har inte tillgång till dina journaler, så säger du det inte kommer dom inte att få reda på det. Men om du skall göra det, tänk dig jävligt noga för, pallar du polisyrket psykiskt?
Citera
2019-06-11, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Varför är du orolig att det skall komma fram då?

Nej precis som vi säger, polismyndigheten har inte tillgång till dina journaler, så säger du det inte kommer dom inte att få reda på det. Men om du skall göra det, tänk dig jävligt noga för, pallar du polisyrket psykiskt?

Enda anledningen att jag var orolig var för att jag var osäker på om dom kunde få fram mina gamla journaler, men nu när jag vet att så inte är fallet så är det ju lugnt.

Absolut. Har jobbat på häkte i 3 år sedan tidigare samt med ungdomar som varit kriminella. Har efter det gått en YH-utbildning som systemutvecklare och har jobbat med det ett tag nu, men känner att det absolut inte är något för mig. Jag behöver ett mer aktivt jobb. Jag klarar inte av att sitta ner på en stol 8 timmar/dagen framför en dator året runt.

Sedan vet man ju aldrig riktigt hur det känns när man väl står där ute med uniformen på, men detta är något som jag absolut vill köra vidare på.
Citera
2019-06-11, 07:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Minssc

Sedan vet man ju aldrig riktigt hur det känns när man väl står där ute med uniformen på, men detta är något som jag absolut vill köra vidare på.

Låter iaf som du BÖR ta dig en funderare, sitta bakom skrivbord får du göra mkt som ingripande polis också, har man jobbat med det 7 år vet man att det blir mkt skrivande.
Citera
2019-06-11, 09:48
Medlem
Citat:
Ok. Grattis till dom

Jag vet många som har haft fina högskoleutbildningar, som säkerligen fått psykolog att klappa händerna av hänförelse, men lik förbannat har dom inte klarat att leverera då det gäller. Ofta klarar dom inte praktiken, eller så förpassas dom till någon utredare tjänst, eller "ansvarig" i repan.. Eller på "stöd och service".

Ber om ursäkt för att vi andra människor inte är perfekta. Du kanske borde föreläsa på PHS om hur man undviker dippar i livet?
Citera
2019-06-11, 10:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stenkvasten
Ber om ursäkt för att vi andra människor inte är perfekta. Du kanske borde föreläsa på PHS om hur man undviker dippar i livet?

Nu handlade detta inte om att vara perfekt utan om att vara av det rätta virket för att bli polis.

Dippar i livet är en sak, att det leder till långtidsssjukskrivning är en annan.

Mörkar man sjukdomar som kan påverka ens möjligheter att utföra yrket bör man tänka efter en extra gång. Visst, du kan garanterat göra det, men för din egen skull, är det så smart.
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-06-11 kl. 10:11.
Citera
2019-06-12, 18:45
Medlem
Citat:
Nu handlade detta inte om att vara perfekt utan om att vara av det rätta virket för att bli polis.

Dippar i livet är en sak, att det leder till långtidsssjukskrivning är en annan.

Mörkar man sjukdomar som kan påverka ens möjligheter att utföra yrket bör man tänka efter en extra gång. Visst, du kan garanterat göra det, men för din egen skull, är det så smart.

”Vek psykiskt” hahah. Jag har varit deprimerad fram och tillbaka men varit frisk senaste tiden. Tänker absolut inte nämna det för psykologen då det kommer minska mina chanser väldigt mycket. Mina depressioner har bara gjort mig starkare som människa. Att försöka förklara detta för en psykolog på 1 timme är omöjligt. Jag har flytt ifrån krig och har sett saker som du ABSOLUT INTE kommer att se som Polis.

Jag ska komma in och jag kommer att klara yrket finfint!
Citera
2019-06-12, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjo125
”Vek psykiskt” hahah. Jag har varit deprimerad fram och tillbaka men varit frisk senaste tiden. Tänker absolut inte nämna det för psykologen då det kommer minska mina chanser väldigt mycket. Mina depressioner har bara gjort mig starkare som människa. Att försöka förklara detta för en psykolog på 1 timme är omöjligt. Jag har flytt ifrån krig och har sett saker som du ABSOLUT INTE kommer att se som Polis.

Ja, drogmissbruk och " livets hårda skola" har ju också gjort somliga starkare

Aldrig tänkt tanken att det kanske är andra än du själv som sökande som skall avgöra den saken? Men du kanske också anser att fångars åsikter om varför dom sitter inne( dom är ju bara missförstådda och egentligen inte gjort nått fel alls) är relevant

Men visst, mörka på du. Men kom ihåg att jag varnade dig
Citera
2019-06-12, 20:56
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjo125

Kan du vara så vänlig och berätta vad det är som du fått uppleva?
Citera
2019-06-12, 21:39
Medlem
Bara en snabb fråga, när får man veta om man blir kallad till prövning för vår 2020? Försökt hitta det i tråden, men 700 sidor blir snabbt till en äggröra.
Citera
2019-06-12, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WannabePolis
Bara en snabb fråga, när får man veta om man blir kallad till prövning för vår 2020? Försökt hitta det i tråden, men 700 sidor blir snabbt till en äggröra.

I augusti kommer kallelsen
Citera
2019-06-12, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WannabePolis

Om jag förstått det rätt så ska det komma i augusti, det blir till att vänta för oss båda.
Citera
2019-06-12, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Kan du vara så vänlig och berätta vad det är som du fått uppleva?

Har sett F-16 släppa över byggnader och städer. Har sett lemlästade kroppar på gator och torg som 13 åring.

Är ganska säker på att man kanske aldrig ens kommer i närheten av det där. Attentatet på drottninggatan kanske. Inte ens det.

Jag mår hur bra som helst idag. Har som sagt varit deprimerad tidigare men det har varit andra orsaker med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in