2018-12-30, 13:30
Medlem
power.rangerss avatar
Vad är det man får göra och lära sig i kursen "It och kommunikation"? Någon som pluggar nu eller har pluggat tidigare som kan beskriva lite ingående?
Citera
2018-12-30, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av o.j.simpson
Fan du har rätt men jag har också rätt. Du kommer inte kunna kombinera så som du önskar i ditt inlägg. Däremot behöver du inte hålla käften hela tiden men du kan hålla käften på deltid.

Varför kan man inte vara deltidspolis? Drömmen för alla arbetsgivare. Man jobbar när det verkligen behövs för knappt någon lön alls.

Dom flesta är fattiga och behöver en lön givetvis men vi som har det gott ställt och ser det mer som en samhällstjänst, varför är inte det önskvärt?
Senast redigerad av gärningsman 2018-12-30 kl. 14:01.
Citera
2018-12-30, 14:04
Medlem
[quote=gärningsman|66272312]Varför kan man inte vara deltidspolis? Drömmen för alla arbetsgivare. Man jobbar när det verkligen behövs för knappt någon lön alls.

Dom flesta är fattiga och behöver en lön givetvis men vi som har det gott ställt och ser det mer som en samhällstjänst, varför är inte det önskvärt?[/QUOT

Fråga polisen, jag säger bara var jag hört av en vän som jobbat som polis i 16 år. Deltid funkar ej.
Citera
2018-12-30, 16:17
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Varför kan man inte vara deltidspolis? Drömmen för alla arbetsgivare. Man jobbar när det verkligen behövs för knappt någon lön alls.

Dom flesta är fattiga och behöver en lön givetvis men vi som har det gott ställt och ser det mer som en samhällstjänst, varför är inte det önskvärt?

Polismyndigheten är hårda med vilka bisysslor en polis får sysselsätta sig med.
Citera
2018-12-30, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Polismyndigheten är hårda med vilka bisysslor en polis får sysselsätta sig med.

Så ifall jag arbetar som sjöman så skulle det kunna gå emot deras... policy? Nä, ska det vara på det viset så undviker jag gärna en sån arbetsgivare.

Inga konstigheter att vara i det militära och ha ett annat yrke vid sidan av. Känner en som är major och han driver ett företag samtidigt.
Citera
2018-12-30, 17:50
Medlem
Rekryteringsmyndigheten polis!

Hej!
Har en fråga gällande rekryteringen till polisutbildningen. Om jag nu blir kallad till testerna, vill någon som gjort testerna nyligen förklara för mig hur delen hos sjuksköterskan och psykologen går till? Träffar man även läkare?
Jag ser mig själv som en vettig tjej och med rätt förutsättningar för att bli en bra polis. För ca två år sedan besökte jag kurator då jag hade min ”livskris ” och berättade lite om min uppväxt. Är det något personal på rektyteringsmyndigheten kommer se/ha tillgång till?.
Vill inte prata om det hos psykologen.
Citera
2018-12-30, 19:47
Medlem
Nej, de söker inte efter, och ser inte automatiskt, någon sådan information. En kurator för heller inte journal på samma sätt som "vanlig" hälso- och sjukvårdspersonal. Du kan även prata med din psykolog om att du funderar på att utsätta dig för polisyrket. Det är ingen liten sak och kan vara väl värt att bolla.

Vid rekrytering får du säkert frågor om vem du är, och där ingår ju din bakgrund och uppväxt. Att gå igenom en livskris är mänskligt, och de vill säkert ha mänskliga poliser. Vad det mer finns i din historia vet ju vi andra inte vad det är, och kan inte värdera. Men tänk på att det ska bli bra och schysst både för dig och för dem du möter i ditt yrke. Ärlighet varar längst!
Citera
2018-12-30, 20:14
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Tråd infogad.

/Mod.
Citera
2018-12-31, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av power.rangers
Vad är det man får göra och lära sig i kursen "It och kommunikation"? Någon som pluggar nu eller har pluggat tidigare som kan beskriva lite ingående?

Har pluggat Umeå, och möjligen att det är något i dem andra skolorna.
Men låter som DurTvå(polisens datasystem för sina ärenden) eller Rakel(Radion/radiokommunikation).

Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Så ifall jag arbetar som sjöman så skulle det kunna gå emot deras... policy? Nä, ska det vara på det viset så undviker jag gärna en sån arbetsgivare.

Inga konstigheter att vara i det militära och ha ett annat yrke vid sidan av. Känner en som är major och han driver ett företag samtidigt.

För är du polis så är du polis "dygnet runt". Du kan inte ha jobb vid sidan av som kan påverkas av din roll som polis.
Hur hade du tänkt att deltid skulle fungera? Komma in när de behöver folk?

Då kan du lika gärna bli ordningsvakt och ha mer frihet.
Citera
2018-12-31, 18:37
Medlem
Man läser ofta att ens resultat är giltiga i 1år.

Jag gjordet testerna 21feb, rök på cykel
gjorde testerna igen sen i sep rök hos psykologen,

Nu när man får boka in sig själv på RM, så ska jag kolla vad som händer om man tex tar 15feb då har det inte gått år. Om man kan börja hos psykologen igen eller inte.

Tror inte det kommer funka så, men man kan alltid hoppas Gott nytt på BTW
Citera
2018-12-31, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fucksnus
Man läser ofta att ens resultat är giltiga i 1år.

Jag gjordet testerna 21feb, rök på cykel
gjorde testerna igen sen i sep rök hos psykologen,

Nu när man får boka in sig själv på RM, så ska jag kolla vad som händer om man tex tar 15feb då har det inte gått år. Om man kan börja hos psykologen igen eller inte.

Tror inte det kommer funka så, men man kan alltid hoppas Gott nytt på BTW
Vad var det med cyklingen som gjorde att du inte gick vidare första gången? Var du inte tillräckligt tränad?
Citera
2019-01-01, 10:23
Medlem
Har en fråga som säkert har tagits upp ett par hundra gånger här i tråden. Så här står det på rekryteringsmyndigheten hemsida.

Har du prövat tidigare och då fått godkänt i ett eller flera moment? Kom ihåg att dina godkända värden är giltiga i omgången som du prövar samt i nästkommande antagningsomgång. Att ha giltiga värden i ett eller flera moment innebär att du inte gör de momenten när du kommer för att pröva igen.

Så tänkte nu göra mitt tredje försök då jag har för mig att ens resultat var giltiga i 2 år. Dvs att man kan söka tre gånger utan att börja om helt och hållet.
Men läser man texten på deras hemsida så verkar det bara som att resultaten gäller till nästa sökomgång kommande termin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in