Flashback bygger pepparkakshus!
2018-12-23, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambustrumpor
Hej alla,
Hur funkar det egentligen med rekryteringen?
Jag sökte till vt19, blev kallad till testerna men gick inte vidare efter psykologen.
Jag sökte nu igen inför ht19 och blev inte ens kallad till testerna? Fick ett brev igår att jag inte är behörig på grund av mina betyg. Jag saknar historia 1a2 men hur kommer det sig att jag fick göra testerna förra gången och inte den här gången?

Det där var de skummaste jag läst.
Citera
2018-12-23, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sparljuset
Ganska kaxig nu när du klarat testerna?

Man tappar ödmjukheten, jag blev en sämre person.
Citera
2018-12-23, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cracksoup
Jag tolkar det som att du kom in? Fick du dina förstaval?

Nope tyvärr.
Citera
2018-12-23, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av o.j.simpson
Det där var de skummaste jag läst.

Jag kände detsamma..Ska ringa RM och prata med dom men tänkte kolla ifall någon annan har haft liknande problem. Är det förresten någon som kommit in utan att haft historia 1a2 kursen?
Citera
2018-12-23, 21:00
Medlem
Citat:
Nope tyvärr.
Hur fan kom du inte in om du klarade alla tester? Det var ju fler platser än godkända sökare.. tror du ljuger.
Citera
2018-12-23, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambustrumpor
Jag kände detsamma..Ska ringa RM och prata med dom men tänkte kolla ifall någon annan har haft liknande problem. Är det förresten någon som kommit in utan att haft historia 1a2 kursen?
Historia 1a2 är ett krav, så du MÅSTE ha läst den kursen alternativt historia 1b
Citera
2018-12-23, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emperor-
Historia 1a2 är ett krav, så du MÅSTE ha läst den kursen alternativt historia 1b

Hur kommer det sig att jag fick göra alla tester förra omgången?
Citera
2018-12-24, 04:34
Medlem
Citat:
Hur fan kom du inte in om du klarade alla tester? Det var ju fler platser än godkända sökare.. tror du ljuger.

Jag har inte ens gjort testerna.
Citera
2018-12-24, 04:34
Medlem
Citat:

Kom in på juristutbildningen därför
Citera
2018-12-24, 05:01
Medlem
Citat:
Kom in på juristutbildningen därför
Om jag inte minns helt fel så skrev du att du hade 11 nånting i meritvärde lite längre bak i tråden. Skrev du ett toppresultat på HP?
Citera
2018-12-24, 08:04
Medlem
Citat:
Om jag inte minns helt fel så skrev du att du hade 11 nånting i meritvärde lite längre bak i tråden. Skrev du ett toppresultat på HP?

Jag gjorde HP fyra gånger för att kunna få plats, förra omgången fick jag reservplats och kom ändå inte in.
Citera
2018-12-30, 00:12
Medlem
Jag har funderat och blivit intresserad av att bli polis. Har redan ett bra och välbetalt arbete som jag har full fokus på, jag kommer aldrig vilja byta bort den.
Samtidigt har jag väldigt mycket fritid och hade gärna velat tjäna samhället i tider när medborgarna känner sig allt otryggare.

Jag har som sagt redan ett välbetalt jobb så jag har inga ambitioner att tjäna mer pengar utan hade jag kunnat arbeta som deltidspolis och kombinera det med min nuvarande tjänst, tror ni det hade varit möjligt?

Jag är inte heller intresserad av en yttre tjänst där jag har fasta arbetstider och patrullerar. Jag hade snarare tänkt mig att mer vara i beredskap varannan månad, 24h/dygnet vid särskilda behov. Lönen kan vara symbolisk.

Ni som är insatta eller rent av är poliser, vet ni ifall polismyndigheten kan vara flexibla med såna tjänster?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in