Citat:
Ursprungligen postat av
Texmex211
Okej ber om ursäkt

det jag sa var det jag fick höra av en bekant som just avslutat T1
Glad midsommar alla, ta det lugnt i trafiken idag!
Citat:
Ursprungligen postat av
Thesolidone
Ang säkerhetsprövning som görs som sista del, jag har läst att de kollar igenom hela registret samt ekonomi. Är det säkerhetsklass 3? Och när dem fått uppgifterna från Säpo kommer det innefatta även saker man tidigare varit misstänkt för, låt säga att personen i fråga har varit misstänkt för våldtäkt samt stöld av mobiltelefon av en tjej som inte kan acceptera att det inte kommer bli ett förhållande... som sagt misstankarna i sig är inte speciellt attraktiva i polisens ögon.. men eftersom att det aldrig var någon våldtäkt utan bara skitsnack, är detta något som dem kan se fast utredningen lades ner för cirka 5 år sedan? Är de bara hålla käften om detta eller lika bra att nämna det o förklara situationen?
Här tror jag att det är av yttersta vikt att ta upp allting som eventuellt kan tala emot dig för att inte ge sken av att du undanhåller information för att förbättra dina chanser, då skulle jag tro att du åker direkt. Jag skulle rekommendera att ta upp allting och ge en förklaring istället.
Angående vilken säkerhetsklass man prövas i så vet jag inte.