2019-12-07, 20:41
Medlem
LFCYNWAs avatar
Finns bara ett lag som kan tappa en ledning likt denna och just det laget leder ligan. Många matcher kvar och Liverpool "måste" börja tappa poäng sätt till hur man presterar i vissa matcher, fortfarande långt kvar.... Jul förbannelsen lever vidare.

För övrigt så ser City ut att vara helt under isen.
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
En fundering, finns det en tråd för Championship eller kan man använda denna tråden för att snacka övergångar och resultat mm.

Mvh
Championship pratas i denna tråd. Trevligt med fler som har fattat tycke för denna fantastiska liga.
Citera
2019-12-07, 21:16
Medlem
Generalanderssons avatar
Roligt nog så har Ole Gollum klarat av att vinna mot Pep, ngt som Ferguson inte klarade av över 2 matcher. Man Utd blev fullständigt utspelade i båda CL finalerna mot Barcelona.
Citera
2019-12-07, 21:27
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
En fundering, finns det en tråd för Championship eller kan man använda denna tråden för att snacka övergångar och resultat mm.

Mvh
Visst nu svänger championship ganska vilt men har väldigt svårt och se att leeds och west brom ska missa uppflyttning. Ser båda två ruskigt stabila ut. West brom som förväntat för mig. Leeds trodde jag skulle få svårt med en till säsong under bielsa. Men dem håller riktigt bra än. Två kul lag och få upp. Bilic och Bielsa är två tränarprofiler som är välkomna i premier league enligt mig.

Fullham känns som att dem har högst högstanivå bland lagen som jagar play off. Men som vanligt ett getingbo. Stoke och huddersfield på gång lite i botten efter tunga starten även om dem förstnämnda fortfarande är under strecket.
Citera
2019-12-07, 21:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Finns bara ett lag som kan tappa en ledning likt denna och just det laget leder ligan. Många matcher kvar och Liverpool "måste" börja tappa poäng sätt till hur man presterar i vissa matcher, fortfarande långt kvar.... Jul förbannelsen lever vidare.

För övrigt så ser City ut att vara helt under isen.

Championship pratas i denna tråd. Trevligt med fler som har fattat tycke för denna fantastiska liga.

Jag är också Liverpoolsupporter men kollar även Championship, bästa polaren är Leedssupporter och jag tycker det är bra att de kanske äntligen går upp
Citera
2019-12-07, 21:42
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Måste ändå säga att jag gläds lite med ole. Visst han är out of his depth och borde inte leda united men han är ändå ingen man tycker illa om. Inte hans fel att han tillsats i ett jobb för stort för hans eget bästa. Han gör ändå hela tidens sitt bästa. Han behandlar klubben och spelarna med respekt. Nu är inte jag united supporter men värdesätter hans tid i klubben högre än mourinhos. Och ja då räknar jag även in mourinhos två första säsonger. Visst resultaten var bättre överlag men ole känns mer respektfull och genuin mot klubben. Och om nu poch inte vill ta över klubben i detta läget tycker jag ändå man kan ha kvar ole säsongen ut. Finns nog ingen interim tränare som skulle kunna ta detta united till topp 4 och sen vara ok med att lämna efter säsongen. Läste att poch har någon bonus från spurs som försvinner om han tar ett tränarjobb nu. Så han väntar säkert hellre till säsongen är slut. Och då kan man lika gärna låta ole köra säsongen ut.

City däremot känns trötta. Guardiola själv känns trött. Gissar nog också att han lämnar efter säsongen. Han är ändå ganska kortsiktig i sina klubbar. Tippar på juventus till nästa säsong. Känns som att han vill erövra italien också.

Ligan inte avgjord tills det matematiskt är omöjligt för övriga att nå ifatt liverpool. Men om man pratar procent. Niva var inne på typ 5 % förra veckan eller var det var. Med dagens resultat skulle jag gå ännu lägre. Kanske 2 %. Leicester inte mycket högre. Tror ändå dem kommer tappa och inte hålla säsongen in. Ger dem 2 % också. Övriga lag, som ju matematiskt fortfarande har chansen får väl dela på 1% totalt. Så det lämnar 95 % över till att pool vinner ligan. Men större under har väl skett. Kan ju inte varit mer än 5 % att leicester skulle vinna ligan för några säsonger sen heller. Och det inträffade.
Citera
2019-12-07, 22:00
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Måste ändå säga att jag gläds lite med ole. Visst han är out of his depth och borde inte leda united men han är ändå ingen man tycker illa om. Inte hans fel att han tillsats i ett jobb för stort för hans eget bästa.
Hur vet man att Ole inte är stor nog? Vilken kompetens har stora tränare som Ole saknar? Har de bara namnet och bakgrund så är det ju något som man får så småningom. Även Ole kan få det.
Citera
2019-12-07, 22:01
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Måste ändå säga att jag gläds lite med ole. Visst han är out of his depth och borde inte leda united men han är ändå ingen man tycker illa om. Inte hans fel att han tillsats i ett jobb för stort för hans eget bästa. Han gör ändå hela tidens sitt bästa. Han behandlar klubben och spelarna med respekt. Nu är inte jag united supporter men värdesätter hans tid i klubben högre än mourinhos. Och ja då räknar jag även in mourinhos två första säsonger. Visst resultaten var bättre överlag men ole känns mer respektfull och genuin mot klubben. Och om nu poch inte vill ta över klubben i detta läget tycker jag ändå man kan ha kvar ole säsongen ut. Finns nog ingen interim tränare som skulle kunna ta detta united till topp 4 och sen vara ok med att lämna efter säsongen. Läste att poch har någon bonus från spurs som försvinner om han tar ett tränarjobb nu. Så han väntar säkert hellre till säsongen är slut. Och då kan man lika gärna låta ole köra säsongen ut.

City däremot känns trötta. Guardiola själv känns trött. Gissar nog också att han lämnar efter säsongen. Han är ändå ganska kortsiktig i sina klubbar. Tippar på juventus till nästa säsong. Känns som att han vill erövra italien också.

Ligan inte avgjord tills det matematiskt är omöjligt för övriga att nå ifatt liverpool. Men om man pratar procent. Niva var inne på typ 5 % förra veckan eller var det var. Med dagens resultat skulle jag gå ännu lägre. Kanske 2 %. Leicester inte mycket högre. Tror ändå dem kommer tappa och inte hålla säsongen in. Ger dem 2 % också. Övriga lag, som ju matematiskt fortfarande har chansen får väl dela på 1% totalt. Så det lämnar 95 % över till att pool vinner ligan. Men större under har väl skett. Kan ju inte varit mer än 5 % att leicester skulle vinna ligan för några säsonger sen heller. Och det inträffade.
Jag kan aldrig glädjas av Man United, men de ligger faktisk en plats före på tabellen nu än vad de gjorde vid samma tidspunkt ifjol innan Hobbiten tog över. Vet inte vad ägarna/ledningen i Man Utd tänker om Solskjaer, men efter vad jag har förstått så har han stöd från Woodward och även spelarna. Dock så vore inte Solksjaer ngt att satsa vidare på om Man Utd har några ambitioner om att bli ett topplag igen.

Tycker absolut inte att Man City eller Pep "känns trötta", City kämpade fram tills slutsignalen men det märks tydligt att de saknar Kompany i försvaret. Sedan så är några av deras viktigaste spelare skadade. Pep har kontrakt med City ut 20-21 och han sa nyligen att hans ambition är att skapa historia med City.

I dagsläget så har jag svårt för att se ngt som kan stoppa Liverpool från att vinna titeln, men mkt kan hända på 6 månader. Tror dock att City nu är ute ur titelracet och att Leicester är det enda laget som kan stoppa Liverpool.
Citera
2019-12-07, 22:03
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Hur vet man att Ole inte är stor nog? Vilken kompetens har stora tränare som Ole saknar? Har de bara namnet och bakgrund så är det ju något som man får så småningom. Även Ole kan få det.
Enligt mig så klarar inte Hobbiten av att prestera mot defensiva lag.
Citera
2019-12-07, 22:05
Moderator
zanteras avatar
All cred till Ole för statistiken mot storlagen, dock är det ju bara ca 1/4 av en säsong så det stora problemet återstår med att slå lagen som på förhand ska vara 3p.
Citera
2019-12-07, 22:07
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Enligt mig så klarar inte Hobbiten av att prestera mot defensiva lag.
Det har många andra haft svårt med, även Pep. Men då brukar folk gnälla på att motståndarna inte bjuder upp, att de parkerar bussen. Att United haft svårt att föra matcher kom ju inte med Ole.
Citera
2019-12-07, 22:13
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:

Förde du samma resonemang om Mourinho när hans om ung och okänd tog över Benfica och vände deras negativa trend eller när han senare, fortfarande ett oskrivet blad tog över Porto och ledde dem till en trippel med ligan, cupen och UEFA-cupen under sin andra säsong i klubben? Eller när pep tog över Barcelona, hur många hade hört talas om honom som tränare innan dess? Vad menar du karakteriserar en individ som gått från spelarleden till att bli etablerad tränare, och vad exakt är det OGS saknar som gör att han inte kommer bli en stor tränare?
Citera
2019-12-07, 22:17
Medlem
Bloodzeeds avatar
Citat:
Visst nu svänger championship ganska vilt men har väldigt svårt och se att leeds och west brom ska missa uppflyttning. Ser båda två ruskigt stabila ut. West brom som förväntat för mig. Leeds trodde jag skulle få svårt med en till säsong under bielsa. Men dem håller riktigt bra än. Två kul lag och få upp. Bilic och Bielsa är två tränarprofiler som är välkomna i premier league enligt mig.

Fullham känns som att dem har högst högstanivå bland lagen som jagar play off. Men som vanligt ett getingbo. Stoke och huddersfield på gång lite i botten efter tunga starten även om dem förstnämnda fortfarande är under strecket.
Inte orkat följa Championship den här säsongen men skulle inte förvåna mig om Leeds tappar mark i slutet som vanligt, hamnar på playoff istället och sedermera sumpar det
...

Tröttsamt. Kan de ta sig upp nån jävla gång liksom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in