Citat:
Ursprungligen postat av
asdfghjklzxcvbnm
Måste ändå säga att jag gläds lite med ole. Visst han är out of his depth och borde inte leda united men han är ändå ingen man tycker illa om. Inte hans fel att han tillsats i ett jobb för stort för hans eget bästa. Han gör ändå hela tidens sitt bästa. Han behandlar klubben och spelarna med respekt. Nu är inte jag united supporter men värdesätter hans tid i klubben högre än mourinhos. Och ja då räknar jag även in mourinhos två första säsonger. Visst resultaten var bättre överlag men ole känns mer respektfull och genuin mot klubben. Och om nu poch inte vill ta över klubben i detta läget tycker jag ändå man kan ha kvar ole säsongen ut. Finns nog ingen interim tränare som skulle kunna ta detta united till topp 4 och sen vara ok med att lämna efter säsongen. Läste att poch har någon bonus från spurs som försvinner om han tar ett tränarjobb nu. Så han väntar säkert hellre till säsongen är slut. Och då kan man lika gärna låta ole köra säsongen ut.
City däremot känns trötta. Guardiola själv känns trött. Gissar nog också att han lämnar efter säsongen. Han är ändå ganska kortsiktig i sina klubbar. Tippar på juventus till nästa säsong. Känns som att han vill erövra italien också.
Ligan inte avgjord tills det matematiskt är omöjligt för övriga att nå ifatt liverpool. Men om man pratar procent. Niva var inne på typ 5 % förra veckan eller var det var. Med dagens resultat skulle jag gå ännu lägre. Kanske 2 %. Leicester inte mycket högre. Tror ändå dem kommer tappa och inte hålla säsongen in. Ger dem 2 % också. Övriga lag, som ju matematiskt fortfarande har chansen får väl dela på 1% totalt. Så det lämnar 95 % över till att pool vinner ligan. Men större under har väl skett. Kan ju inte varit mer än 5 % att leicester skulle vinna ligan för några säsonger sen heller. Och det inträffade.
Jag kan aldrig glädjas av Man United, men de ligger faktisk en plats före på tabellen nu än vad de gjorde vid samma tidspunkt ifjol innan Hobbiten tog över. Vet inte vad ägarna/ledningen i Man Utd tänker om Solskjaer, men efter vad jag har förstått så har han stöd från Woodward och även spelarna. Dock så vore inte Solksjaer ngt att satsa vidare på om Man Utd har några ambitioner om att bli ett topplag igen.
Tycker absolut inte att Man City eller Pep "känns trötta", City kämpade fram tills slutsignalen men det märks tydligt att de saknar Kompany i försvaret. Sedan så är några av deras viktigaste spelare skadade. Pep har kontrakt med City ut 20-21 och han sa nyligen att hans ambition är att skapa historia med City.
I dagsläget så har jag svårt för att se ngt som kan stoppa Liverpool från att vinna titeln, men mkt kan hända på 6 månader. Tror dock att City nu är ute ur titelracet och att Leicester är det enda laget som kan stoppa Liverpool.