2019-12-06, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Nu rapporteras det att Arsenal kommer att presentera en ny manager vid slutet av veckan, dock så står det inget om vilken denna manager är men kandidater som Allegri, Jardim, Vieira, Rose, Rodgers och Howe nämns i samband till jobbet i AFC.
Desperationen ökar. Är det egentligen inte Enrique man vill plocka in efter EM eller har det tåget gått? I och med gårdagens förlust är det framför allt att rädda säsongen från att gå än mer åt helvete som gäller. Detsamma kan sägas om Tottenham och Everton. Dessa tre lag får nog dessvärre finna sig i att 19/20 ser ut att bli en stor besvikelse.
Antingen står man fast vid Ljungberg och tar in någon man verkligen vill ha i sommar som får börja om på ny kula och bygga om laget, eller så plockar man in någon längre ner på önskelistan nu i hopp om en snabb förändring. Vet dock inte hur intresserade någon av ovanstående är att komma in mitt i säsongen och försöka rädda skutan. Kanske Vieira?

Marco Rose är ju annars ett intressant namn som jag inte sett nämnas tidigare. Har gjort det riktigt bra med Gladbach nere i Tyskland men gör trots allt sin första säsong och lär inte vilja lämna nu. Allegri har väl tidigare sagt att han inte heller vill ta något jobb förrän till sommaren? Annars är han tillsammans med Rodgers kanske det bästa alternativet. Howe och Jardim känns som nödlösningar men är å andra sidan kanske de mest troliga om man vill anställa någon nu.
Senast redigerad av radiopanna 2019-12-06 kl. 09:59.
Citera
2019-12-06, 10:36
Moderator
zanteras avatar
Känns som det bästa just nu för Arsenal vore t.ex. Benitez eller Allegri och att man lyckas hitta tillbaka till någon sorts Boring Arsenal 2.0 där man håller nollan och kanske gör 1 mål framåt. Det är klart på lång sikt att klubben vill spela anfallsfotboll som man gjorde under Wenger's glansdagar men just nu fungerar ju varken offensiven eller defensiven. När man släpper 2 mål i nästan varje match och måste göra 3 framåt.. det är ju en enorm uppförsbacke. Gammal klyscha men "försvar vinner titlar" och kollar vi på t.ex. Liverpool jämfört med City så är det ju just försvaret som är skillnaden denna säsongen. (Klart City hade varit bättre med Laporte)
Citera
2019-12-06, 12:08
Avslutad
Chelseas transferförbud hävt

https://www.aftonbladet.se/a/4qQ4w6
Citera
2019-12-06, 12:18
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Chelseas transferförbud hävt

https://www.aftonbladet.se/a/4qQ4w6

Behöver de nån?
Citera
2019-12-06, 13:04
Medlem
Dickenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Behöver de nån?

Ytterbackar och en ny högerytter istället för Pedro/Willian möjligtvis
Citera
2019-12-06, 18:47
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Vad gäller Robbos fall över Davies var syftet det, tjuvsmäll och retas. Robertson är Liverpools grisigaste spelare, han gillar dela ut en smäll här och där. Jag är inte överförtjust i det, ärligt talat. En retsticka. Borde fått gult i det minsta.

Gjorde väl något liknade i napoli matchen också. Hoppas karma straffar grisen snart, tråkigt när han är den bästa på sin position i ligan. Hoppas klopp ryter till åt honom innan han blir en Pepe.
Citera
2019-12-06, 23:01
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Nigel pearson ska försöka rädda watford med en ny great escape som han genomförde med leicester. Och vad som hände därefter vet vi alla.

Och arsenal kan nog sluta drömma om brendan nu då han idag skrev nytt kontrakt till 2025. Blir å dras med freddie ett tag till. Kul.
Citera
2019-12-06, 23:41
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Desperationen ökar. Är det egentligen inte Enrique man vill plocka in efter EM eller har det tåget gått? I och med gårdagens förlust är det framför allt att rädda säsongen från att gå än mer åt helvete som gäller. Detsamma kan sägas om Tottenham och Everton. Dessa tre lag får nog dessvärre finna sig i att 19/20 ser ut att bli en stor besvikelse.
Antingen står man fast vid Ljungberg och tar in någon man verkligen vill ha i sommar som får börja om på ny kula och bygga om laget, eller så plockar man in någon längre ner på önskelistan nu i hopp om en snabb förändring. Vet dock inte hur intresserade någon av ovanstående är att komma in mitt i säsongen och försöka rädda skutan. Kanske Vieira?

Marco Rose är ju annars ett intressant namn som jag inte sett nämnas tidigare. Har gjort det riktigt bra med Gladbach nere i Tyskland men gör trots allt sin första säsong och lär inte vilja lämna nu. Allegri har väl tidigare sagt att han inte heller vill ta något jobb förrän till sommaren? Annars är han tillsammans med Rodgers kanske det bästa alternativet. Howe och Jardim känns som nödlösningar men är å andra sidan kanske de mest troliga om man vill anställa någon nu.
Tror inte att det är desperation från Arsenal, det är tydligt att vi behöver få in en ny manager så snabbt som möjligt. Det pratades länge om att Enrique skulle ta över till sommaren men det har har varit tyst om det på sistonde, tidigare i dag så rapporterades att Arsenal kommer att presentera en ny manager vid början av nästa vecka (efter matchen mot West Ham) men vet inte hur trovärdiga dessa uppgifter är. Rodgers blir det ju isf uppenbarligen inte eftersom att han har tecknat nytt kontrakt med Leicester, Vieira känns som med ett väldigt osäkert kort, Marco Rose är en helt klart en intressant tränare som jag tror hade gett Arsenal en boost, Allegri hade utan tvekan varit den klart bästa kandidaten till att ta över men han önskar tydligen inte att ta över ngn klubb nu, Howe tycker jag hade spännande men liksom Vieira ett osäkert kort, Jardim vann franska ligan med Monaco före Emery`s PSG 16/17 och tog Monaco till semifinal i CL där han blandannat slog ut Pep`s City så förtstår inte helt hur du kan tycka att han skulle vara ett osäkert kort anledningen till att det går sämre för Monaco nu är för att de tappade alla nyckelspelarna. Hursomhelst så hoppas jag att vi får in ngn ny manager så snabbt som möjligt.
Citera
2019-12-07, 00:11
Moderator
zanteras avatar
Jardim känns som något av en joker. Gjorde det riktigt bra säsongen där Monaco var lysande - men då hade de ju också en monsterlag där 75% av laget eller något nu spelar i bättre klubbar. Sedan dess har det gått sämre och han fick väl sparken för att sedan komma in igen efter Henry? Den stora frågan blir såklart hur mycket av topp-säsongen som var Jardim och hur mycket som var spelarna (flera av dem är ju i bättre klubbar nu så säger ju en del) samtidigt som hans svagare säsonger kan bortförklaras med "Laget sålde spelarna så han hade inget att jobba med". Lite som med Ranieri där man í ena handen kan lyfta fram Leicester som vann PL men i andra lyfta fram många andra säsonger där han inte fått till det.

Jag tycker Jardim är ett intressant namn men jag förstår ändå varför någon klassar honom som ett osäkert kort. Succé-säsongen är ändå några år bakom oss nu.
Citera
2019-12-07, 13:31
Avslutad
En fundering, finns det en tråd för Championship eller kan man använda denna tråden för att snacka övergångar och resultat mm.

Mvh
Citera
2019-12-07, 14:50
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Jardim känns som något av en joker. Gjorde det riktigt bra säsongen där Monaco var lysande - men då hade de ju också en monsterlag där 75% av laget eller något nu spelar i bättre klubbar. Sedan dess har det gått sämre och han fick väl sparken för att sedan komma in igen efter Henry? Den stora frågan blir såklart hur mycket av topp-säsongen som var Jardim och hur mycket som var spelarna (flera av dem är ju i bättre klubbar nu så säger ju en del) samtidigt som hans svagare säsonger kan bortförklaras med "Laget sålde spelarna så han hade inget att jobba med". Lite som med Ranieri där man í ena handen kan lyfta fram Leicester som vann PL men i andra lyfta fram många andra säsonger där han inte fått till det.

Jag tycker Jardim är ett intressant namn men jag förstår ändå varför någon klassar honom som ett osäkert kort. Succé-säsongen är ändå några år bakom oss nu.
Tycker att Jardim hade varit ett starkt val för Arsenal, han fick sparken av Monaco men det samma fick en viss Arsene Wenger i 1994. Monaco imponerade stort i 16/17 säsongen, men de sålde (nästan) alla av nyckelspelarna från den säsongen och det säger sig själv att ingen tränare kan vinna titlar med ett B lag. Annars så tror jag även att Jardim`s sett att spela fotboll på hade passat Arsenal bra, Jardim har dessutom visat att han är bra på att bygga lag.
Citera
2019-12-07, 15:28
Avslutad
Kepa håller inte. Jag har skrivit det tidigare. Ingen målvakt för ett storlag, han gör inga svåra räddningar och inger inget förtroende. Blek som spelare. 80 miljoner...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in