Citat:
Ursprungligen postat av
asdfghjklzxcvbnm
4 dead man walking i premier league just nu.
1. Ole. Borde sparkas det första som händer imorgon bitti förutsatt att poch är intresserad av att ta över united redan nu. Både ole spelarna ledningen och fansen har nog kommit till insikt att detta inte kommer lyckas. Out of his depth helt enkelt. Totalt clueless när det kommer till laguttagningar, coaching och uttalanden i media. Poch är perfekt för united med den satsningen på eget och ungt och att spela en offensiv rolig fotboll, tillskillnad från allegri exempelvis då man måste ändra riktning helt igen.
2. Silva. Oeerhört tajt i tabellen. Tycker silva borde stanna bra tränare. Koeman och martinez jagades ut. Nu uppskattade i landslagen. Evertons problem är mycket större än bara tränare. Fortfarande inte ersatt lukaku. Tosun är en flopp. Lewin håller inte. Silvas problem är att han borde gett keane mer förtroende. Mycket ut och in just nu. Lewin och tosun vet vi inte håller. Keane är fortfarande ett oprövat kort. Med allt det sagt ger jag silva 2-3 veckor till sen är han sparkad. Tuffa matcher som kommer upp mot leicester och liverpool exempelvis. Även chelsea väntar därefter.
3. Pellerini. Samma här som med silva. Skillnaden är att förra säsongen var bra mer positiv för pellegrini så han har lite mer utrymme. Men inte mycket. Tycker även här att han ska få fortsatt förtroende men gissar att även han får 2-3 veckor sen är han borta också. Likt silva är det en del tuffa matcher som väntar. Bland annat chelsea nästa vecka borta.
4. Emery. Stannar. Och borde stanna enligt mig. Opopulärt bland arsenal fansen säkert. Emery förtjänar kritik och vi kan nog gå så långt och säga att det inte blir någon lyckad sejour i arsenal. Men han förtjänar inte den skiten han får. Ni får svårt och hitta större gentleman inom fotbollen. Skyller aldrig ifrån sig. Går varken på domare var eller motståndare. Uppträder alltid respektfullt gentemot fans och media. Men tyvärr betyder ju sånt 0 i dagens fotboll.
1. Håller med om Ole. Fungerade bra som interim men borde inte fått kontraktet så tidigt och hade man väntat till sommaren hade man nog inte suttit i skiten nu. Som MU-supporter relaterar jag dock till hur du talar väl om Emery som person fast med Ole istället - han verkar sympatisk, har rätt vision och värvningarna/spelarna är unga och lovande, men tyvärr faller det på den taktiska biten och det är trots allt den viktigaste biten. Du kan plocka vem som helst som spelat FM eller Fifa som också hade haft "satsa på unga och lovande spelare" som nyckel i sin filosofi men det betyder inte att laget kommer klicka. Hade det inte varit Ole utan <random tränare> (säg t.ex. Pardew eller Big Sam bara för att nämna någon) så hade han redan fått sparken baserat på resultaten. Ole-försvararna pratar ofta om "han behöver tid" och "vi är inte bra nog" men vi ligger ändå bakom lag i tabellen som definitivt inte har bättre spelare, de har istället tränare som lyfter sina lag. Jag skulle också hellre se Poch men misstänker att Poch tar en paus till sommaren. Att Ole bör lämna tränarposten ser jag som nödvändigt MEN om vi inte har ett bra namn som vill/kan komma nu så antar jag att han kan få sitta till sommaren.
2. Angående Silva så är jag inte den som ser Everton så ofta (känns inte som de visar deras matcher mycket) men känns definitivt som 'dead man walking' och har gjort ett tag. 0-2 hemma mot Norwich som innan matchen hade katastrofal form är ju inte acceptabelt alls, det om något är ju en match man ska kunna vinna och få lite självförtroende. Jag håller dock med om att Everton gjort syndabockar av några tränare i rad nu och jag tycker ofta de värvar märkligt. Som du säger har inte anfallarna lyckats ersätta Lukaku men det känns ofta som de värvar spelarna som inte varit bra nog för top6 klubbarna - i hopp om att de ska lyfta Everton till top6. Iwobi, Walcott, Sigurdsson t.ex. är ju några spelare som inte kändes glödheta när de värvades in direkt. Kean från Juve kom med stor hype men har inte lämnat något avtryck. (Kanske inte fått mycket speltid dock?)
3. Angående Pellegrini tycker jag han borde få sparken och borde redan fått. West Ham känns som Everton fast kanske ännu sämre (det kan dock bero på att jag hade högre förväntningar på West Ham) men det är ett hyfsat lag på pappret som varken spelar bra offensivt eller defensivt. Pellegrini fick ju viss kritik i City för att han inte var bra defensivt men nu känns det inte som han väger upp med en stark offensiv heller. Dock känns West Ham som ett lag som skulle ersätta honom med <insert brittisk tränare som står för 60-tals fotboll> säsongen ut, så de kan väl lika gärna ha kvar Pellegrini och försöka spela fotboll. Hade varit kul att se någon yngre tränare med nya idéer nästa säsong.
4. Emery skulle jag personligen säga är största floppen, en tränare som varit i Arsenal i 1 ½ år och fortfarande inte vet sin bästa formation. Man kastar om i lagdelarna varje match, ena stunden är Özil ute i frysboxen oförklarligt, sedan startar han vecka in och vecka ut, Pepe värvades in för 70m och nöter bänk. Man har ligans bästa anfalls-duo i Lacazette och Aubameyang men känns lika farliga framåt som Watford. Varje match torskar man skott-statistiken mot motståndarna där bla. Watford hade 31 skott mot Arsenal och Southampton hade 21 nu senast i helgen. Trots ett hyfsat fönster så fungerar ingenting längre, offensiven är icke-existerande och målen som görs kommer helt slumpmässigt från en individuell prestation, och defensiven är om något sämre än när Wenger, mr "all attack" var i klubben. Jag håller dock med om att Emery verkar sympatisk som person men får han sitta kvar 1-2 säsonger till så kommer inte folk prata om att utmana om top4 utan de kommer prata om "kan vi sluta högre än Everton och West Ham?". Auba och Laca har snart bara 1 år kvar på kontrakten och verkar inte vilja förlänga med tanke på hur bedrövligt det är just nu, Torreira spelas som #10 i Arsenal trots att han är DM och verkar ju också vilja lämna. Risken är att de få ljusglimtarna man har kommer försvinna innan nästa tränare får chansen. Dock måste Arsenal få till nästa tränar-val så kan samtidigt förstå att de tvekar. Känns inte som det finns något jättebra val som nämnts till Arsenal, Freddie eller Arteta t.ex. vore gambling (kan bli bra, kan bli dåligt).