2020-01-21, 18:44
Medlem
Shankss avatar
Jag tror också det spelar in att de allra bästa spelarna kostar så inihelvete mycket pengar nu att de är svåra att lösa, även för de största klubbarna. Sedan tittar spelarna givetvis på vilken situation klubbarna är i. Det är roligare att gå till Liverpool och City i dagsläget för de är vinnande föreningar. United får betala riktiga rövarpriser för spelare just nu. Inte lätt att bygga laget då.

Däremot kan man ju undra var alla andra klubbar var när det gäller Minamino? Nu är han ju inte en garanterad succé men till det priset borde de allra flesta ha varit där och erbjudit minst lika saftiga löner som Liverpool.
Citera
2020-01-21, 19:39
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
För att vara någon skiter i klubben liverpool så verkar du se väldigt många matcher och diskutera dem. Var och varannat inlägg i både matchtråd och andra trådar handlar om liverpool. Du startar tillochmed egna trådar för att diskutera dem. Du verkar helt besatt av dem.

Och du tog på dig dumstruten förra säsongen när dina profetior om att liverpool skulle vinna i januari? Även en blind höna hittar rätt ibland. Inget är klart förens det är klart men som erik niva sa igår. Chansen är någon promille.

Får se hur resten av säsongen utvecklar sig men svårt och se detta liverpool vara ännu bättre än det city laget även om dem skulle slå poängrekordet. Enligt mig iallafall. Man city dominerade sina motståndare på ett annat sätt. Liverpool känns mer som en stabil maskin som bara ångar på. 106 mål. Tror dem hade 79 i målskillnad då city. Som sagt en del av säsongen kvar men om man fortsätter på samma spår liverpool ser jag inte dem komma upp i den målskillnaden och dominansen. Plus då att city tog den inhemska trippeln om man tittar utanför ligaspelet. Ligacupen är redan bränd. Men visst kan man göra något i CL igen så.

Du kan ju inte direkt påstå att jag var långt borta i min åsikt och profetia iaf. Jag Har följt PL slaviskt i 15,16 år så jag vet vad jag snackar om. I år är det ju klart sedan länge.

Jag kan hålla med dig om att Liverpool inte dominerar motståndet på samma sätt som City gjorde men de krossar lagen på annat sätt och poängen rullar likt förbannat in.
Citera
2020-01-21, 19:40
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Du kanske också skulle ta och lugna dig lite? Det enda dom är bättre i (JUST NU) är att dom har någon poäng mer än vad city hade vid tiden.

Titta gärna på rekorden city hade när säsongen var slut och jämför det när denna säsong är slut, åsna.

Vi får väl se hur det ser ut när säsongen är slut. Långt ifrån Citys makalösa 17/18 är de inte. City torskade två matcher då, värt att notera. Detta Liverpoollag är brutalt jävla bra, tyvärr.
Citera
2020-01-21, 21:05
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Vi får väl se hur det ser ut när säsongen är slut. Långt ifrån Citys makalösa 17/18 är de inte. City torskade två matcher då, värt att notera. Detta Liverpoollag är brutalt jävla bra, tyvärr.
Liverpool har gjort 52 mal i PL sahar langt den har sasongen medans Man City har gjort 64, dock sa har City slappt in langt mer mal an vad Liverpool har.
Citera
2020-01-22, 10:13
Medlem
Undrar hur City hade klarat sig utan Agüreo!
Citera
2020-01-22, 10:20
Medlem
EnLitenFryss avatar
Ser nu att det var Abraham som Bellerin vände borde för 2-2 igår. Abraham, som skadades när Holding föste in honom i reklamskyltarna runt minut 85. Uppenbart skadad, linkade omkring resten av matchen, men Chelsea hade använt alla byten. Trist att sådan cynism ska löna sig. Jag håller inte alls på Chelsea men gillar inte när mygel lönar sig.

På tal om cynism - Mason Mount var förbi Guendouzi i 76e. Först sliter Guendouzi i tröjan och när det inte funkar, sparkar han helt sonika Mount på benet. Ingen chans att nå boll, ren kapning. Gult kort och med facit i hand, rätt beslut. (ja, jag såg att Mount gav igen senare). Han är ganska grisig, Guendouzi.

I övrigt: Herrejävlar vilken usel bakåtpassning av Mustafi. Han börjar vara ett stående skämt, Lovren när han var som värst upphöjt till 10. Luiz röda kan man väl inte säga så mycket om, desperat situation, desperat försök, lyckades inte.

Starkt av Arsenal att fixa kryss men mycket tur. Första när Kante halkar och låter Martinelli springa rakt fram och in med den, andra som sagt så är det Abraham som ska täcka skottet men är ju skadad.

Everton - Newcastle - vilken kollaps. Everton leder 2-0, minut 93 (4 övertidsminuter), Florian fucking Lejeune får trycka in två bollar från 3m rätt framför kassen. Första är väl sånt som händer men andra, Everton totalt i upplösningstillstånd. Riktigt grisigt mål med massor av folk framför mål, studsar och har sig, går till sist in när Pickford räddar men långt in i egen bur. Bör ses. Sen hade man en boll i virket vid ställning 2-0 med. Hyfsad ångest.

Kolla även straffen City bränner mot Sheffield. Alla - alla tjuvar. Målvakten är långt framför linjen, Sheffield-spelarna långt in i boxen, City-spelare likaså. Så less på att det är så, kan de fixa det snart? VAR används bara för att korrigera när spelare vunnit fördel - ja men vann inte Henderson rätt mycket fördel av att komma ut? Börjar gå så långt att jag snart tycker bollen är ur spel när straffen gått oavsett. Räddar målvakt är det inspark typ, så länge han inte stöter den till hörna. Eftersom FA och FIFA vägrar fixa det.
Citera
2020-01-22, 11:54
Medlem
Anchelotti må se butter ut många gånger, men han visar sig att ha humor. Efter att ha släppt in två mål på övertid mot Newcastle igår var det uppmuntrande ord till spelarna. "Jag har tappat i en CL-final efter ha haft en 3-0 ledning".
Citera
2020-01-22, 23:18
Medlem
Ovcharkas avatar
Pinsamt.

Andra målet av Burnley var en luckoträff, OK. Men borde inte United göra mål?

Förstår fortfarande inte varför man sålde Lukaku. Han uppbackad av Rashford, Greenwood, James, Martial.... Det vore så mycket bättre.

Varför tappa Herrera? Han, McTominay och Pogba vore guld. Mata och Matic som back-up.

De Gea borde ha skeppats, men han håller.

Maguire och Wan Bissaka gör vad de kan.

Lindelöf och Shaw spelar OK, men inte tillräckligt bra. In med Škriniar.

Hade United ett skott på mål? De enda skotten kom från Martial, och som vanligt 15 meter över ribban.
Citera
2020-01-23, 00:08
Medlem
Sedan Rashford blev skadad har United gjort noll mål, mot Liverpool och Burnley. Denna måltorka kan mycket väl fortsätta och då börjar det se riktigt illa ut. De ligger högt i tabellen men är bara 11 poäng från relegering.

För ett par månader sedan var det snack om att värva Mandžukić, bara för att få någon spelare som kunde göra mål, även om det var en föredetting. Sedan började Rashford göra mål och det var ingen akut kris längre.

Nu med Rashford skadad så har United större problem än någon gång de senaste femtio åren.
Citera
2020-01-23, 08:41
Medlem
Är enig med många om att United inte har den starkaste av trupper för tillfället men kan ju ändå omöjligt ändå vara så att OGS är rätt man att leda det här laget. Finns det något lag i PL eller Championship som ens skulle anställa honom om han blivit tillgänglig?
Citera
2020-01-23, 09:07
Medlem
preben12s avatar
Tottenham ser lite bättre och bättre ut varje match. Det var ingen speciellt bra insats mot Norwich igår men man vann och stundtals fanns det tendenser till bra spel. Lo Celso ser bra ut och kan Ndombele också komma tillbaka kan nog våren bli rätt trevlig ändå. Viktigt att ha Lloris tillbaka också. Gazzaniga har gjort det okej men är tyvärr inte bra nog som etta för ett lag med ambitioner att spela i CL.

Man har nu tagit 20 poäng på 12 matcher under Mourinho i jämförelse med 14 poäng på 12 matcher under Pochettino. Skulle gissa att Chelsea landar någonstans runt 60-63 poäng vilket innebär att Tottenham måste ta 27-30 poäng på resterande 14 för att komma topp 4. Vilket är över två poäng per match, tveksamt om man kommer göra det tyvärr. Speciellt med tanke på att Tottenhams återstående hemmamatcher är:

Man City
Wolves
Man United
West Ham
Everton
Arsenal
Leicester
Citera
2020-01-23, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shanks
Jag tror också det spelar in att de allra bästa spelarna kostar så inihelvete mycket pengar nu att de är svåra att lösa, även för de största klubbarna. Sedan tittar spelarna givetvis på vilken situation klubbarna är i. Det är roligare att gå till Liverpool och City i dagsläget för de är vinnande föreningar. United får betala riktiga rövarpriser för spelare just nu. Inte lätt att bygga laget då.

Däremot kan man ju undra var alla andra klubbar var när det gäller Minamino? Nu är han ju inte en garanterad succé men till det priset borde de allra flesta ha varit där och erbjudit minst lika saftiga löner som Liverpool.

United var intresserade, men de hade inte koll på att han hade en så låg utköpsklausul. Förvånande att inte de ansvariga för spelarköp har bättre information.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in