2019-11-26, 10:24
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrZF
Vad tror vi om Newcastle?

Kommer Newcastle bli uppkäkade och slåss om bottenstriden eller går det att få ett uppsving med Steve Bruce som tränare? Newcastle möter Man City till helgen och ännu en förlust är väl att vänta för hans del självförtroende är nog inte högt i klubben just nu. Såg väldigt skralt ut mot ett hungrigt Villa igår.

Tror mest det beror på lagen under i tabellen och om de kommer igång eller inte. Newcastle kommer väl från 2 vinster i rad innan förlusten igår och de känns ändå helt OK. Tror de slutar någonstans mellan 15e-17e plats, möjligtvis att de blir indragna i nedflyttningsstriden om Southampton/Norwich t.ex. börjar vinna lite matcher.
Citera
2019-11-26, 10:35
Medlem
Citat:

Kommer Newcastle bli uppkäkade och slåss om bottenstriden eller går det att få ett uppsving med Steve Bruce som tränare? Newcastle möter Man City till helgen och ännu en förlust är väl att vänta för hans del självförtroende är nog inte högt i klubben just nu. Såg väldigt skralt ut mot ett hungrigt Villa igår.

Klubbens stora problem heter Mike Ashley. Vem som är manager spelar inte så stor betydelse.
Citera
2019-11-26, 10:52
Medlem
Ledarens avatar
Tar en titt i spåkulan jag med och ser en annan framtid löpa ut.

Efter ett antal dispyter med Firmino men framförallt Mane så lämnar Salah Liverpool och ansluter till Barcelona. Denna sommar eller nästa är oklart, men lämnar gör han. Drömmen att få spela med Messi som alla spelare gör blir för stor? Högst tänkbart.

Pep lämnar till sommaren och ersätts av Luis Enrique (”It’s like poetry, it rhymes” för att citera George Lucas) City och Chelsea kommer göra upp om titeln med ett United hack i häl lett av Pochettino. Efter ha värvat Harry Winks blir Winks och McTominay ligans bästa mittfält pga orsaker. Pochettino skolar även om Martial till vänsterback.

Liverpool då? Jo de kommer landa på en fjärdeplats, kanske femte? Lag stagnerar och det är nog Liverpools tur nästa år. Pga mättnad? Tröttnad? Mycket tyder på det.

Spurs kommer värva in Bruno Fernandes medans Eriksen går till Real på fri transfer. Lo Celsos transfer blir ej pga för dålig och förblir kvar i Real Betis. Lloris gör sin sista säsäong som förste målvakt, Vertonghen flyttar till Inter och Aurier nitar Lamela.

Fredrik Ljungberg blir interimtränare för Arsenal, vinner Audicupen och fansen är bortom sig av glädje. The invincibles återstår tror fansen och förhoppningarna har aldrig varit högre. Emanuelle Petit ansluter som andretränare. För länge har Arsenal letts av en blind man men kan Kroenke öppna plånboken och värva in McGinn eller någon annan tung mittfältspjäs, ja då kan Arsenal börja drömma om titlar.

Signerat,
Ledaren
Senast redigerad av Ledaren 2019-11-26 kl. 11:25.
Citera
2019-11-26, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren

Efter ett antal dispyter med Firmino men framförallt Mane så lämnar Salah Liverpool och ansluter till Barcelona. Denna sommar eller nästa är oklart, men lämnar gör han. Drömmen att få spela med Messi som alla spelare gör blir för stor? Högst tänkbart.

Pep lämnar till sommaren och ersätts av Luis Enrique (”It’s like poetry, it rhymes” för att citera George Lucas) City och Chelsea kommer göra upp om titeln med ett United hack i häl lett av Pochettino. Efter ha värvat Harry Winks blir Winks och McTominay ligans bästa mittfält pga orsaker. Pochettino skolar även om Martial till vänsterback.

Liverpool då? Jo de kommer landa på en fjärdeplats, kanske femte? Lag stagnerar och det är nog Liverpools tur nästa år. Pga mättnad? Tröttnad? Mycket tyder på det.

Spurs kommer värva in Bruno Fernandes medans Eriksen går till Real på fri transfer. Lo Celsos transfer blir ej pga för dålig och förblir kvar i Real Betis. Lloris gör sin sista säsäong som förste målvakt, Vertonghen flyttar till Inter och Aurier nitar Lamela.

Fredrik Ljungberg blir interimtränare för Arsenal, vinner Audicupen och fansen är bortom sig av glädje. The invincibles återstår tror fansen och förhoppningarna har aldrig varit högre. Emanuelle Petit ansluter som andretränare. För länge har Arsenal letts av en blind man men kan Kroenke öppna plånboken och värva in McGinn eller någon annan tung mittfältspjäs, ja då kan Arsenal börja drömma om titlar.

Signerat,
Ledaren

Varför skulle Salah hamna i dispyter med Firmino och Mané?
Citera
2019-11-26, 20:37
Medlem
Citat:

Jag tippade Newcastle som jumbo i år, och kan inte riktigt släppa tipset än. Bruce har gjort ett bra jobb, överraskande nog. Truppen är trots allt för dålig, och Bruce är i längden för dålig. Ashley ska jag inte ens gå in på. Newcastle är sämre än både Watford och Saints, så jag tror att de åker ut. Det är ändå en ganska konstig säsong, så vi får säkert se Steve Bruce i Europaspel nästa säsong.

Citat:

Signerat,
Ledaren

Haha, kul spådom. Jag ser gärna fler sådana! Kul läsning går före sannolikhet!

Jag tror faktiskt att Salah lämnar i sommar. Inte för att vilja spela med Messi, och inte för att ha bråkat med Firmino (vem kan bråka med den guden?), utan för att det bestämdes i somras. Jag tror att Nike-avtalet innebär en jättevärvning 2020, och att antingen Salah eller Mané funderat på att lämna. Personligen vill jag inte rubba den nuvarande trion, men jag kan definitivt se Salah ersätta Bale i Real och Sancho gå till Liverpool.

Pep lämnar, men får han till och med sparken? Spelschemat är svårt, och han känns obalanserad just nu.

Chelsea och United tror jag att spådomen har extremt fel i.

Arsenal och Spurs kan mycket väl stämma. Det låter till och med rimligt.

Som sagt - kul att läsa! Jag vill läsa fler spådomar
Citera
2019-11-27, 11:06
Avstängd
ms18s avatar
Pep kommer aldrig få sparken. City vet att det inte finns någon bättre att hämta in.

Han kommer inte lämna till nästa sommar heller.
Citera
2019-11-27, 12:38
Medlem
EnLitenFryss avatar
De som spekulerar i att Salah skulle lämna får nog tänka ett varv till. Vet att ett av inläggen var kåseri, but still.

Salah skulle kosta 200m+ om någon vill köpa honom, han fyller 28 i sommar och har inte varit lika bra som i förrfjol. Han har en skräddarsydd roll som passar honom som hand i handske i Liverpool, där han får utnyttja sin spetskompetens - fart och utmana. Anledningen till att han funkar så bra är Liverpools taktik och spelarna han har runtom sig. Motståndarna måste ha stenkoll på Salah, Mane och Firmino - annars smäller det.

Han är INTE i närheten av den nivå Messi eller Ronaldo har uppnått. Han är inte ens nära Luis Suarez 13/14, som bar ett mediokert lag på sina axlar mot en titelutmaning och var helt ostoppbar. Han är en viktig pusselbit av ett fantastiskt lag. Försök stoppa in den pusselbiten i ett sämre fungerande lag med annan taktik (Real/Barca) och han kommer vara en ny Gareth Bale. Ok ibland, bra ibland, meningslös för det mesta.

Så Salah kommer stanna, så länge han inte får hybris och bråkar sig bort. Att Real eller Barca skulle se honom som deras nya superstar som kommer ta upp manteln efter Ronaldo/Messi, då är de mer deluded än vad de redan är.

Då ser jag det som mer troligt att de går för Mane/Firmino. Mane är bra nog och har tillräckligt många verktyg i lådan för att vara i de lagen. Barca har dock tjockt på anfallare (Dembele, Messi, Griezmann, Suarez). Real har Hazard på samma position som Mane vill utgå från. Tveksamt. Firmino däremot vore en dröm för de här lagen att få in. Spelar centralt, jobbar stenhårt, tekniskt begåvad, osjälvisk och gör sin omgivning bättre. Klockren ersättare för Benzema och Suarez. Och som alla vet vill alla brassar till Real/Barca. Den är jag på riktigt orolig för.

Det Salah gör i Liverpool kan ersättas. Det Firmino gör är oersättligt.
Citera
2019-11-27, 13:33
Moderator
zanteras avatar
Jag får inte heller känslan av att Salah skulle lämna, där känns Mane troligare. Hade Salah fortsatt sin extremt glödheta form från förrförra (?) säsongen så är det möjligt att någon klubb hade öppnat plånboken trots det extrema priset, men iom att Salah individuellt presterat sämre (man kan dock säga att han spelar mer för laget) så är det nästan bättre för Liverpool då intresset bland andra klubbar svalnat.

Personligen känner jag lite så över hela Liverpool, det finns inte den där spelaren som sticker ut som är 11/10 Real Madrid/Barca nästa, utan hela laget fungerar väldigt bra tillsammans och de gör varandra bättre och det är framför allt Klopp som får spelarna att spela så bra. Liverpool under Rodgers t.ex. var ju verkligen "the Suarez show" och även Coutinho kändes lite samma. Nu är det mer en väloljad maskin där varje kugghjul bidrar.
Citera
2019-11-27, 14:05
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:

Signerat,
Ledaren
Hmm..

1. Tror knappast att varken Firmino eller Mane kommer att lämna Liverpool, Mane uttalade för typ 2 veckor sedan att han hoppades att få stanna i Liverpool karriären ut. Messi blir inte yngre och jag gissar att inom 2-3 år så är både hans och Ronaldo`s storhet förbi.

2. Pep uttalade för några dagar sedan att han hade inga planer om att lämna Man City i närmsta framtid och sa att han önskade att skapa sin egen historia med City. Luis Enrique har varit i samtal med Arsenal under några veckor men rykterna om Enrique till Arsenal har tystnat på sistonde, Olika källor säger att Enrique föredrar att bo i Spanien och att han inte gillar vädret i England.

3. Liverpool kommer säkerligen att förnya truppen innan de hamnar på fjärde eller femteplats i PL, även om de kommer att åka på en formsvacka och stagnera förr eller senare men tror inte att Klopp kommer att göra samma misstag som Poch gjorde i Tottenham.

4. Både Tottenham och Man Utd är ju ute efter Bruno Fernandes men tror att Mourinho har mer edge hos spelare än vad Solskjaer har. Eriksen kommer inte att bli aktuell för Real Madrid, inte ens på fri transfer.

5. Fredrik Ljungberg har inte gyldig licens till att vara huvudtränare, Freddie måste gå igenom en till tränarkurs innan han kan bli aktuell som huvudtränare, annars så är det otänkbart att Arsenal skulle välja en interim manager som ej har erfarinhet som huvudtränare. Arsenal har en lång tradition för att vara en klubb som inte spenderar mkt pengar på spelarköp, så har det varit länge innan Kroenke kom in i bilden.
Citera
2019-11-27, 16:53
Medlem
Knappt halvvägs in i säsongen och ni börjar redan spå nästa? Det är meningslöst med tanke på att det är näst intill omöjligt att säga. Nuvarande säsong är långt ifrån färdigspelad och skador på ett par nyckelspelare kan visa sig oerhört kostsamt för vilket lag som helst. Kolla bara på Manchester City efter skadan på Laporte - det ser skakigt ut och Fernandinho får vikariera som mittback. Jag har likt de flesta andra Liverpool som favorit att ta hem ligan då de för tillfället går som tåget men det kan ändra sig snabbt.

Kika även på Chelsea, som många helt avskrev från toppstriden p.g.a. transferförbudet och försäljningen av Hazard. Lampard har mycket kvar att slipa på men har såhär långt gjort det med bravur. De unga spelarna presterar över förväntan.

Leicesters framfart, vem spådde det inför säsongen? Sheffield United? Överlägset bäst hittills av nykomlingarna men jumbotippade av experterna inför säsongen.

Som sagt, inget är klart och mycket kan hända, inklusive för lagen jag nämnde. Det är oftast helt lönlöst att ta ut något i förskott vilket enligt mig också är tjusningen med Premier League till skillnad från Serie A eller Bundesliga där ett lag totaldominerar.
Citera
2019-11-28, 09:23
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Knappt halvvägs in i säsongen och ni börjar redan spå nästa? Det är meningslöst med tanke på att det är näst intill omöjligt att säga. Nuvarande säsong är långt ifrån färdigspelad och skador på ett par nyckelspelare kan visa sig oerhört kostsamt för vilket lag som helst. Kolla bara på Manchester City efter skadan på Laporte - det ser skakigt ut och Fernandinho får vikariera som mittback. Jag har likt de flesta andra Liverpool som favorit att ta hem ligan då de för tillfället går som tåget men det kan ändra sig snabbt.

Kika även på Chelsea, som många helt avskrev från toppstriden p.g.a. transferförbudet och försäljningen av Hazard. Lampard har mycket kvar att slipa på men har såhär långt gjort det med bravur. De unga spelarna presterar över förväntan.

Leicesters framfart, vem spådde det inför säsongen? Sheffield United? Överlägset bäst hittills av nykomlingarna men jumbotippade av experterna inför säsongen.

Som sagt, inget är klart och mycket kan hända, inklusive för lagen jag nämnde. Det är oftast helt lönlöst att ta ut något i förskott vilket enligt mig också är tjusningen med Premier League till skillnad från Serie A eller Bundesliga där ett lag totaldominerar.

Spurs sparkande av Poch sätter bollen i rullning, får många ringar på vattnet. Däribland Uniteds återväxt, tyvärr. Kul att spekulera och se hur rätt eller fel man får om ett år eller 18 månader.

-----------------------

Napoli är inget favoritlag för Liverpool. Det tycks som att man har svårt att bryta ned dem, att marginalerna går emot, att man inte vinner fast man är ett klart bättre lag. Innan någon nämner van Dijks fällning på Mertens som borde varit rött i fjol - ja, but still.

Mycket som går emot igår. Skadan på Fabinho, Mertens armbåge på van Dijk som tillfälligt sätter van Dijk ur spel och 0-1, den uteblivna straffen för Salah för att han står upp, oskärpa när man väl kommer till lägen (Firminos nick t.ex.). Tycker många små domslut gick med Napoli, de fick frispark i flera lägen där det lika gärna kunde varit spela på. Napoli får matchen dit de vill och gör det bra. Låt oss hoppas att vi slipper dem framöver. Koulibaly ser jag inte till vardags, men verkar vara en ogenomtränglig vägg när Liverpool möter dem. Lite spöke över dem.

Straffsituationen med Koulibaly vs Salah igår. Han får den troligen om han lägger sig. Det var väl någon härinne som sa att Salah är ligans värsta filmare, var är du nu? Äh, haters gonna hate. Damned if you do, damned if you don't.

Jag är ett stort fan av Joe Gomez men inte som högerback. Han kommer inte till sin rätt där. Förstår att Klopp låter honom vara reserv där då Lovren och Matip presterat bredvid van Dijk, men jag vill helst aldrig att Gomez spelar högeback mer annat än i undantagsfall.
Citera
2019-11-28, 12:40
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Spurs sparkande av Poch sätter bollen i rullning, får många ringar på vattnet. Däribland Uniteds återväxt, tyvärr. Kul att spekulera och se hur rätt eller fel man får om ett år eller 18 månader.

-----------------------

Napoli är inget favoritlag för Liverpool. Det tycks som att man har svårt att bryta ned dem, att marginalerna går emot, att man inte vinner fast man är ett klart bättre lag. Innan någon nämner van Dijks fällning på Mertens som borde varit rött i fjol - ja, but still.

Mycket som går emot igår. Skadan på Fabinho, Mertens armbåge på van Dijk som tillfälligt sätter van Dijk ur spel och 0-1, den uteblivna straffen för Salah för att han står upp, oskärpa när man väl kommer till lägen (Firminos nick t.ex.). Tycker många små domslut gick med Napoli, de fick frispark i flera lägen där det lika gärna kunde varit spela på. Napoli får matchen dit de vill och gör det bra. Låt oss hoppas att vi slipper dem framöver. Koulibaly ser jag inte till vardags, men verkar vara en ogenomtränglig vägg när Liverpool möter dem. Lite spöke över dem.

Straffsituationen med Koulibaly vs Salah igår. Han får den troligen om han lägger sig. Det var väl någon härinne som sa att Salah är ligans värsta filmare, var är du nu? Äh, haters gonna hate. Damned if you do, damned if you don't.

Jag är ett stort fan av Joe Gomez men inte som högerback. Han kommer inte till sin rätt där. Förstår att Klopp låter honom vara reserv där då Lovren och Matip presterat bredvid van Dijk, men jag vill helst aldrig att Gomez spelar högeback mer annat än i undantagsfall.

Knappast första gången han försöker stå upp och inte får straff. Hans rykte som filmare är kraftigt överdrivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in