Citat:
Ursprungligen postat av
radiopanna
Knappt halvvägs in i säsongen och ni börjar redan spå nästa? Det är meningslöst med tanke på att det är näst intill omöjligt att säga. Nuvarande säsong är långt ifrån färdigspelad och skador på ett par nyckelspelare kan visa sig oerhört kostsamt för vilket lag som helst. Kolla bara på Manchester City efter skadan på Laporte - det ser skakigt ut och Fernandinho får vikariera som mittback. Jag har likt de flesta andra Liverpool som favorit att ta hem ligan då de för tillfället går som tåget men det kan ändra sig snabbt.
Kika även på Chelsea, som många helt avskrev från toppstriden p.g.a. transferförbudet och försäljningen av Hazard. Lampard har mycket kvar att slipa på men har såhär långt gjort det med bravur. De unga spelarna presterar över förväntan.
Leicesters framfart, vem spådde det inför säsongen? Sheffield United? Överlägset bäst hittills av nykomlingarna men jumbotippade av experterna inför säsongen.
Som sagt, inget är klart och mycket kan hända, inklusive för lagen jag nämnde. Det är oftast helt lönlöst att ta ut något i förskott vilket enligt mig också är tjusningen med Premier League till skillnad från Serie A eller Bundesliga där ett lag totaldominerar.
Spurs sparkande av Poch sätter bollen i rullning, får många ringar på vattnet. Däribland Uniteds återväxt, tyvärr. Kul att spekulera och se hur rätt eller fel man får om ett år eller 18 månader.
-----------------------
Napoli är inget favoritlag för Liverpool. Det tycks som att man har svårt att bryta ned dem, att marginalerna går emot, att man inte vinner fast man är ett klart bättre lag. Innan någon nämner van Dijks fällning på Mertens som borde varit rött i fjol - ja, but still.
Mycket som går emot igår. Skadan på Fabinho, Mertens armbåge på van Dijk som tillfälligt sätter van Dijk ur spel och 0-1, den uteblivna straffen för Salah för att han står upp, oskärpa när man väl kommer till lägen (Firminos nick t.ex.). Tycker många små domslut gick med Napoli, de fick frispark i flera lägen där det lika gärna kunde varit spela på. Napoli får matchen dit de vill och gör det bra. Låt oss hoppas att vi slipper dem framöver. Koulibaly ser jag inte till vardags, men verkar vara en ogenomtränglig vägg när Liverpool möter dem. Lite spöke över dem.
Straffsituationen med Koulibaly vs Salah igår. Han får den troligen om han lägger sig. Det var väl någon härinne som sa att Salah är ligans värsta filmare, var är du nu? Äh, haters gonna hate. Damned if you do, damned if you don't.
Jag är ett stort fan av Joe Gomez men inte som högerback. Han kommer inte till sin rätt där. Förstår att Klopp låter honom vara reserv där då Lovren och Matip presterat bredvid van Dijk, men jag vill helst aldrig att Gomez spelar högeback mer annat än i undantagsfall.