2019-11-24, 16:36
Medlem
EnLitenFryss avatar
Ett kvitto på den inkompetens som härjat på Old Trafford de senaste åren:

Citat:
Staggeringly, Manchester United are paying Sanchez, on loan at Inter Milan and currently injured, more than Sheffield United are paying their entire squad. Inter are paying around £4.5m of Sanchez's £21m annual salary.
Citera
2019-11-24, 22:40
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
4 dead man walking i premier league just nu.

1. Ole. Borde sparkas det första som händer imorgon bitti förutsatt att poch är intresserad av att ta över united redan nu. Både ole spelarna ledningen och fansen har nog kommit till insikt att detta inte kommer lyckas. Out of his depth helt enkelt. Totalt clueless när det kommer till laguttagningar, coaching och uttalanden i media. Poch är perfekt för united med den satsningen på eget och ungt och att spela en offensiv rolig fotboll, tillskillnad från allegri exempelvis då man måste ändra riktning helt igen.

2. Silva. Oeerhört tajt i tabellen. Tycker silva borde stanna bra tränare. Koeman och martinez jagades ut. Nu uppskattade i landslagen. Evertons problem är mycket större än bara tränare. Fortfarande inte ersatt lukaku. Tosun är en flopp. Lewin håller inte. Silvas problem är att han borde gett keane mer förtroende. Mycket ut och in just nu. Lewin och tosun vet vi inte håller. Keane är fortfarande ett oprövat kort. Med allt det sagt ger jag silva 2-3 veckor till sen är han sparkad. Tuffa matcher som kommer upp mot leicester och liverpool exempelvis. Även chelsea väntar därefter.

3. Pellerini. Samma här som med silva. Skillnaden är att förra säsongen var bra mer positiv för pellegrini så han har lite mer utrymme. Men inte mycket. Tycker även här att han ska få fortsatt förtroende men gissar att även han får 2-3 veckor sen är han borta också. Likt silva är det en del tuffa matcher som väntar. Bland annat chelsea nästa vecka borta.

4. Emery. Stannar. Och borde stanna enligt mig. Opopulärt bland arsenal fansen säkert. Emery förtjänar kritik och vi kan nog gå så långt och säga att det inte blir någon lyckad sejour i arsenal. Men han förtjänar inte den skiten han får. Ni får svårt och hitta större gentleman inom fotbollen. Skyller aldrig ifrån sig. Går varken på domare var eller motståndare. Uppträder alltid respektfullt gentemot fans och media. Men tyvärr betyder ju sånt 0 i dagens fotboll.

Med det sagt fungerar det inte fotbollsmässigt. Lag som southampton och burnley kommer till emirates och skapar fler chansen liksom.Men frågan är vad man har å vinna på att sparka honom? Ingenting säger jag. Finns ingen tränare tillgänglig som kommer lyfta arsenal till topp 4 tror jag. Bästa chansen dem har till CL spel nästa säsong är och vinna europa league. Och där sitter man just nu med den bästa av dem alla med 3 raka titlar i europa league med sevilla och en final plats förra säsongen. Lika bra att ge han chansen att vinna en till och ta en lång funderare resten av säsongen på vem som ska ta över.

Avslutar med Djävuelns påfund VAR. Två händer i ryggen. Spelare lägger sig ned. Knuff eller förstärkning. Ingen vet. Men det hindrar inte VAR från att konstatera att det oundvikligen 110% BORTOM ALL RIMLIGT TVIVEL var ett felaktigt beslut som begåtts på planen. Lika bra att ta bort den benämningen och istället säga att videodomaren gör det han eller hon tycker är rätt utifrån sin position som domarexpert. Då kan ingen ifrågasätta besluten. Eller ännu bättre. Skita i VAR helt så slipper man spelavbrott om det ändå ska vara subjektiva bedömningar eller rent lotteri som ska avgöra beskluten i VAR rummet. Ingen skillnad mot hur det var innan VAR, förutom just att vi slapp alla avbrott.
Citera
2019-11-25, 08:56
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Sanchez till United är så här i efterhand en jätteflopp men vad tyckte vi egentligen när dealen gjordes? Jag var orolig.

Det är en styrka att avgöra sent (sista 10 + övertid) men oroväckande att inte kunna avgöra tidigare. Poängtappen är troligtvis inte långt borta om spelet inte blir bättre.

Citat:
Milner 90+5th v Leicester (2-1)
Lallana 85th v Man Utd (1-1)
Origi 90+4th v Arsenal (5-5)p
Robertson 87th v Aston Villa (1-1)
Mane 90+4th v Aston Villa (2-1)
Firmino 85th v Palace (2-1)
https://t.co/kcbdlG0xxm

Orginaltweeten innehåller även Salahs mål mot Tottenham i 75:e, men tycker inte att det ska räknas med.
Citera
2019-11-25, 12:00
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
4 dead man walking i premier league just nu.

1. Ole. Borde sparkas det första som händer imorgon bitti förutsatt att poch är intresserad av att ta över united redan nu. Både ole spelarna ledningen och fansen har nog kommit till insikt att detta inte kommer lyckas. Out of his depth helt enkelt. Totalt clueless när det kommer till laguttagningar, coaching och uttalanden i media. Poch är perfekt för united med den satsningen på eget och ungt och att spela en offensiv rolig fotboll, tillskillnad från allegri exempelvis då man måste ändra riktning helt igen.

2. Silva. Oeerhört tajt i tabellen. Tycker silva borde stanna bra tränare. Koeman och martinez jagades ut. Nu uppskattade i landslagen. Evertons problem är mycket större än bara tränare. Fortfarande inte ersatt lukaku. Tosun är en flopp. Lewin håller inte. Silvas problem är att han borde gett keane mer förtroende. Mycket ut och in just nu. Lewin och tosun vet vi inte håller. Keane är fortfarande ett oprövat kort. Med allt det sagt ger jag silva 2-3 veckor till sen är han sparkad. Tuffa matcher som kommer upp mot leicester och liverpool exempelvis. Även chelsea väntar därefter.

3. Pellerini. Samma här som med silva. Skillnaden är att förra säsongen var bra mer positiv för pellegrini så han har lite mer utrymme. Men inte mycket. Tycker även här att han ska få fortsatt förtroende men gissar att även han får 2-3 veckor sen är han borta också. Likt silva är det en del tuffa matcher som väntar. Bland annat chelsea nästa vecka borta.

4. Emery. Stannar. Och borde stanna enligt mig. Opopulärt bland arsenal fansen säkert. Emery förtjänar kritik och vi kan nog gå så långt och säga att det inte blir någon lyckad sejour i arsenal. Men han förtjänar inte den skiten han får. Ni får svårt och hitta större gentleman inom fotbollen. Skyller aldrig ifrån sig. Går varken på domare var eller motståndare. Uppträder alltid respektfullt gentemot fans och media. Men tyvärr betyder ju sånt 0 i dagens fotboll.

1. Håller med om Ole. Fungerade bra som interim men borde inte fått kontraktet så tidigt och hade man väntat till sommaren hade man nog inte suttit i skiten nu. Som MU-supporter relaterar jag dock till hur du talar väl om Emery som person fast med Ole istället - han verkar sympatisk, har rätt vision och värvningarna/spelarna är unga och lovande, men tyvärr faller det på den taktiska biten och det är trots allt den viktigaste biten. Du kan plocka vem som helst som spelat FM eller Fifa som också hade haft "satsa på unga och lovande spelare" som nyckel i sin filosofi men det betyder inte att laget kommer klicka. Hade det inte varit Ole utan <random tränare> (säg t.ex. Pardew eller Big Sam bara för att nämna någon) så hade han redan fått sparken baserat på resultaten. Ole-försvararna pratar ofta om "han behöver tid" och "vi är inte bra nog" men vi ligger ändå bakom lag i tabellen som definitivt inte har bättre spelare, de har istället tränare som lyfter sina lag. Jag skulle också hellre se Poch men misstänker att Poch tar en paus till sommaren. Att Ole bör lämna tränarposten ser jag som nödvändigt MEN om vi inte har ett bra namn som vill/kan komma nu så antar jag att han kan få sitta till sommaren.

2. Angående Silva så är jag inte den som ser Everton så ofta (känns inte som de visar deras matcher mycket) men känns definitivt som 'dead man walking' och har gjort ett tag. 0-2 hemma mot Norwich som innan matchen hade katastrofal form är ju inte acceptabelt alls, det om något är ju en match man ska kunna vinna och få lite självförtroende. Jag håller dock med om att Everton gjort syndabockar av några tränare i rad nu och jag tycker ofta de värvar märkligt. Som du säger har inte anfallarna lyckats ersätta Lukaku men det känns ofta som de värvar spelarna som inte varit bra nog för top6 klubbarna - i hopp om att de ska lyfta Everton till top6. Iwobi, Walcott, Sigurdsson t.ex. är ju några spelare som inte kändes glödheta när de värvades in direkt. Kean från Juve kom med stor hype men har inte lämnat något avtryck. (Kanske inte fått mycket speltid dock?)

3. Angående Pellegrini tycker jag han borde få sparken och borde redan fått. West Ham känns som Everton fast kanske ännu sämre (det kan dock bero på att jag hade högre förväntningar på West Ham) men det är ett hyfsat lag på pappret som varken spelar bra offensivt eller defensivt. Pellegrini fick ju viss kritik i City för att han inte var bra defensivt men nu känns det inte som han väger upp med en stark offensiv heller. Dock känns West Ham som ett lag som skulle ersätta honom med <insert brittisk tränare som står för 60-tals fotboll> säsongen ut, så de kan väl lika gärna ha kvar Pellegrini och försöka spela fotboll. Hade varit kul att se någon yngre tränare med nya idéer nästa säsong.

4. Emery skulle jag personligen säga är största floppen, en tränare som varit i Arsenal i 1 ½ år och fortfarande inte vet sin bästa formation. Man kastar om i lagdelarna varje match, ena stunden är Özil ute i frysboxen oförklarligt, sedan startar han vecka in och vecka ut, Pepe värvades in för 70m och nöter bänk. Man har ligans bästa anfalls-duo i Lacazette och Aubameyang men känns lika farliga framåt som Watford. Varje match torskar man skott-statistiken mot motståndarna där bla. Watford hade 31 skott mot Arsenal och Southampton hade 21 nu senast i helgen. Trots ett hyfsat fönster så fungerar ingenting längre, offensiven är icke-existerande och målen som görs kommer helt slumpmässigt från en individuell prestation, och defensiven är om något sämre än när Wenger, mr "all attack" var i klubben. Jag håller dock med om att Emery verkar sympatisk som person men får han sitta kvar 1-2 säsonger till så kommer inte folk prata om att utmana om top4 utan de kommer prata om "kan vi sluta högre än Everton och West Ham?". Auba och Laca har snart bara 1 år kvar på kontrakten och verkar inte vilja förlänga med tanke på hur bedrövligt det är just nu, Torreira spelas som #10 i Arsenal trots att han är DM och verkar ju också vilja lämna. Risken är att de få ljusglimtarna man har kommer försvinna innan nästa tränare får chansen. Dock måste Arsenal få till nästa tränar-val så kan samtidigt förstå att de tvekar. Känns inte som det finns något jättebra val som nämnts till Arsenal, Freddie eller Arteta t.ex. vore gambling (kan bli bra, kan bli dåligt).
Citera
2019-11-25, 12:04
Medlem
gato12s avatar
Drömmen som Arsenal fan är ju att Emery får gå och att Pochettino tar över. Alltid gillat honom och hans filosofi.
Lär ju näppeligen hända dock...

Edit: personligen har jag rätt så svårt för Emerys märkliga laguttagningar. Som att starta med tre grovjobbare på mittfältet på dussingäng i ligan. Inte värdigt ett lag som Arsenal
Senast redigerad av gato12 2019-11-25 kl. 12:07.
Citera
2019-11-25, 12:07
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Drömmen som Arsenal fan är ju att Emery får gå och att Pochettino tar över. Alltid gillat honom och hans filosofi.
Lär ju näppeligen hända dock...

Ett NLD med Arsenal och Poch som tränare mot Spurs med Mourinho som tränare hade varit väldigt intressant.
Citera
2019-11-25, 12:08
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Ett NLD med Arsenal och Poch som tränare mot Spurs med Mourinho som tränare hade varit väldigt intressant.
Blev rätt förvånad av att Mou gick till Spurs.

Men antar att resultaten hädanefter kommer först, oavsett hur det ser ut...

Mer cynism och mindre mål. Men kanske kan han få fason på Spurs totalhavererade försvar

Ironiskt nog så är det Mourinhos gamla lag som står för den sprudlande anfallsfotbollen just nu och då talar jag inte om Man U...
Senast redigerad av gato12 2019-11-25 kl. 12:11.
Citera
2019-11-25, 12:49
Medlem
Generalanderssons avatar
Pochettino er troligen den sista tränaren som jag skulle vilja se som Arsenal-boss, finns många bättre kandidater än vad Poch är.
Citera
2019-11-25, 16:57
Medlem
https://www.skysports.com/football/news/11095/11870031/ref-watch-clear-foul-at-selhurst-park-says-dermot-gallagher

Kul att de inte nämner det mest intressanta beslutet i 1-0 målet. Nämligen att hela bollen är utanför linjen när Pereira gör sin tackling (frisparken som löpduellen uppstår av). Jag förstår att domaren kan missa det men Ass. står med flaggan uppe för inkast när domaren ändrar till frispark. Ypperligt exempel på clear and obvious error (inte för att matchbilden hade blivit så annorlunda med tanke på hur bra Sheffield var och hur usla United inledde) men det silar man helt bort. Det kan ju inte ha missats helt i radiokommunikationen att ass. hade en helt annan bedömning än domaren.

Sen att Lovren får en minimal arm i ryggen och slänger sig som RvN - det reagerar man starkt på och för första gången ändrar man huvuddomarens initiella känsla av situationen.
Citera
2019-11-25, 23:38
Medlem
EnLitenFryss avatar
Upplagt för att United plockar in Pochettino när han fått ta lite semester. Tror inte United vinner på att plocka in en mentalt slutkörd Poch nu, han behöver ladda om. Före eller efter januarifönstret?

Har tittat i spåkulan och förutser att Liverpool City kommer göra upp om det även nästa säsong. Med tid och ett sommarfönster kommer Poch och United ta sikte på tredjeplatsen 20/21. Truppen har hål men inte så usla spelare, Poch kommer höja alla spelare 1-2 snäpp precis som Klopp gjorde i Liverpool. Om Henderson och Wijnaldum kan vara viktiga pusselbitar i ett lag som vinner CL och utmanar om PL, kan säkert en sån som McTominay trots sin begränsade kapacitet fylla en viktig roll i ett United på uppgång.

Bakom dem gör Arsenal som bytt ut Emery och Chelsea som har andrasäsongssyndrom upp om fjärdeplatsen. Nästa år kommer förväntningarna öka på Chelsea och då blir det att bekänna färg för Lampard. Spurs däremot. Bara ställa in sig på en period av återgång till det övre-mittenlag man är. Eriksen, Alderweireld, Vertonghen. Son kanske blir sugen på en flytt om City hägrar.

Pep har kontrakt till juni 2021 och Klopp till 2022. Sitter båda dessa herrar ut sina kontrakt? Kan se det ta stopp före dess på fler än ett sätt.

Bara glädjas United-fans, komma fram från skuggorna och brösta upp er. Alldeles för mycket pengar och för tungt varumärke för att klubben ska fortsätta denna mediokra ökenvandring man är ute på, förr eller senare är United tillbaka i toppen. Allt som krävs är att börja ta några vettiga beslut.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2019-11-25 kl. 23:45.
Citera
2019-11-26, 00:01
Moderator
zanteras avatar
Tycker det är alldeles för tidigt i att spå nästa säsong nu redan. Känns som Klopp-Pep racet kommer bränna ut båda. Tror Pep max gör 1 säsong till efter denna (kanske hoppar i sommar redan om det vill sig illa?) och angående Liverpool så tror jag att även om de vinner ligan så faller de offer för det som många ligavinnare har gjort där man tappar de där 10% extra man hade när man var hungriga och ville vinna titeln, men när den väl är vunnen och det gäller att försvara titeln så återgår spelarna till sin normala nivå igen. Missförstå mig dock inte, Liverpool och City har varit på en egen nivå i ~2 år nu, men det har samtidigt förstärkts av att övriga topplag underpresterat och genomgått stora förändringar.
Citera
2019-11-26, 09:36
Bannlyst
Vad tror vi om Newcastle?

Kommer Newcastle bli uppkäkade och slåss om bottenstriden eller går det att få ett uppsving med Steve Bruce som tränare? Newcastle möter Man City till helgen och ännu en förlust är väl att vänta för hans del självförtroende är nog inte högt i klubben just nu. Såg väldigt skralt ut mot ett hungrigt Villa igår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in