Citat:
Ursprungligen postat av
Alannon
Lägg nu inte samman kontexten, det förstör ju möjligheten att 20 år senare använda det som någon form av "anledning"
Börjar skrivas en del om att United skall vara hyfsat överens med Sancho om ett personligt kontrakt. Men det verkar inte som om klubbarna är överens om ett pris eller ens att en försäljning skall vara aktuell. Har jag missförstått allt med "tapping up" för är inte detta ett praktexempel annars?
Jag tror ärligt talat det där med att du inte får diskutera med spelaren är en regel som rundas på olika kreativa vis gång efter gång, av alla klubbar. Om klubben vill ha en spelare skickar de ut lite trevare via agenter och kontakter för att kolla intresset. Om gensvaret är positivt kan man börja förhandla under bordet via dessa kontakter, så man är på det stora hela överens. Sen göra gemensam action mot klubben spelaren tillhör, han säger via sin agent att han vill flytta och som av en slump finns det ett bud av klubben han vill gå till.
En jävligt smutsig del av fotbollen där ingen är oskyldig. Spelar du helt fair som klubb eller spelare blir du överkörd av dem som inte gör det. Med det sagt finns det ändå gränser för vad jag tycker är OK (simulera skada för att få flytta, lex Coutinho).
Liverpool en av få klubbar där det uppenbarligen funnits bevis för att man snackat med VVD före transfern och tvingades be om ursäkt. Oproffsigt att inte hantera det bättre från Liverpools sida.
------------
Ser att United och Alexis kanske är överens om att bryta kontraktet med. Undra hur mycket det kostar att lösa ut honom? Som Alexis hade jag inte tagit en krona mindre än det jag blivit lovad på hela kontraktslängden. SKa jag gå från en lön på 550.000 pund i veckan till typ 100.000 euro i veckan, då ska mellanskillnaden hem före jag flyttar. Men kanske Alexis tycker det är värt att offra pengar för att få spela fotboll och trivas med livet?