2020-08-03, 01:24
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
- Jamie Carragher

Någon som kan fylla på här? Är detta något välkänt eller är det bara Carraghers egna fantasier?

// PoK
Enda fördelen som jag kan se är att vänsterfotade oftare har en en bättre teknik, är bättre dribblare osv.
Senast redigerad av Generalandersson 2020-08-03 kl. 01:31.
Citera
2020-08-03, 01:26
Medlem
Generalanderssons avatar
Har nyss beställt min senaste supporterpryl: ffssports.com/product/ffs0706/?attribute_pa_style=t-shirt&attribute_pa_size=s&fbclid=IwAR0aWsWK4BrzwPp XsFCNc6sXWuHTYOoyoZXyQMioD-cEmGxJ5mT7QfngRa4

Visst är den snygg?
Senast redigerad av Generalandersson 2020-08-03 kl. 01:33.
Citera
2020-08-03, 01:28
Medlem
https://streamable.com/7rj0jy

Var bara tysta. Martinez är en gud i mål.
Citera
2020-08-03, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Varför skulle två vänsterfötter ha svårare än två högerfötter? Utbilda mig.

Känns helt jävla obefogat, har man spelat fotboll i ett par år bör man kunna spela bollen med bägge fötterna, om t.o.m. spelare i korpen klarar av det så borde man nog kunna förvänta sig det i den ekonomiskt bästa ligan i världen.
Citera
2020-08-04, 00:55
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Arteta har på 7 mnd vunnit mer titlar med the Gunners än vad Pochettino klarade av på 5,5 år med spurs

Och klopp har vunnit mer europatitlar med Liverpool än vad Arsenal gjort under hela deras existens.
Citera
2020-08-04, 03:41
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Och klopp har vunnit mer europatitlar med Liverpool än vad Arsenal gjort under hela deras existens.
Och här mina damer och herrar, vaknade liverpooltrollet till livs igen.
Citera
2020-08-04, 05:22
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz

Aja baja, Arsenal är bäst! Dom vann ju FA-cupen igen.
Citera
2020-08-04, 08:00
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Aja baja, Arsenal är bäst! Dom vann ju FA-cupen igen.
FA Cupen är världens äldsta fotbollsturnering.

Minns hur alla Liverpool fans tjatade i flera månader efter att de vann FA-Cupen i 2001.. Turligt nog, så har inte Arsenal fans ett så extremt stort mindrevärdeskomplex.
Citera
2020-08-04, 10:00
Medlem
Arons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
FA Cupen är världens äldsta fotbollsturnering.

Minns hur alla Liverpool fans tjatade i flera månader efter att de vann FA-Cupen i 2001.. Turligt nog, så har inte Arsenal fans ett så extremt stort mindrevärdeskomplex.

man vann trippeln det aret fa och ligacupen samt uefacupen sa det klart att man ar extra glada och snackar om det flera manader
Citera
2020-08-04, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
man vann trippeln det aret fa och ligacupen samt uefacupen sa det klart att man ar extra glada och snackar om det flera manader
Lägg nu inte samman kontexten, det förstör ju möjligheten att 20 år senare använda det som någon form av "anledning"

Börjar skrivas en del om att United skall vara hyfsat överens med Sancho om ett personligt kontrakt. Men det verkar inte som om klubbarna är överens om ett pris eller ens att en försäljning skall vara aktuell. Har jag missförstått allt med "tapping up" för är inte detta ett praktexempel annars?
Citera
2020-08-04, 11:09
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Lägg nu inte samman kontexten, det förstör ju möjligheten att 20 år senare använda det som någon form av "anledning"

Börjar skrivas en del om att United skall vara hyfsat överens med Sancho om ett personligt kontrakt. Men det verkar inte som om klubbarna är överens om ett pris eller ens att en försäljning skall vara aktuell. Har jag missförstått allt med "tapping up" för är inte detta ett praktexempel annars?

Jag tror ärligt talat det där med att du inte får diskutera med spelaren är en regel som rundas på olika kreativa vis gång efter gång, av alla klubbar. Om klubben vill ha en spelare skickar de ut lite trevare via agenter och kontakter för att kolla intresset. Om gensvaret är positivt kan man börja förhandla under bordet via dessa kontakter, så man är på det stora hela överens. Sen göra gemensam action mot klubben spelaren tillhör, han säger via sin agent att han vill flytta och som av en slump finns det ett bud av klubben han vill gå till.

En jävligt smutsig del av fotbollen där ingen är oskyldig. Spelar du helt fair som klubb eller spelare blir du överkörd av dem som inte gör det. Med det sagt finns det ändå gränser för vad jag tycker är OK (simulera skada för att få flytta, lex Coutinho).

Liverpool en av få klubbar där det uppenbarligen funnits bevis för att man snackat med VVD före transfern och tvingades be om ursäkt. Oproffsigt att inte hantera det bättre från Liverpools sida.

------------

Ser att United och Alexis kanske är överens om att bryta kontraktet med. Undra hur mycket det kostar att lösa ut honom? Som Alexis hade jag inte tagit en krona mindre än det jag blivit lovad på hela kontraktslängden. SKa jag gå från en lön på 550.000 pund i veckan till typ 100.000 euro i veckan, då ska mellanskillnaden hem före jag flyttar. Men kanske Alexis tycker det är värt att offra pengar för att få spela fotboll och trivas med livet?
Citera
2020-08-04, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag tror ärligt talat det där med att du inte får diskutera med spelaren är en regel som rundas på olika kreativa vis gång efter gång, av alla klubbar.

------------

Ser att United och Alexis kanske är överens om att bryta kontraktet med. Undra hur mycket det kostar att lösa ut honom?
Nej det tror jag med men att det sker väldigt mycket mer i det tysta mellan klubb - spelare. Nu kanske klubbarna har pratat iom att Dortmund verkar utåt sett villiga till affär om priset de satt matchas och det vet man ju inte men tyckte bara det lät fruktat konstigt när jag läste artiklen.

Lär ju inte bli mindre än mellanskillnaden han förlorar. Hyfsad flopp får man ju ändå säga, känns ju nästan som att Bebe var en billig affär i jämörelse xD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in