Citat:
Ursprungligen postat av
Alannon
Nej det tror jag med men att det sker väldigt mycket mer i det tysta mellan klubb - spelare. Nu kanske klubbarna har pratat iom att Dortmund verkar utåt sett villiga till affär om priset de satt matchas och det vet man ju inte men tyckte bara det lät fruktat konstigt när jag läste artiklen.
Lär ju inte bli mindre än mellanskillnaden han förlorar. Hyfsad flopp får man ju ändå säga, känns ju nästan som att Bebe var en billig affär i jämörelse xD
Skulle United landa Sancho höjer det i varje fall insatsen för nästa år. Även om det inte riktigt är där jag tycker de har behovet.
Alexis var verkligen en katastrof-affär för alla parter (utom ekonomiskt för Alexis då). Känns som att Arsenal dumpade honom i rätt tidpunkt, när han nått sin peak och dalade. Jämför med Liverpool som sålde Torres till Chelsea när han passerat zenit. Tyvärr för Arsenal tog man Mkhitaryan i utbyte, också en jätteflopp.
Man får minnas att det var guldsits för Alexis - 6 månader kvar på kontraktet, Arsenal ville förlänga och erbjöd 300k i veckan, City och United hade budkrig och trissade upp lönen. Alexis hade ju varit en av PLs bästa föregående säsonger.
Men säger väl också en hel del om Uniteds desperation där och då. Man skulle tillbaka och vinna titlar genast, köp de stjärnor som går att köpa oavsett priset.
Sancho-affären om den blir av påminner lite om det - Sancho är kanske inte vad man behöver, men det är en av spelarna på top shelf man kan få. Lite som Arsenals värvningar av Auba och Lacazzete - man köper för att man kan få dem, inte för att det är vad laget behöver.
Men man kanske inte ska döma för fort. Kan ju bli succé, Hade jag varit United GM i Football Manager hade jag satsat pengarna på andra positioner.