2020-08-04, 12:22
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Ser att United och Alexis kanske är överens om att bryta kontraktet med. Undra hur mycket det kostar att lösa ut honom? Som Alexis hade jag inte tagit en krona mindre än det jag blivit lovad på hela kontraktslängden. SKa jag gå från en lön på 550.000 pund i veckan till typ 100.000 euro i veckan, då ska mellanskillnaden hem före jag flyttar. Men kanske Alexis tycker det är värt att offra pengar för att få spela fotboll och trivas med livet?
Har sett några Unitedfans jubla över att bli av med Alexis då de endast ser till lönen de slipper betala, runt 60 miljoner pund tydligen. Att ersättning ska betalas finns inte med i beräkningen. Blir intressant att se hur det blir i slutändan. Har ingen koll på hur Alexis presterat under den senaste säsongen. Oavsett vilket finns det säkert någon klubb som är villiga att ge honom en chans.

Om United värvar Sancho är det bara att gratulera. Visst, övergånhssumman blir kraftig men värd chansningen för United som uppenbarligen har råd. Är mer nyfiken på vilken lön och bonus Sancho får för att skriva på jämfört med vad övriga i United tjänar.
Citera
2020-08-04, 14:36
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Alexis har lyft upp sig efter omstarten med 3 mål och 6 assists.

Försöker hitta Uniteds siffror för pengar dom är skyldiga, läst runt eller hört på internet angående att köpa Sancho för de dyra siffrorna när de har en hög debt.

// PoK
Citera
2020-08-04, 14:57
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Nej det tror jag med men att det sker väldigt mycket mer i det tysta mellan klubb - spelare. Nu kanske klubbarna har pratat iom att Dortmund verkar utåt sett villiga till affär om priset de satt matchas och det vet man ju inte men tyckte bara det lät fruktat konstigt när jag läste artiklen.

Lär ju inte bli mindre än mellanskillnaden han förlorar. Hyfsad flopp får man ju ändå säga, känns ju nästan som att Bebe var en billig affär i jämörelse xD

Skulle United landa Sancho höjer det i varje fall insatsen för nästa år. Även om det inte riktigt är där jag tycker de har behovet.

Alexis var verkligen en katastrof-affär för alla parter (utom ekonomiskt för Alexis då). Känns som att Arsenal dumpade honom i rätt tidpunkt, när han nått sin peak och dalade. Jämför med Liverpool som sålde Torres till Chelsea när han passerat zenit. Tyvärr för Arsenal tog man Mkhitaryan i utbyte, också en jätteflopp.

Man får minnas att det var guldsits för Alexis - 6 månader kvar på kontraktet, Arsenal ville förlänga och erbjöd 300k i veckan, City och United hade budkrig och trissade upp lönen. Alexis hade ju varit en av PLs bästa föregående säsonger.

Men säger väl också en hel del om Uniteds desperation där och då. Man skulle tillbaka och vinna titlar genast, köp de stjärnor som går att köpa oavsett priset.

Sancho-affären om den blir av påminner lite om det - Sancho är kanske inte vad man behöver, men det är en av spelarna på top shelf man kan få. Lite som Arsenals värvningar av Auba och Lacazzete - man köper för att man kan få dem, inte för att det är vad laget behöver.

Men man kanske inte ska döma för fort. Kan ju bli succé, Hade jag varit United GM i Football Manager hade jag satsat pengarna på andra positioner.
Citera
2020-08-04, 15:14
Medlem
civilians avatar
Håller inte med om att United inte "behöver" Sancho. Vill man vara med och åtminstone försöka närma sig City och Liverpool behöver man spelare av den här kalibern och potentialen - framförallt på en position där det man har det tunt.

Greenwood är blott 18 år och kommer näppeligen hålla jämnhög nivå en hel säsong som startspelare. Spelare i den åldern har nästan alltid dippar. James är en superb truppspelare att använda i särskilda matcher med särskilda matchplaner (hans försvarsspel är bättre än samtliga nuvarande yttrars i United, i min mening) men kanske inte mer än så. Samtidigt verkar både Rashford och Martial oförmögna att spela ordentligt fotboll när de utgår från högerkanten.

Så för mig är det en ruskigt bra värvning av United, om än något djävulskt dyr.
Citera
2020-08-04, 15:38
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av civilian
Håller inte med om att United inte "behöver" Sancho. Vill man vara med och åtminstone försöka närma sig City och Liverpool behöver man spelare av den här kalibern och potentialen - framförallt på en position där det man har det tunt.

Greenwood är blott 18 år och kommer näppeligen hålla jämnhög nivå en hel säsong som startspelare. Spelare i den åldern har nästan alltid dippar. James är en superb truppspelare att använda i särskilda matcher med särskilda matchplaner (hans försvarsspel är bättre än samtliga nuvarande yttrars i United, i min mening) men kanske inte mer än så. Samtidigt verkar både Rashford och Martial oförmögna att spela ordentligt fotboll när de utgår från högerkanten.

Så för mig är det en ruskigt bra värvning av United, om än något djävulskt dyr.

Fast har United det så tunt på högerkanten? Man har Martial, Rashford, James och Greenwood. Sen att endast Greenwood har funkat hyfsat, beror det på andra saker? Taktik, vänsterfotad, eller egenskaper?

Om Sancho kommer får man ännu en högerfotad winger till högerkanten, som förvisso spelat där en del i karriären men i annat lag med lite annan taktik.

Det kanske blir kanon. Om det blir det, kommer ingen ens fundera på transfersumman eller lönen. Jämför med Martial, vars övergångssumma sågs som horribel at the time - sen stack priserna iväg och Martial har visat kapacitet om än ojämn i United, så ingen snackar om den längre.

Det som hade retat mig som United-supporter är att klubben går "all in" i transfers. Om spelaren blir sub-par kan man inte sälja vidare pga lönen och kontraktslängden. Men det kanske är så det är när man har massor av pengar, säljande klubbar och spelarna passar på att trissa upp prislappen. Hade det varit låt säga Tottenham som förhandlade med Dortmund vet Sancho att han inte hade fått samma lön.
Citera
2020-08-04, 15:58
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Fast har United det så tunt på högerkanten? Man har Martial, Rashford, James och Greenwood. Sen att endast Greenwood har funkat hyfsat, beror det på andra saker? Taktik, vänsterfotad, eller egenskaper?

Om Sancho kommer får man ännu en högerfotad winger till högerkanten, som förvisso spelat där en del i karriären men i annat lag med lite annan taktik.

Det kanske blir kanon. Om det blir det, kommer ingen ens fundera på transfersumman eller lönen. Jämför med Martial, vars övergångssumma sågs som horribel at the time - sen stack priserna iväg och Martial har visat kapacitet om än ojämn i United, så ingen snackar om den längre.

Det som hade retat mig som United-supporter är att klubben går "all in" i transfers. Om spelaren blir sub-par kan man inte sälja vidare pga lönen och kontraktslängden. Men det kanske är så det är när man har massor av pengar, säljande klubbar och spelarna passar på att trissa upp prislappen. Hade det varit låt säga Tottenham som förhandlade med Dortmund vet Sancho att han inte hade fått samma lön.

Ja det är ju svårt att svara på vad det beror på förstås, men jag menar att både Martial och Rashford har fått tillräckligt många chanser på högerkanten utan att det lossnat för någon av dem. Numera är United förstås ett mer välfungerande lag, så möjligt att de skulle göra det bättre på högerkanten idag. Måhända att jag överdriver lite hur tunna man är där.

Just att Sancho är van att utgå därifrån (spelat där nästan hela säsongen, väl?) är dock det som gör mig mest positiv till värvningen, utöver hans odiskutabla potential då. Beträffande Martial tycker jag att man i första hand ska satsa på honom som striker och hoppas att han utvecklas ännu mer på den positionen!

Verkar som att jag har lite större tillit än du till Uniteds förmåga att numera hitta rätt värvningar kanske. Möjligen för stor. Tycker dock att de träffat oerhört rätt på senare tid (Maguire, James, AWB, Fernandes - ja till och med Ighalo) och Solskjaer verkar vara en duktig lagbyggare.
Citera
2020-08-04, 22:20
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Arteta har på 7 mnd vunnit mer titlar med the Gunners än vad Pochettino klarade av på 5,5 år med spurs

Detta fick mig att tänka på ett gammalt citat från David Dein:
Citat:
"When Vieira joined he didn’t know any English. We gave him accommodation, phone, car & an English teacher. I talked to Patrick in French & before a game I asked in French, can you speak a bit of English to me? Patrick nodded & replied, ‘Tottenham are shit’." - David Dein.

Lika aktuellt då som nu för alltid.
Citera
2020-08-04, 22:48
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove

Det bästa historian från arsenal måste ändå vara när kolo torue gick all in på henry och bergkamp för att sedan två fots tackla wenger. Underbart

// PoK
Citera
2020-08-04, 22:56
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove

David Dein är kung. Han är en saknad man i Arsenal.
Citera
2020-08-04, 22:56
Medlem
Vanstertrollets avatar
Å herregud det där är ju helt oförlåtligt i sån här match. Helt oförlåtligt.
Citera
2020-08-04, 22:57
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Å herregud det där är ju helt oförlåtligt i sån här match. Helt oförlåtligt.
Vafan? Har Brentford hyrt in målis från damfotbollen ell?
Citera
2020-08-04, 22:58
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vafan? Har Brentford hyrt in målis från damfotbollen ell?

Totalt hjärnsläpp verkligen. Den tar inte på någon och ändrar inte riktning eller nånting på vägen. Det är en riktig dundertavla verkligen. I det skedet av en match av den digniteten. Helt ofattbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in