2020-08-02, 17:19
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MycketKvar
Solklar "hands utanför straffområdet".
Och gult kort.
Bollen är på väg IN i straffområdet.
För att den ska vara "giltig att ta", så krävs att hela bollen ska vara inne i straffområdet (dvs passerat linjen helt).
Nu är bara halva bollen i straffområdet och halva bollen på linjen.
Dvs den är inte helt i straffområdet.
Dessutom är målisens v hand på bollens v sida, så det är ju mer än solklart då.
Hands o gult kort.

Helt fel.

Bollen är inne i straffområdet så länge den rör en linje.
Senast redigerad av thebandit777 2020-08-02 kl. 17:23.
Citera
2020-08-02, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Helt fel.

Bollen är inne i straffområdet så länge den rör en linje.
Det är också min uppfattning, men jag hittar inte skrivningen i regelverket som styrker detta. Dock är det i linje med att hela bollen ska vara över mållinjen för att det skall dömas mål.
Citera
2020-08-02, 18:10
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Efter ett gemensamt beslut har Eddie Howe lämnat Bournemouth. Var tror ni att hamnar? För ett par år så ryktades han vara ett alternativ för Arsenal. Det lär han inte vara nu och hans status har sjunkit lite de sista åren. I vilket fall ska man inte glömma vilket jobb han har gjort för klubben. "Eddie Howe took charge of Bournemouth when they sat 91st of 92 clubs in England. Couldn't pay players, rent or for electricity. He lifted them from the "edge of the abyss" to the Premier League, staying for five years against convention. No fairytale end, but still - what a story"

Troligen hiatus för att vila upp sig och sen vara ett av de namn som bollas upp först när lag börjar sparka managers nästa år.

Här och nu hade det varit kul att se honom i Everton, Hammers eller Palace. Tror inte dinosaurierna kommer ta de klubbarna till de platser de drömmer om. Tråkigast vore om han ta ett mittenlag i Championship och försvinner i obskyritet.
Citera
2020-08-02, 18:12
Moderator
zanteras avatar
Svårt att säga om Howe är the real deal eller inte men hade varit intressant att se honom i West Ham t.ex. Ska dom verkligen köra vidare på Moyes? zzz
Citera
2020-08-02, 18:37
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Howe kommer bli en i gänget som med all säkerhet kommer hava runt bland botten klubbar.

// PoK
Citera
2020-08-02, 18:51
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Svårt att säga om Howe är the real deal eller inte men hade varit intressant att se honom i West Ham t.ex. Ska dom verkligen köra vidare på Moyes? zzz

För mig är han redan the real deal efter åren i Bournemouth men jag håller med om att det hade varit intressant att se honom i West Ham.
Citera
2020-08-02, 19:00
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
För mig är han redan the real deal efter åren i Bournemouth men jag håller med om att det hade varit intressant att se honom i West Ham.
Det ryktas iaf om att Eddie Howe är aktuell som ny manager i Newcastle, Palace, Villa och Celtic. En dyktig manager, men samtidigt så är han överhypad.

När det gäller Howe till Arsenal i 2018/19 så fanns det nog lite sanning i de rykterna, vad jag har förstått så blev inte Howe intervjuad av styrelsen i Arsenal varken i 18 eller i 19.
Citera
2020-08-02, 20:10
Medlem
Generalanderssons avatar
Arteta har på 7 mnd vunnit mer titlar med the Gunners än vad Pochettino klarade av på 5,5 år med spurs
Citera
2020-08-02, 21:46
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
I like Nathan Ake & I think he will suit Man City, but with Laporte a guaranteed starter I’m not convinced two left footed centre backs works? I know right footed players play together but it never feels right the other way round to me! Left back or a Back 3

- Jamie Carragher

Någon som kan fylla på här? Är detta något välkänt eller är det bara Carraghers egna fantasier?

// PoK
Citera
2020-08-02, 22:18
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
- Jamie Carragher

Någon som kan fylla på här? Är detta något välkänt eller är det bara Carraghers egna fantasier?

// PoK

Varför skulle två vänsterfötter ha svårare än två högerfötter? Utbilda mig.
Citera
2020-08-02, 22:19
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Varför skulle två vänsterfötter ha svårare än två högerfötter? Utbilda mig.

Det är det jag undrar över.

// PoK
Citera
2020-08-02, 22:20
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Det är det jag undrar över.

// PoK

Förlåt vet inte vad som hände trodde du höll med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in