2020-08-18, 00:38
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awesome5
Liverpoolsupportrar är speciella människor. De vann inte en riktig buckla. Corona var här ca halva säsongen. Ingen lägger någon vikt vid denna skitsäsongen.
De är sura.
Absolut. Dessutom så är Liverpool-fansen kända för att inte vara särskilt smarta.
Senast redigerad av Generalandersson 2020-08-18 kl. 00:51.
Citera
2020-08-18, 00:43
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
United och Liverpool har varsin SIR som staty utanför arenan. Chelsea har Osgood. Arsenal har säkert också någon gammal legend.

City har statyer av Kompany och David Silva. Spenderade väl typ 10 år i klubben. Har ingen koppling överhuvudtaget till klubben eller staden på annat sätt. Enda anledningen att man ens kom dit var tack vare oljepengar. Vunnit några enstaka ligatitlar kombinerat med en massa CL fiaskon trots miljarder och ett eget regelverk. Säger väl allt om klubben.
Arsenal har statyer av bl.a. Herbert Chapman, Ken Friar, Dennis Bergkamp, Tony Adams och Thierry Henry m.m. utanför Emirates.

Det är diskussioner om att Wenger, Alex James och David O`Leary ska få varsin staty i framtiden.
Senast redigerad av Generalandersson 2020-08-18 kl. 00:50.
Citera
2020-08-18, 02:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Pep är säkert en störtskön kille med extremt taktiska kunskaper och fotbollskunnande.

Men alla måste väl hålla med om att han än så länge ALDRIG varit i ett lag som varit någon vidare utmaning i ligaspelet medan lagen har ständigt misslyckats mot utländskt motstånd i CL slutspelen, när de verkligen gäller något. Då blottas han alltid.

Ingen här hade uppnått de han har gjort med samma förutsättningar så de får vi ge han men jag som utomstående icke supporter förbluffas över vilken hype de finns runt honom. Finns många andra tränare som hade gjort bättre ifrån sig med de dukade bord och ekonomiskt oberoende klubbar han har styrt. Till en billigare lön dessutom. (De kvittar i sammanhanget men ändå)

Jag hoppas att när han lämnar City inte tar sig an samma typ av klubbar han alltid gör utan en lite svårare utmaning. Blir väl Juve eller PSG bara för de.

Vad tror och anser ni?

Exakt vad jag ville ha sagt. Bra skrivet.

Det finns en hype kring honom som han inte lever upp till resultatmässigt.

Givetvis en av världens bästa tränare. Men inte "den där guden" som han framställs som, eller när folk säger att han har revolutionerat fotbollen. Riktigt så långt sträcker jag mig icke.
Citera
2020-08-18, 02:20
Avslutad
Citat:
United och Liverpool har varsin SIR som staty utanför arenan. Chelsea har Osgood. Arsenal har säkert också någon gammal legend.

City har statyer av Kompany och David Silva. Spenderade väl typ 10 år i klubben. Har ingen koppling överhuvudtaget till klubben eller staden på annat sätt. Enda anledningen att man ens kom dit var tack vare oljepengar. Vunnit några enstaka ligatitlar kombinerat med en massa CL fiaskon trots miljarder och ett eget regelverk. Säger väl allt om klubben.

Du skojar. Det visste jag inte. Haha, så City försöker bygga en illusion av "klubbkänsla" och "legendar". Spelare som hade dragit samma dag som shejken drog.
Citera
2020-08-18, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Med det sagt håller jag med er United-fans som skrivit i tråden här. Lindelöf är sub-par helt enkelt, precis som några andra i United. Inte lika illa som Olsen i Roma, men bara inte riktigt bra nog för att vara i den klubb han är. Visar väl på vilken kravbild det finns på mittbackar idag - speluppläggare och en vägg, samtidigt. Frågan är var hans United-karriär tar vägen, och när han petas. Smalling+Maguire nästa säsong?
Håller inte riktigt med dig. Uniteds situation är lite som i Liverpool innan VvD (och med handen på hjärtat, vem såg riktigt hans utveckling när Rosenberg i MFF skickade han att köpa korv gång på gång).

När Matip, Lovren, Gomez spelade ihop så var det inte topp-plats i PL som mittbackspar. Alla tre är stabila mittbackar men tillsammans blir det inte bra nog - de behöver en kille bredvid sig som gör dem bättre. Killen som är skillnaden för Pool är VvD (ja i viss mån Alisson kanske med). Men tror du förstår vart jag vill komma.

Det United gjort och som jag tycker varit den stora skillnaden med Ole kontra de andra tränarna är att man förbättrat sig i steg och på de platser där det mest varit behov. Och det går inte att köpa in 8 nya spelare och hoppas på att något händer.
Våra backar generellt var långt ifrån ens topp4 (med undantag av Shaw). Smalling kommer säljas och Jones tror jag nästan man får betala för att bli av med. Både Lindelöf och Maguire hoppas jag kommer få slåss med Bailly om den ena platsen bredvid ett nyförvärv som är det som United saknar i backlinjen.

DDG tycker jag Ole har försökt ge så många chanser att vakna till igen att jag hellre ser nästa säsong som en open fight mellan honom, Henderson & Romero. Sett till målvakter så måste United ändå räknas som bästa laget i ligan (om man ser över alla till förfogande målvakter).
Citera
2020-08-18, 10:44
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Håller inte riktigt med dig. Uniteds situation är lite som i Liverpool innan VvD (och med handen på hjärtat, vem såg riktigt hans utveckling när Rosenberg i MFF skickade han att köpa korv gång på gång).

När Matip, Lovren, Gomez spelade ihop så var det inte topp-plats i PL som mittbackspar. Alla tre är stabila mittbackar men tillsammans blir det inte bra nog - de behöver en kille bredvid sig som gör dem bättre. Killen som är skillnaden för Pool är VvD (ja i viss mån Alisson kanske med). Men tror du förstår vart jag vill komma.

Det United gjort och som jag tycker varit den stora skillnaden med Ole kontra de andra tränarna är att man förbättrat sig i steg och på de platser där det mest varit behov. Och det går inte att köpa in 8 nya spelare och hoppas på att något händer.
Våra backar generellt var långt ifrån ens topp4 (med undantag av Shaw). Smalling kommer säljas och Jones tror jag nästan man får betala för att bli av med. Både Lindelöf och Maguire hoppas jag kommer få slåss med Bailly om den ena platsen bredvid ett nyförvärv som är det som United saknar i backlinjen.

DDG tycker jag Ole har försökt ge så många chanser att vakna till igen att jag hellre ser nästa säsong som en open fight mellan honom, Henderson & Romero. Sett till målvakter så måste United ändå räknas som bästa laget i ligan (om man ser över alla till förfogande målvakter).

Förstår inte riktigt vilken bit av mitt resonemang du inte håller med om?

Vad gäller VvD ser jag också att en spelare kan lyfta flera andra. Pogba, Martial, Shaw, Rashford, AWB, Maguire... de skulle alla kunna vara en del av ett titelvinnande lag om de får göra det de är bra på och laget har 1-2 stjärnor som presterar på topp. Typ, Bruno som fortsätter leverera och en mittback av klass, då kanske United är right up there igen.

Med det sagt tror jag inte VNL är bra nog, ens om du placerar VvD bredvid honom. Håller VNL som sämre än Gomez och Matip, kanske till och med sämre än Lovren. Den senare må ha sina brister, men han är verkligen inte vek och feg i dueller, snarare det omvända. VNL brukar vika ner sig lite lätt ibland.

Att VvD var kass mot Malmö i Celtic får vi skriva upp på legoknektskontot. Han ville flytta till PL och då slutade han prestera. Avsiktligt eller oavsiktligt. Oprofessionellt beteende. Jag försöker påminna Liverpoolfansen om Mane och VvDs tidigare agerande när de velat flytta - de skulle kunna göra det mot Liverpool med nån gång i framtiden. Men få som lyssnar på det örat. "Bara för att hon varit otrogen mot sina ex betyder det inte att hon kommer vara det mot mig"-resonemanget i full effekt. Sen tror jag inte det blir så, de är lite för gamla och här och nu är Liverpool lite för bra för att de ska vilja bort (samt att Barca/Real inte har samma pengar och dragningskraft som för ett par år sen). Men gör Liverpool en katastrof-säsong kommande år, då blir jag inte förvånad om ryktena börjar komma.

Bailly alltså. Såg ut som ett monster i början. Sen skador och några tavlor, nu djupt i frysboxen. Trodde han var er framtid.

United har den bästa "målvaktstruppen" i ligan, men det är sällan det är till så stor nytta. Romero ryktas ju bort, alldeles för bra för att vara trea, och Henderson är för bra för att vara tvåa. DdG är för dyr för att vara tvåa. Blir intressant att se hur det där löser sig.
Citera
2020-08-18, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Förstår inte riktigt vilken bit av mitt resonemang du inte håller med om?

Vad gäller VvD ser jag också att en spelare kan lyfta flera andra. Pogba, Martial, Shaw, Rashford, AWB, Maguire... de skulle alla kunna vara en del av ett titelvinnande lag om de får göra det de är bra på och laget har 1-2 stjärnor som presterar på topp. Typ, Bruno som fortsätter leverera och en mittback av klass, då kanske United är right up there igen.

Med det sagt tror jag inte VNL är bra nog, ens om du placerar VvD bredvid honom. Håller VNL som sämre än Gomez och Matip, kanske till och med sämre än Lovren. Den senare må ha sina brister, men han är verkligen inte vek och feg i dueller, snarare det omvända. VNL brukar vika ner sig lite lätt ibland.

Att VvD var kass mot Malmö i Celtic får vi skriva upp på legoknektskontot. Han ville flytta till PL och då slutade han prestera. Avsiktligt eller oavsiktligt. Oprofessionellt beteende. Jag försöker påminna Liverpoolfansen om Mane och VvDs tidigare agerande när de velat flytta - de skulle kunna göra det mot Liverpool med nån gång i framtiden. Men få som lyssnar på det örat. "Bara för att hon varit otrogen mot sina ex betyder det inte att hon kommer vara det mot mig"-resonemanget i full effekt. Sen tror jag inte det blir så, de är lite för gamla och här och nu är Liverpool lite för bra för att de ska vilja bort (samt att Barca/Real inte har samma pengar och dragningskraft som för ett par år sen). Men gör Liverpool en katastrof-säsong kommande år, då blir jag inte förvånad om ryktena börjar komma.

Bailly alltså. Såg ut som ett monster i början. Sen skador och några tavlor, nu djupt i frysboxen. Trodde han var er framtid.

United har den bästa "målvaktstruppen" i ligan, men det är sällan det är till så stor nytta. Romero ryktas ju bort, alldeles för bra för att vara trea, och Henderson är för bra för att vara tvåa. DdG är för dyr för att vara tvåa. Blir intressant att se hur det där löser sig.
Det jag inte håller med om är kravbilden på mittbackar för tycker verkligen inte att backarna rakt igenom i Liverpool, City osv motsvarar den. Skillnaden är att de klubbarna har EN spelare som gör de andra bättre (VvD, Laporte osv). Det är det United saknar idag. Tar återigen liknelsen med Wes Brown, Gaz som mittback, Evans och OShea - ingen av dem vill jag kalla markant bättre än VNL men de blev otroligt mkt bättre när de fick Rio bredvid sig. United saknar en Rio, en Vvd, en Laporte. Om man sedan hoppades på att Maguire skulle vara den spelaren eller att man visste att man var i desperat förbättringsbehov då alternativen var Smalling/Jones låter jag vara osagt - kanske en mix av båda.

Så håller med dig, grundstommen börjar finnas där. Det saknas fortfarande mittback, def mitt och en striker/winger/forward.

Nej, visst kan tre bra målvakter ställa till det. Romero undrar jag lite över eftersom han vart uttalad tvåa så länge utan att klaga eller leva rövare vid sidan om. Tror nästan att klubben hellre har kvar honom och släpper DDG på något sätt om man väljer Henderson som No1.
Romero tycker jag lite synd om för han är för bra för att inte spela.
Citera
2020-08-18, 18:53
Medlem
L-illuminatos avatar
Kanske redan nämnts i Tråden men Saudierna drar sig ur Newcastle som blir kvar med Ashley.
DEtta påvisar att Premier League går mer mot de Amerikanska stängda ligorna där andra intressenter så som rättighetshållare BeInSports och de andra ligornas ägare kan kasta in sin veto och blocka en konkurrents nya ägare....
http://www.insideworldfootball.com/2020/08/17/saudis-rejected-arbitration-pulling-newcastle-buy-says-pl-boss/
Citera
2020-08-18, 19:57
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Nu är datum spikat för Community Shield. Wembley 29/8 17.30.

jaså bryr du dig plötsligt om Community Shield? det var ju en skitcup när City körde över Liverpool...
Citera
2020-08-18, 20:27
Medlem
used66s avatar
Citat:

Ince gjorde ju bort sig och förlöjligade att Silva blir staty - och sa i samma mening att Arsenal inte hade någon spelare - vilket inte är sant då Henry står utanför deras arena. att Ince inte har koll skall man kanske inte förvånas över.

du verkar ha ett jättehat mot Liverpool och Manchester City. City har, alldeles oavsett vad du tycker, dominerat engelsk fotboll sista 10 åren. bara att se på antal titlar och resultat. du menar att CAS inte har juridiken i tanke när de dömer? att UEFA, med delegater från konkurrerande klubbar, skall aldrig vara i position att döma andra klubbar. det kallas på juridikspråk jäv. ett totalt fiasko av UEFA, som Neville mycket riktigt påpekat.

CAS friade City och du din dåre kan gråta floder över det. rätt skall vara rätt. du vet inga omständigheter. CAS är jurister. UEFA nollor med tydlig anti City agenda.
Citera
2020-08-18, 20:38
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Bernardo Silva

Nu gäller det ju inte bara Liverpool fans, men herregud. Finns det något töntigare än som supporter att gå in på någon annan klubbs spelare och ''reta'' så fort den förlorar?

// PoK

Bernardo slår huvudet på spiken, Liverpool fansen talar mer om City än de gör om sitt eget lag. kanske inte så underligt, trots allt, då till och med Mane gick ut och grät över att Liverpool aldrig gör så många mål som City. en ligatitel dök upp efter 31 år och då firas den inte på grund av/tack vare corona. som flera redan påpekat så är det inte en "riktig" titel. tragikomiskt indeed.

Liverpools hyllade försvar släppte in 4 mål mindre än Citys. City gör mål från alla håll och kanter, Liverpool gnetar sig till 1 målssegrar. ingen ligamästare att komma ihåg. Att sedan Pool bottlade att slå Citys 100 poäng samt antal segrar blev ett tråkigt antiklimax från stöddigare Liverpool fans som räknade med att slå rekorden.
Citera
2020-08-18, 20:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Bernardo Silva

Nu gäller det ju inte bara liverpool fans, men herregud. Finns det något töntigare än som supporter att gå in på någon annan klubbs spelare och ''reta'' så fort den förlorar?

// PoK

Du och alla andra kanske ska ha alla faktan på bordet innan ni skriver skit..

Fjollan Silva skall inte kasta Sten i glashus. Han sjöng mot Liverpool fansen när dom firade sin ligatitel. Sjöng låtar om Cox som nästan miste livet av Roma supportrar. Och Inte minst hans löjliga agerande i guard of honor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in