2019-09-17, 22:33
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Exakt. Helt rätt.

Med tanke på dina spaningar i fjol sitter jag nog lugnt i båten:

Citat:
Inte en chans? Ni har precis gått rent mot exakt de motstånd jag talade om för dig.
Inse faktum att ni nu leder serien och kommer vinna PL 18/19.

....

Du bör tro mer på ditt lag är det jag säger. Ni har aldrig startat så här bra någonsin.
Du säger att ni inte spelat bra men likt förbannat har Liverpool gått rent sista matcherna och är enda obesegrade laget. Säg när ni skruvar på spelet 25 %, då kommer ni blåsa lagen av banan.

Ni kommer vinna serien. Allt jag säger. Jag är Evertonsupporter oxå. Notera det.
Citera
2019-09-17, 23:18
Avslutad
Ännu en borta förlust i CL. Varför ens spela med första elvan? Förlusten var given. Detta Liverpool är världsbäst i Anfield utanför sin hemmaborg är man oftast bra och kliniska inte mer eller mindre.

Sen varför skulle Liverpool inte ha bredd för både CL och PL? Det är väl mer att även om vi skulle haft bredd så skulle dom inte få spela av herr Klopp.

Han får aldrig byta någon av dom 3 där framme för då kanske dom vänder sig mot han och det får ju absolut inte ske
Citera
2019-09-18, 01:40
Medlem
snillet_1s avatar
Känns det inte passé och gammalmodigt med en engelsk korre som Sportbladet kör nu sen en tid tillbaka i form av Frida Fagerlund? Med sociala medier och allt som finns nu så får man ju reda på allt mycket tidigare innan hennes artiklar om man verkligen är intresserad. Och de som följde Wennman via plus lär ju inte vara lika sugna, han hade ju sin egen stil.

Såg att hon hade börjat twittra på engelska med en följarskara på drygt 10 000... Hon verkar vara en trevlig tjej men det blir lite fånigt. Vad kan hon ha? Trettio engelska följare varav de flesta är journalister förmodligen.
Citera
2019-09-18, 07:19
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
nte en chans? Ni har precis gått rent mot exakt de motstånd jag talade om för dig.
Inse faktum att ni nu leder serien och kommer vinna PL 18/19.

....

Du bör tro mer på ditt lag är det jag säger. Ni har aldrig startat så här bra någonsin.
Du säger att ni inte spelat bra men likt förbannat har Liverpool gått rent sista matcherna och är enda obesegrade laget. Säg när ni skruvar på spelet 25 %, då kommer ni blåsa lagen av banan.

Ni kommer vinna serien. Allt jag säger. Jag är Evertonsupporter oxå. Notera det.

Hehe busted. Då vet vi att zebra ör ute efter den klassiska jinxen. Gick ju bra förra säsongen så du har min support iallafall att det faller lika väl ut nu.

Angående liverpool och att dem redan vunnit ligan har dem ju inte testats än. Och då tänker jag inte på motståndet utan det lilla frågetecknet man hade inför säsongen var det tuffa matchandet och den svaga bredden på back och forwardsidan enligt mig. Och det är ju först nu säsongen börjar på riktigt allvar med två matcher i veckan. Sen fram mot jul med vm för klubblag. Och 2020 för fa cupen också. Nu är det iförsig vinteruppehåll i england denna säsong men ändå. Där testas det på allvar iallafall.

Annars tung engelsk dag igår. Liverpool manövreras ut igen av ancelotti.Och chelsea förlorar mot valencia i kris. En förlust lamps nog får ta på sig om jag uppfattat det rätt. Han som tydligen gjort barkley till första straffskytt. Obegripligt egentligen när man har jorginho på planen självklart borde han ta straffar. Sen undrar man över kommunikationen kring detta. Jorginho och willian verkade ju vilja ta straffen. Så antingen skiter dem i vad lamps säger eller så har lamps brustit i kommunikationen till dem och övriga laget vad gäller vem som tar straffar. Oavsett vad låter det lika illa. Fanns mer problem men i slutändan var det det som avgjorde att man fick 0 och inte en poäng. Kan bli helt avgörande i slutändan. Sen behöver nog han också hitta ett alternativ till azpi om han ska fortsätta med trebacken. Azpi är för dålig offensivt för att vara wingback.

Kan bli tungt idag också. City med skadebekymmer där back mot luriga shaktar borta. Och spurs kan säkert ställa till det för sig själva mot olympiacos.
Citera
2019-09-18, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Känns det inte passé och gammalmodigt med en engelsk korre som Sportbladet kör nu sen en tid tillbaka i form av Frida Fagerlund? Med sociala medier och allt som finns nu så får man ju reda på allt mycket tidigare innan hennes artiklar om man verkligen är intresserad. Och de som följde Wennman via plus lär ju inte vara lika sugna, han hade ju sin egen stil.

Såg att hon hade börjat twittra på engelska med en följarskara på drygt 10 000... Hon verkar vara en trevlig tjej men det blir lite fånigt. Vad kan hon ha? Trettio engelska följare varav de flesta är journalister förmodligen.

Har också reagerat på detta. I PL-podden försöker de få det till att von kommer med egna vinklar för att hon sett matcherna på plats och varit på presskonferensen, men vad finns det egentligen att rapportera som inte hela världen redan har sett på TV?

Och som du säger, allt surr kring fotbollen skrivs ju även ut på sociala medier.

Jag gillar dock Frida annars.
Citera
2019-09-18, 10:00
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Angående liverpool och att dem redan vunnit ligan har dem ju inte testats än. Och då tänker jag inte på motståndet utan det lilla frågetecknet man hade inför säsongen var det tuffa matchandet och den svaga bredden på back och forwardsidan enligt mig. Och det är ju först nu säsongen börjar på riktigt allvar med två matcher i veckan. Sen fram mot jul med vm för klubblag. Och 2020 för fa cupen också. Nu är det iförsig vinteruppehåll i england denna säsong men ändå. Där testas det på allvar iallafall.

Som jag sagt sen transferfönstret stängde: en elva i världsklass, utan vettiga backuper på flera positioner. En 3 månaders skada på en nyckelspelare ifrån att få kämpa om topp 4. För Liverpools styrka är helheten. Neutraliserar du Mane och Salah, får Firmino/Robertson/TAA utrymme. Osv.

Gällande matchen igår är jag inte jättebesviken. Eller, förlora är ju aldrig kul. Men som gruppen ser ut borde Liverpool ha goda chanser att vinna den (absolut gå vidare). Viktigare att vinna mot Chelsea på söndag än igår. Sen är det surt att man faller på slutet, med typ bästa elvan, i Neapel igen. Men ingen katastrof på något vis.

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Enig. Förstår att Fagerlund själv tar chansen - hon är väl 25-ish, får betalt för att flytta till London med allt vad det innebär och skriva om Premier League och se det från pressläktaren varje vecka. Vem skulle nekat? Drömgig. Men för oss konsumenter känns det inte alls fräscht eller aktuellt. Också noterat att hon börjat söka en engelsktalande publik på twitter och blir rätt fånigt. Frändén skapade iaf dubbla twitterkonton, ett "internationellt" och ett svenskt.
Citera
2019-09-18, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Blir det Fernandinho då som mittback?

Förmodligen, såvida man inte kör trebackslinje med Mendy, Otamendi och Walker; tror att det skulle kunna fungera någorlunda; undrar lite om det inte varit tanken med trebackslinje ifall man åker på skador eftersom att man gick in för den här säsongen med bara Laporte, Otamendi och Stones som mittbackar.

Tycker också att det finns lite intressanta klubblösa spelare som t ex Paletta, tycker nästan det är konstigt att man inte värvar honom.
Citera
2019-09-20, 01:28
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
United fans.. Håller ni med Olé om att Greenwood är en utav de BÄSTA avslutarna ni sett?
Citera
2019-09-20, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
United fans.. Håller ni med Olé om att Greenwood är en utav de BÄSTA avslutarna ni sett?

Är det någon som tar Solskjaer på allvar?
Citera
2019-09-20, 10:31
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:

Han har väl gjort ETT seniormål, så baserat på det så vore det väl lite lätt överhypat. Något som vi fotbollssupportrar normalt inte pysslar med... dock tycker jag att han ser väldigt spännande ut, i jämförelse med uppsnackade Chong, som i princip inte gjort något bra på de matcher han spelat. Ser alldeles för flaxig ut, som om han nyss kommit in i puberteten och kroppen växt okontrollerat.
Citera
2019-09-20, 11:37
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Han har väl gjort ETT seniormål, så baserat på det så vore det väl lite lätt överhypat. Något som vi fotbollssupportrar normalt inte pysslar med... dock tycker jag att han ser väldigt spännande ut, i jämförelse med uppsnackade Chong, som i princip inte gjort något bra på de matcher han spelat. Ser alldeles för flaxig ut, som om han nyss kommit in i puberteten och kroppen växt okontrollerat.

Fortsätter med lite mer United... tydligen ska jesse skriva på nytt kontrakt. Finner inte ord 😅 killen skulle inte ens ta plats i championship.
Citera
2019-09-20, 11:53
Medlem
Citat:

Alltså han har ju typ knappt spelat två hela matcher så för vanliga tittare är det omöjligt att säga. Ole ser ju dock på träning tio gånger i veckan så antar att han vet bättre. Greenwood har ju öst in mål i varenda ungdomslag han spelat i och verkar vara så extremt tvåfotad till den grad att han kan lägga både frisparkar och straffar med bägge fötterna. Han är onekligen en av de största talangerna i England just nu ihop med Foden och Sancho (Sancho är väl i princip förbi talangstadiet trots sin ålder)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in