Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Luis Enrique är ju redan klar för Spanien och känns som ett väldigt osäkert kort, att han skulle vara bästa valet förstår jag inte. Dock känns det som alla kandidater som nämnts har både för och nackdelar så blir lite gambling oavsett. Tror dock Arsenal får ett lyft närmsta matcherna iaf, lite som Ole-effekten i MU ibörjan. Men visst, en permanent tränare borde ju komma in.

Thomas Tuchel och Luis Enrique var ju styrelsens två förstaval till att ersätta Wenger inför 2018/19 säsongen och det har rapporterats på sistonde att Arsenal har nu varit i kontakt med Enrique igen. Vad är det som tillsäger att Enrique skulle vara ett osäkert kort för Arsenal eller att han inte är kapabel nog till att vara en topptränare i PL? alla tränare har olika filosofier och både för och nackdelar men styrelsen i en internationell fotbollsklubb vet nog vilka tränare det är som passar klubben bäst. Ska bli mkt interessant att se Arsenal framöver men jag ser helst att vi anställer en permanent manager så snabbt som möjligt.
EDIT: Nu rapporteras det att Allegri tackade nej till att ta över Arsenal, eftersom han inte önskar att ta över en klubb mitt i säsongen.