2019-10-05, 19:18
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Jag har ingen aning om hur spelet såg ut i dag då jag inte har sett någonting från matchen (ens i efterhand), men nu har Liverpool 17 vinster i rad i PL. Det vore rekord om inte för ett visst ljusblått lag.

Vinner man även nästa match (mot Manchester United) tangerar man såväl Citys rekord (18 vinster i rad, 2017/18) som Chelseas (flest vinster i rad från säsongsstart, 2005/06).

Ärlig fråga - betyder sådant något för (andra) supportrar? Visst är det en kul detalj och givetvis fantastiskt kul när laget går bra, men vinster i rad över säsonger är värt exakt noll.

Det är lite som ”snabbast till 30 mål på en säsong” eller nånting sånt. Kul detalj men värt kattpiss. Den enda statistik som är värt något på riktigt är när man kan addera en etta i titel-kolumnen.

Men jag kanske är udda. Jag skiter i om Liverpools spelare vinner månadens spelare, ballon dor, skytteligan eller whatever.
Citera
2019-10-05, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Ärlig fråga - betyder sådant något för (andra) supportrar? Visst är det en kul detalj och givetvis fantastiskt kul när laget går bra, men vinster i rad över säsonger är värt exakt noll.

Det är lite som ”snabbast till 30 mål på en säsong” eller nånting sånt. Kul detalj men värt kattpiss. Den enda statistik som är värt något på riktigt är när man kan addera en etta i titel-kolumnen.

Men jag kanske är udda. Jag skiter i om Liverpools spelare vinner månadens spelare, ballon dor, skytteligan eller whatever.

Jag håller inte på nåt lag men tycker all statistik är kul. "Betyder något" är väl en annan femma.
Citera
2019-10-05, 20:05
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Jag håller inte på nåt lag men tycker all statistik är kul. "Betyder något" är väl en annan femma.

Tycka statistik är kul, det har jag noll problem med. Det är när supportrar försöker ta lägga stor vikt vid den det blir fånigt. ”Mitt lag leder faktiskt längsta inkast-ligan” blir liksom ganska platt. Skulle Liverpool ta antalet segrar i rad - kul absolut, but who gives a... klen tröst om man missar titeln som man suktar efter.
Citera
2019-10-05, 20:14
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Man kan kalla Liverpools vinst idag turlig om man vill och ja, Mane slänger sig utan tvekan efter kontakten. Huruvida man tycker att det ska vara straff eller inte beror mest på vilket lag man håller på. Oförtjänt kan man däremot knappast hävda att segern var. Men finns säkert någon som försöker.

Citat:
Ärlig fråga - betyder sådant något för (andra) supportrar? Visst är det en kul detalj
Kul grej, ja. Men tror det mest tas upp för att reta motståndarfans. Precis som de då istället tar upp det när sviter bryts. Nu senast när en del försökte håna Liverpoolfans för att VvD blev passerad i veckans CL-match. Samma när Pepe sprang förbi honom (utan att skapa något). Betyder egentligen inte ett skit men upprör det någon tar man chansen.
Senast redigerad av Alex P. Keaton 2019-10-05 kl. 20:17.
Citera
2019-10-05, 21:02
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Man kan kalla Liverpools vinst idag turlig om man vill och ja, Mane slänger sig utan tvekan efter kontakten. Huruvida man tycker att det ska vara straff eller inte beror mest på vilket lag man håller på. Oförtjänt kan man däremot knappast hävda att segern var. Men finns säkert någon som försöker.

Kul grej, ja. Men tror det mest tas upp för att reta motståndarfans. Precis som de då istället tar upp det när sviter bryts. Nu senast när en del försökte håna Liverpoolfans för att VvD blev passerad i veckans CL-match. Samma när Pepe sprang förbi honom (utan att skapa något). Betyder egentligen inte ett skit men upprör det någon tar man chansen.

Tycker det är härligt ändå, för alla som har varit med under United-spelares storhetstid vet att det blåser på toppen, men vem bryr sig. Sålänge man vinner!
Citera
2019-10-06, 07:22
Medlem
EnLitenFryss avatar
Reflektioner efter igår:

Liverpool fortsätter vinna utan att glänsa. Jag tar det, alla dagar i veckan 365 dagar om år. Det är inte nu formen ska vara toppad, och det verkar som om den extra nivån finns att plocka fram vid behov. Sen är jag inte nöjd med att man går så tajt över ribban när det finns kapacitet att flyga 10cm över den. Men.

En seger är en seger, är en seger. 3p är 3p.

Straffen blir oundvikligen den stora snackisen. LFC-supportrar jublar, icke-LFC tycker det är den softaste straff de sett, uppenbar filmning och vad fan fyller VAR för funktion.

För mig är det straff (skräll va? ). Albrighton med en klumpig, desperat tackling bakifrån med liten chans att nå boll. Krokar i Manes ben. Mane känner kontakten, och lägger sig. Inget snack om att han hade kunnat stå upp, men det spelar liksom ingen roll. Är det en foul? Ja. Ger Albrighton Mane sämre förutsättningar än han hade? Ja.

Sen tycker jag det är trist att Mane slänger sig, men så ser fotbollen ut. Står han upp är det spela på, som fotboll av idag funkar. Att Salah fick sin straff för Luiz tröjdragning, såna undantag sker inte ofta.

Men återigen - 92a minuten, LFC nära poängtapp - önskar man dem det poängtappet är det lätt att känslorna tar överhanden och det skrivs i affekt. De som tycker "ABSOLUT INTE STRAFF" får väl se sig i spegeln idag och fundera om de hade tyckt detsamma om det var deras lag som fått den.

Jag hade inte gillat att få den emot mig men för mig är det på Albrighton, inte domaren eller Mane. Hade klandrat min spelare.

Härnäst: United borta. Ole lär väl vara kvar oavsett dagens resultat mot Newcastle och spela ett väldigt reaktivt lag som går på kryss och kontring. Hoppas Liverpool lärde av läxan i fjol och inte har så mycket respekt, utan spelar för 3p. Så pass mycket bättre än man än United per idag att om man kommer upp i nivå, ska man vinna komfortabelt. Även om det är Old Trafford.
Citera
2019-10-06, 09:45
Medlem
Liverpools straff igår tveksam!!! Domaren blåser straff, och efter VAR bedömning är det fortfarande rätt beslut. Vad finns det då att diskutera!
Citera
2019-10-06, 11:16
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Angående straffen slötittade jag bara på matchen men som jag uppfattade det trippades mane och kunde inte stå upp. Då tyckte jag det såg ut som straff. Men ska försöka se om situationen mer noggrant. Sen gillar jag inte det hela med att spelare väljer och falla på kontakt. Då får vi ta bort kontakt helt i fotbollen. Sen ska ju VAR bara ingripa om det är 100% fel som man tycker domaren gjort. Nu var dem inte det och då ska man inte ingripa. Bra så tycker jag. Annars blir det för mycket avbrott. Bara köpa, bättre det än att inte ha VAR alls och stora felaktiga beslut avgör, eller att VAR ingriper för ofta och förstör matcher.

Poch, silva, bruce, ole. Vem ryker först må tro? Skulle inte förvåna om det blir silva. Kanske redan under uppehållet. 17 plats. Gör inte mål. Men samtidigt är det nu både koeman och martinez som kastats framför bussen i everton och se hur väl dem gör ifrån sig i landslagen? Kanske dags att klubben everton rannsakar sig själva lite istället för att leta fel i tränarna hela tiden.

Man KAN förlora med 7-2. Jag köper inte det hela med att det är oacceptabelt, inte ska få hända osv. Shit happends. Alla kan ha en dålig dag. Även real, barca med flera kan åka på såna storförluster. Problemet är om det återupprepar sig likt arsenal, eller att laget inte ger någon respons på en sådan förlust, likt spurs igår. Otroligt tafatt. Chelsea förra säsongen gav en bra respons på sin 0-6 förlust mot city. Vart var glöden, revanchlustan hos spurs spelarna? Dem såg uppgivna ut från start. Känns som en ganska stor spricka, mellan spelare, tränare och klubbledning. Jag fortsätter hävda att levy är den stora boven med sitt snålande och att inte lösa kontraktssituationerna bättre och ha bättre kommunikation med poch.

Kortis om the championship så har huddersfield och stoke börjat röra på sig, framförallt dom förstnämnda som är över strecket äntligen. Båda bör klara sig. Leeds spelar bäst fotboll men är för ojämna. West brom ser mest stabila ut.
Citera
2019-10-06, 16:42
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Liverpool pissar på Citys 17/18-säsong. Vi har avgjort ligan halvvägs in i september, fuck april.

Ligan är avgjord. Åtta poängs skillnad samt erfarenheten från ifjol. ALDRIG att detta tappas. Grattis till ligasegern!
Citera
2019-10-06, 17:07
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Många som frågade sig vem som ska göra mål i chelsea. Inklusive mig. Det frågetecknet har blivit ett utropstecken med abrahams målform. 8 mål såhär långt. Ser verkligen ut som en proper jävla striker det. När hade chelsea det senast? Drogba skrev jag först men kommer nu ihåg costa också. Men har varit några tunna år annars med föredettingar och dyra floppar.

Även united hade ju samma frågetecken. Vem ska göra målen? Det frågetecknet har väl bara förstärkts. Rashford ser ju ut att vara allt annat än en striker. Ska nog hellre spela kant. Hellre martial centralt då.

Förövrigt känns chelsea fräscha, roliga och ganska sympatiska. Inget man förknippat klubben med tidigare direkt med profiler som mourinho costa och en rik oligark som ägare.

EDIT: Jo visserligen är mr abramovich kvar än men i en mer undanskymd roll och spenderar inte lika friskt längre. Fotbollen är mer underhållande än vad vi brukar få se av chelsea upplagor. Mer hemvävt. För att spinna vidare lite på vad jag menar med att dem känns mer likeable än tidigare upplagor. Sen har man ju kante i laget. Bara det är ett par pluspoäng.

Sen får någon gärna påminna mig om hur många poäng liverpool ledde ligan med förra säsongen när vi var framme i januari/februari. It aint over til the.....
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2019-10-06 kl. 17:33.
Citera
2019-10-06, 19:36
Medlem
Nahibos avatar
Matchen mellan de två klubbarna som inte har en DoF slutade alltså med att Newcastle slänger in en debutant som avgör hela mötet.

Jag säger inte att det kommer bli bättre om OGS skulle få sparken eftersom det är ändå Ed som är det stora problemet i klubben men så här dåligt får det inte vara på planen. Ställa upp med två defensiva mittfältare efter att spenderat närmare en miljard kronor på försvaret mot en klubb som förlorade med 0-5 mot Leicester i omgången innan? Det finns ingen logik.

Som jag såg på ett annat forum, same team, same tactic, same result.

Den fart som man såg då Ole kom in i klubben är bortblåst, det är typ lika dåligt spel som det var under LvG men med sämre resultat. Vad Carrick gör i klubben är en bra fråga, något inspel på taktiken för mittfältarna kan han inte ha iallafall, kanske hjälper han till att träna De Gea? Nu är det andra tränaren som han jobbar under i united och mittfältet ser fortfarande helt paralyserat ut. Visst spelarna är inte de bästa men det är ändå spelare som klubben har valt att värva in eller förlänga kontraktet med så någonting måste de se att de kommer uppnå.. eller vänta nu, United har ingen som lägger fram en längre strategi i värvningarna eller kontrakten.

Så satans less på att klubben och allt som SAF och Gill byggt upp ska bli misshandlat år efter år.

Pereira är värdelös, bryr sig inte om nånting. Se målet som Newcastle gör till exempel. Young är sämst, på något sätt så har han blivit för dålig för att platsa i Championship. James som har en talang och det är att springa snabbt har fått blysulor i skorna - säkert av samma tränare som gav Lukaku en diet att äta 8000kcal vid varje måltid.

Orkar inte ens skriva om Rashford..
Citera
2019-10-06, 19:38
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Med tanke på Manchester United möter Liverpool nästa omgång så känns det ju högst troligt att United faktiskt ligger på nedflyttningsplats efter omgång 9.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in