Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
VAR diskuteras flitigt men personligen säger jag samma om Spurs idag som Man United igår att om allt hänger på en icke-dömd straff för att slå en nedflyttningskandidat på hemmaplan, då har man verkligen stora problem. Spurs var verkligen usla framåt idag precis som Man United igår och det känns som man flyttar fokus från det till att lägga det på VAR istället. Sen kan jag väl ändå förstå att det friades, Lascelles tappade ju balansen ofrivilligt och dessutom förstärkte Kane vilket såklart gör att när reprisen rullas så ser det inte lika säkert ut som det gjorde när det först hände.
3 omgångar in och det ser ut att gå i spåren av förra säsongen med Liverpool/City en bit före de andra 4.

Visst borde Spurs vinna komfortabelt ändå - men straff är det nonetheless. Inväntar dagens "ref watch" som Sky sports brukar publicera, får se vad den säger
Citat:
Ursprungligen postat av
Generalandersson
Vem av Lampard och Solskjaer tror ni det är som får sparken först? själv tror inte jag att varken Solskjaer eller Lampard kommer att få sparken under säsongen eftersom att de båda har för hög status i sina respektiva klubbar, tror snarare på att de båda får lämna efter säsongen och att Chelsea/Man Utd kommer då att låtsas att de lämnade frivilligt.
Tippade före säsong att båda skulle få kicken. Lampard kommer få en del manöverutrymme pga transferförbudet, men tror ändå inte supportrar och ägare tolererar en sjätte-sjundeplats. Nu tycker jag de trots resultaten inlett piggt och Mount/Abraham ser riktigt hungriga ut. Kan Lampard få dem att spela så här piggt hela säsongen kanske fansen är OK med en sjätteplats.
Solskjaer tror jag ryker. Har för dåligt mittfält och för svag trupp. Bra försvar men det är allt. Han kommer kickas fast han fått ganska dåliga förutsättningar att göra ett bra jobb. Varken fans eller ledning kommer tolerera att man missar topp 4, hur usla förutsättningarna för det än är. Så får vi se om nästa manager får bättre förutsättningar. Frågan är bara när. Några fler Palace-resultat och han är borta före jul.
Citat:
Ursprungligen postat av
Organtjuven7
Liverpool tar ligan. Klopp blir kultförklarad. Allt ligger upplagt för Liverpool, man har blivit bättre för var säsong med Klopp vid rodret. Nu ska ligan vinnas och man ska få ett slut på förbannelsen.
Jag tycker Man C ser baktunga ut och inte lika rappa i anfallsspelet som tidigare, försvarsmässigt är det fortfarande darrigt för ofta. Men det är för tidigt att säga, så klart. Aguero gör visserligen mål, men han har sett sämre ut i hela sitt spel ett par säsonger tillbaka, inte samma "flöde" i fötterna som tidigare. Men fortfarande en kobra framför mål. Känslan är att han gjort en mini-Ronaldo resa, genom att skippa showen och bli en fox in the box i stället.
Liverpool känns rätt så given som vinnaren.
Inte en chans. Liverpool har inte samma jämna nivå som City och är känsligare för skador. City utklassar ju typ allt, medan Liverpool kan åka på ett kryss mot typ Saints borta för att de inte kommer upp i nivå. Jag hoppas du får rätt, men ser inte Liverpool som är snäppet svagare än i år toppa sin supersäsong från i fjol (man får minnas att Liverpool hade MYCKET marginaler).