Citat:
Ursprungligen postat av
asdfghjklzxcvbnm
Angående liverpool och att dem redan vunnit ligan har dem ju inte testats än. Och då tänker jag inte på motståndet utan det lilla frågetecknet man hade inför säsongen var det tuffa matchandet och den svaga bredden på back och forwardsidan enligt mig. Och det är ju först nu säsongen börjar på riktigt allvar med två matcher i veckan. Sen fram mot jul med vm för klubblag. Och 2020 för fa cupen också. Nu är det iförsig vinteruppehåll i england denna säsong men ändå. Där testas det på allvar iallafall.
Som jag sagt sen transferfönstret stängde: en elva i världsklass, utan vettiga backuper på flera positioner. En 3 månaders skada på en nyckelspelare ifrån att få kämpa om topp 4. För Liverpools styrka är helheten. Neutraliserar du Mane och Salah, får Firmino/Robertson/TAA utrymme. Osv.
Gällande matchen igår är jag inte jättebesviken. Eller, förlora är ju aldrig kul. Men som gruppen ser ut borde Liverpool ha goda chanser att vinna den (absolut gå vidare). Viktigare att vinna mot Chelsea på söndag än igår. Sen är det surt att man faller på slutet, med typ bästa elvan, i Neapel igen. Men ingen katastrof på något vis.
Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Känns det inte passé och gammalmodigt med en engelsk korre som Sportbladet kör nu sen en tid tillbaka i form av Frida Fagerlund? Med sociala medier och allt som finns nu så får man ju reda på allt mycket tidigare innan hennes artiklar om man verkligen är intresserad. Och de som följde Wennman via plus lär ju inte vara lika sugna, han hade ju sin egen stil.
Såg att hon hade börjat twittra på engelska med en följarskara på drygt 10 000... Hon verkar vara en trevlig tjej men det blir lite fånigt. Vad kan hon ha? Trettio engelska följare varav de flesta är journalister förmodligen.
Enig. Förstår att Fagerlund själv tar chansen - hon är väl 25-ish, får betalt för att flytta till London med allt vad det innebär och skriva om Premier League och se det från pressläktaren varje vecka. Vem skulle nekat? Drömgig. Men för oss konsumenter känns det inte alls fräscht eller aktuellt. Också noterat att hon börjat söka en engelsktalande publik på twitter och blir rätt fånigt. Frändén skapade iaf dubbla twitterkonton, ett "internationellt" och ett svenskt.